• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Mirix

Annika, men ingen vill ju säga öppet att det tänker byta, bättre då att lägga i!

Karro! Jag hyllar dig!!!!  Så jäkla klokt och vettigt gjort, må bra! Det e så otroligt viktigt!!
    o 5 år e inte illa! Jag o Fanny firar 7 år på måndag <3 <3 <3

• Mirix

Elin, SMSade dig i går, men du kanske har bytt nummer?
    Kan man köpa plattor från Claes Ohlsson, de har oxå en Tens? Jaja vi hittar säkert på nåt. Om du fick mitt SMS så kan väll Fanny komma förbi på tisdag och hämta, o om du INTE fick det så kan du väll SMSa mig eller maila ditt nummer.. så kan Fanny i vilket fall komma o hämta på tisdag..

I dag var vi på IKEA för att köpa en madrass.. Mira har två gånger slängt upp ett ben på spjällsängskanten... Hon har inte hoppat över (helt ärligt men hon e lite kort..) men risken finns ju.. Så för att undvika en spräcktskalle så har vi köpt en tjock spjällsängsmadrass som hon iaf. kan studsa på... ... den kan ju användas som mysmadrass sen, när hon blir lite större och vi tar bort några spjällror. Vi e inte redo att introducera för henne hur hon ska kunna ta sig ut än. Bättre att ta det när det e oundvikligt lixom. Som det e nu så vaknar hon ju aldrig på nätterna och vi väcker henne på morgonen oftast! Men skulle det visa sig att hon tar sig ut uppifrån fler än typ 3 ggr så kommer vi ta bort spjällror..

O när vi gick omkring på barnavdelningen o tittade på mattor kom Mira o drog i mig. Hon visade oss POTTORNA! Så då kunde vi ju inte säga nej!  Hon har ju kissat en gång på en toalettinsats hemma o en gång på potta på dagis

Trevlig helg mina vänner!

• Stora syster

Stora Mira!!!  Jag har inte heller nån lust att ta bort spjälor om man inte måste...

Mirjam, tack förresten, vet inte om man behöver hylla mig, men det känns ju som att man gjort rätt, och det är kul att folk tror på mig!

Nä, nu jobb, sen skynda hem för då e LOKE hemma igen, jippie! Min stora bebis! Bytte pass imorgon så jag jobbar kväll ist, så kan jag få se den lilla busen lite innan jobbet iaf!

Kram på er alla, måste rusa ut i beckmörkret(!)

• MiaEd

Rutan E, inom kyrkans ÖF är det alltid 0-5, vilket jag som har två terrorister tycker är perfekt! Men vill du gå på babyöppet när det nog aspnäs ÖF, du kan googla så får du upp öppettider och liknande

• flingansnö

Mirjam: Jag sov när smset kom, och sedan har jag glömt det.... sorry, bra att du påminnde mig.  Jag messar. Jag  vet annars inte om de har plattor på Clas ohlson, hittade denna webshop när jag googlade prne.shopexpo.se/  Fanny behöver inte komma hit, jagkan komma till er. Hon behöver inte utsätta sig för det. Jag kan komma till er.

Mirjam igen: coolt att mira blir så stor!! Duktiga tjejen!

Syster: Roligt att Loke kommer hem!

Är det ngn mer som ska följa med till ÖF på mariakyrkan tpå tisdag em? syskon är välkomna!

Miaed + två
    flingan+ två

• RutanE

Tack för alla svar!!!
    Följer eventuellt med på tisdag till ÖF!

Tack Syster för de fina orden! Jag är mycket imponerad över dig som tar tag i din situation när du inte är nöjd. Hoppas du kommer trivas på nya jobbet och jag hoppas att du får jobba mycket extra på sjuan så vi ses där!!

Idag ska Maken och de stora barnen till simhallen och jag ska vara hemma med lillebror. Det behöver städas så det är väl det jag kommer göra.

• Stora syster

Åh, tack Rut! Om chefen bara vill så...;)

Flingan, ja, jag har saknat honom så!!

Nä, nu blir  det soffa med killarna, sen fotboll med Sambon! Rätt trött faktiskt!

• flingansnö

god morgon tjejer!!

Här sitter jag och pimplar kaffe efter ytterligare en natt med massor av mardrömmar..... fan, antar att det beror på alla "falska" känslor som jag effektivt förtränger på dagarna.... ngnstans måste ångesten ut iksom. Suck....

Ja ja, igår var vi iaf på lunch hos Magnus kusin och hennes man och deras två barn, det var jättetrevligt. De är så avslappnade och inte ett dugg tävlingsinriktade som så många andra ..... inget skryt om platt tv eller dyl. När mannen i familjen visade sin nya klocka så var det inte för att skryta utan bara för att han var så genuint glad över att ha köpt en ny klocka. Sen att det var en Longiness för typ 10000 var liksom inte primärt, det hadelika gärna kunnat vara en sexondhand klocka för 100 spänn! Det var trevligt och god mat fick vi cokså!

Idag ska vi baka inför dopet, vi var och handlade allt sombehövs igår och s idag ska jag baka typ 1000 kakor....  Äriaf roligt att baka och billit blir det ju också! Måste få in lite studietid också, och lite planering inför nästa vecka. Hoppas att jag ska få ihop allt.... ngn som har ngra extra timmar så att jag kan gå och klippa mig?

Svar på tråden järfällatråden 9