• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • MiaEd

Lilla T: Jag har alltid haft didriksson och dom har varit suveräna!!! Både som underställ och overaller!! Dock så ville jag prova något nytt i år, det ska bli spännande att testa Ticket To Heaven.. Någon annan här inne som haft det innan?

• BackinBlack

Annelie: Fy vad hemskt. Det är det man inte vill tänka på...

Lilla T: Japp, jag har fått ditt meddelande. Fixade in tröjan på min beställning. Jobbigt att du inte har fått sova. Hoppas det blev din tur sedan och någon annan tog lillkillen. Håller tummarna för lönesamtalet!

Marina: Tack för igår! Hoppas att du inte fick någon p-bot.

Själv är jag på gång. Lite trött, men bra trött. Försöker släppa lägenhetsfixet lite, vi är ju på plats. Allt tar tid. Mycket att göra på jobbet, på sätt och vis. Igår var allt jag tog i problematiskt. Inget stämde. Hoppas på bättre lycka idag. Och ska jag försöka börja äta bättre, flera här äter GI och jag stirrar lystet på luncher med lax, tonfisk och annat gott som ingen därhemma vill äta. Så idag blir det tonfisk- och äggröra med avocado och tomat. Sådetså.

Nej, dags att jobba lite. Sköt om er!

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • flingansnö

Mumrik: Men det är ju diskriminering! Du har ju rätt till att vara med! Kan du inte maila chefen och fråga lite fint sådär när du ska ha lönesamtal?

Annelie: Fy vad läskigt!

Mirix: Tänk nu på att det är jätteovanlingt det som Annelie berättade! Det kommer INTE att hända er!!!!

Jag hade en kaotisk morgon här,som sltuade med att jag kom en halvtimme försent till förläsningen och Agnes var vaken.... men det gick iallfall ganska bra, hon somnade tillslut och sov sista timmen iaf. Det var sista föeläsningen innan tentan..... så nu är det bara att reptetera, repetera repetera repetera och så repterar ännu mer så att jag klarar det på måndag...

Utteröga: GI är ju en bra metod för man vänjer sig av med de snabba kolhydraterana.... däremot så vill inte min kropp vara med nu.... jag står och stampar på samma vikt hela tiden..... suck.... det ger sig väl efter ett tag, kroppen håller hårt i sina reserver efter alla år av jojobantning som jag ägnat mig åt.....  ja ja, det är väl bara att inte ge sig. Med GI behöver man iaf inte vara hungrig, det är bra!

• Annelie E

Mirix: Det var ju inte meningen att skrämma upp någon, kände bara att jag behövde ventilera lite... Det är ju inte ofta det händer som snowflake skrev.

Hampus 060116, Oliwer 080430
  • flingansnö

Idag ska jag åka med Gustav till sophiahemmet för operation.... det är en liiiiten operation men han ska sövas och sist han gjorde det blev han så rädd och arg..... jag är rädd att han får utbrott.... men jag har pratat med narkosläkaren och han kommer att få näspray med morfin i det första som händer när vi kommer in, så då blir han ju förhoppningsvis lugn.... lillpojken....

Mirjam: Hur mår ni? bebis på G? Jag drömde om F i natt, att hon var ute och prommenedare men att bebis bestämt sig för att komma 101010

• Mirix

alla har så många åsikter om när bebis tänker komma ut! O många har ju bevisligen haft fel, för "deras" dagar har ju passerat. Själv tror jag inte det tänker komma nån bebis alls... TTrött på att vänta, trött trött tröttt...

• BackinBlack

Mirix: Jag håller tummarna för att det blir bebis snarast.

flingan: Ja, jag vet inte det där med GI. Det låter bra men att äta får inte bli för tråkigt/enformigt heller. Så jag vet inte hur jag ska göra...

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Lilla

Vet någon från vilken ålder kan man använda en Bumbostol? Jag är sugen på att skaffa en.

utteröga: ge det en chans, testa en månad och se hur det känns?

Svar på tråden järfällatråden 9