• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • evani

Nea var så trött ikväll att hon inte orkade äta välling. Hon sträckte sig mot sängen o somnade på två sekunder kändes det som. Får väl se hur hungrig hon blir i natt istället

Linnéa föddes 090127
  • Annelie E
    flingansnö skrev 2010-09-14 17:03:30 följande:
    Jo, altså det finns ju sätt att fortstta amma på. Framförallt om jag tar bort flaskan helt. Då har hon ju inget annat alternativ, Men då går hon ju ner i vikt.....och så tar hon ännu mer energi från mig.....  Jag tror att jag redan inett att jag måste sluta om vi ska må bra båda två..... men sorgen att inte amma mer är jobbig, Jag ska ju inte ha ngra fler barn heller så det är liksom sista chansen.....   ska gråta lite ikväll och så får det väl gå över......

Tack för omtanken!!
    Jag förstår dig... Det är jobbigt att inse att man inte ska ha fler barn och att den lilla blir så snabbt stor. Minstingen slutade när han fyllde 1 år, jag var inte alls redo, men han var...
    Hampus 060116, Oliwer 080430
  • Lilla

stora syster: riva upp taket... Jobbigt! Blir det så? Varför?

evani: hoppas Nea sover gott trots missad kvällsmat!

flingan: vad jobbigt med amningen. Sa bvc att ni ska ge ersättning för att hon inte ska tappa mer i vikt? Tänk att du ju har ammat i 3,5 månader. Det är ju bra!! Och jag förstår känslan om att det är sista gången (sista barnet). Stor kram! {#emotions_dlg.flower} Behöver du prata kan vi ses, så du vet!

Jag hinner inte skriva mycket här, men läser allt. Vi hade dop i helgen, mycket lyckat! Skönt att ha det avklarat och kul att träffa släkt och vänner i Dalarna. Idag blev det tandläkarbesök på kvällen...

• Matglad

Flingan: Men eftersom du pluggar 100% borde du kunna ha honom där mer (om du vill?). Min granne pluggade i våras samtidigt som hon var hemma med den minsta och den äldsta fick vara på förskolan heltid. Jag är på bibblan från kl 11 till 15 på torsdag.

• Lilla

Marina: trevligt initiativ med lekdejt hos dig på lördag men tyvärr kan vi inte så tidigt som kl. 9...

• MrsMumrik

Jossansthlm - tack för heads up om IKEA, vi ska till den i kungens kurva dock så jag hoppas att det är ok för jag känner mig shoppingsugen

Snowflake - förstår att det känns jobbigt, men som LillaT sa så har du ju redan ammat i 3,5 månad. Det är ju jättebra! Jag tror också numera helt och fullt ut på "glad mamma, glad bebis" Så länge lilla Agnes mår bra så ska du ju göra det som känns bra för dig. Du är en bra mamma!

• flingansnö

Tack för all peppning! JAg har varit iväg och köpt en ny nappflaska nu och så har Agnes fått smaka banangröt för första gångne!! ha ha ha lillskruttan! Ska lägga bilder på fejjan strax, ni som jag inte är vän med där än får gärna adda mig, elin Winblad-hedman heter jag

Matglad: Ja jag får nog det, men det funkar bra med honom 30 timmar och jag tror att det är det han behöver. Orkar inte bråka med kommunen om ngt som inte är viktigt...

• Mirix

Elin, tack igen för Tensen. Nu ska vi bara införskaffa plattor så ska vi börja grilla Fanny. Vi funderade lite på om den kunde vara något som diceplinredskap för MIra..

Här hemma är jag snurrig. Ugh jag hara när jag e så. Kan inte samla tankarna och värderingsplanera alls. Fanny har börjat virka. Ett säkert kort på att det blir förlossning inom 5veckor. Jag virkade en hel drös med gosedjur jag med ;-P

Elin, jag tycker du ska sluta om du känner att det trots allt e det rätta. Men det vet bara du och Agnes.
    Jag slutade oxå vid 3,5-4mån. Skönt att äntligen kunna sova på nattten då och Mira var inte heller nöjd. Glad mamma, glad bebis -stämmer jätte bra!

• flingansnö

Godmorgon!

Jag känner mig liiite bättre idag..... Agnes fick ju prova gröt igår och det verkar vara bra! Hon åt ju inte så mycket, men var glad och smakade och smaskade på! Det ska vi fortsätta med! Sedan fick hon en flaska och sov sedan gott hela natten i sin säng i barnens rum.

Jag måste gå till frisören idag också, eller i morgon kanske, mitt hår är katatrof! Färgade håret igår, och då blev det väldigt tydligt hur slitet det är! Shit!! ser helt gråhårig och sliten ut!! Ngn som kan tipsa om en bra billig frisör som har drop in?

• Lilla

flingan: kanske inte så billigt (420 kr brukar klippning kosta för mig), men Hårlinjen i Barkarby är bra. Vet inte om de har drop in, men ring och berätta hur desperat du är.

Skälbyv. 21, 175 64 JÄRFÄLLA 08 - 36 44 00
Svar på tråden järfällatråden 9