• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

ok, jag inboxar dig mitt nr, så kan du messa. Du kan väl inboxa ditt nr också så kan vi ha kontakt så?

Utteröga: Oki

Mumriksfru: Jag tror att måndag em funkar, har inte kollat kalendern än, men tror attdet ska gå bra!

• Stora syster

Godmorron girls!

Tur att man har semester ngr dar denna vecka, tror det behövs om man ska hinna med allt...

Var iaf iväg till Kista igår och hittade det mesta jag letat efter, stövlar, jacka och lite smågrejer! Sen när jag skulle slänga in allt i garderoben så insåg jag att det e så himla mkt skit i min klädkammare att kläderna inte fårr plats! Så nu ska stora garderoben ut ur klädkammaren, och små hyllor ska in, så blir det nog till att fräscha upp färgen därinne också, samt en tjock fluffig matta som täcker hela golvet! Det kommer bli jättefint! Med plats bara för mina kläder och skor!!

*drömmer om sånadär stora amerikanske walk-in-closets med skorna  på rad*

Jonta har ju fått ett kontor, så då får han banne mig härbärgera allt extra skit i sina gömmor! Hahah!!

så kommer byggchefen hit i fm, ev måste hela taket rivas och göras om! Suck och dubbelsuck!!

Hade ju tänkt att det skulle bli klart nu, så vi kan satsa på att få in luftvärmepump och lite mattor och göra fint... blä...

just det, ang kampsport, tanken är ju att barnen ska få lära sig kroppskontroll, och lite disciplin! Kampsport handlar ju så mkt om att fokusera! Våra småkillar har varit väldigt fysiska från början, just därför vi tänkte kampsport av nåt slag. Loke testade för ett drygt år sen, men det var fel åldersgruppp, fanns inga bra grupper i hans ålder. Tänkte testa nu igen på annat ställe. Judo exempelvis är ju väldigt likt gymnastik i den där åldern, mest kullerbyttor och kramar! Jga har tyvärr sett rätt dåliga exempel på gymnastik, mkt elittänkande redan från start... Jobbigt om man som förlder och barn kanske bara vill köra för att det e kul... Men vet dock inget om de här i Järfälla....

• flingansnö

mumriksfru: Jag har kollat kalendenr nu, och nästa vecka har föreläsning på eftermiddagen på måndagen och onsdagen, så jag är nog inte hemma föräns fem halv sex   Jag är ledig hela torsdag och fredag, hur ser de dagarna ut för dig? Jag har bil, så jag kan komma till dig om det gör det enklare?

• MrsMumrik

Snowflake - vad bra för jag insåg precis att jag inte heller kan på måndag eftermiddag. Min mans syrra är hemma på permis och ville äta middag (militär utlandtjänst, inte kåken) På fredag ska jag på IKEA med min syrra, men vi kan komma förbi dig på torsdag efter lunch om det funkar?

• flingansnö

Ha ha ha, bra att du klargjorde det där med permisen! Tordag efter lunch passar jättebra. Jag ska hämta G senast 3 å innan dess bara. Jag inboxar min adress och envägbeskrivning! Skabli kul att få träffa lilla Selmis igen!

• jossansthlm
    MrsMumrik skrev 2010-09-14 08:22:53 följande:
    Snowflake - vad bra för jag insåg precis att jag inte heller kan på måndag eftermiddag. Min mans syrra är hemma på permis och ville äta middag (militär utlandtjänst, inte kåken) På fredag ska jag på IKEA med min syrra, men vi kan komma förbi dig på torsdag efter lunch om det funkar?
    dom håller tydligen på att göra om på ikea och är jätte rörigt
    vill bara varna dig om man kan gör de
  • Matglad

Flingan: Får du ha G heltid på förskolan nu när du pluggar?

• flingansnö
    jossansthlm skrev 2010-09-14 13:58:55 följande:
    dom håller tydligen på att göra om på ikea och är jätte rörigt
    vill bara varna dig om man kan gör de
    Fast så illa är det inte! De bygger ju ut, men det funkar helt ok, Var där i söndags när det var massor av folk och det var inte värre än annars tycker jag.

Mia: Inge Öf idag.... jag är supertrött....
  • flingansnö

matglad: Han är där 30timmar pga autismen. Inte för att jag pluggar, det är bonus bara. Tänkte komma förbi bibblan på torsdag och ttat på de där kläderna, är du där då?

Svar på tråden järfällatråden 9