• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • MrsMumrik

Utteröga - det verkar ju inte klokt! Vad är det för människor som bor i huset? Bara människor över 80 år med fladdermushörsel? Barnen måste väl få leka och föra lite liv på dagtid! Menar de på allvar att de måste gå ut och leka för att få leka alls? Vad ska de göra annars? Sitta som ljus på soffkanten och vara tysta och välkammade? Jag blir förbannad bara jag tänker på det...

Flingan - usch, stackars dig! Ibland känns det bättre när man får gråta en skvätt Shopping är ju också en mycket bra tröst!

Igår var vi på "Bara Barn" mässan med Selma och fick massa give-aways och köpte en jättestor mjukis-semla till vår lill-semla Hjärta

• Stora syster

Utteröga! Vilka idioter rakt utsagt till grannar ni har fått! Ta tre dupa andetag och sen släpper du att de e knäppa. Så. Sen om de säger nåt så tycker  jag att du ska skälla tillbaka. Få ut alla aggressioner på dem! Vill de ha lugn och ro på dagtid får de köpa villa. Eller öronproppar, vilket som nu känns bäst. Så jä-la enkelt!!

flingan, hoppas du e gladare av shoppingen, håller tummarna för dig lite hårdare den här ggn! ;)

Har aldrig varit på barabarn. Men har varit på väg i flera år... hahah!! Kul att det var lyckat!

Igår hade man lite avtackningsfika för mig. Som tur var så hade chefen ett möte som drog ut på tiden, så hon kom när alla skulle gå. Jag slapp hela stå-upp-i-mitten-av-alla-och säga-nåt-fint-som-tack-och adjö-typ. Hon fick iaf en kram och tack för alla fina referenser hon lämnat för mig, och jag fick en kaffemugg med såndär piplock som inte spiller ut allt, från Sagaform. Och te.

Nä, idag och im blir det jobba på sjuan iaf. De ordinarie har planeringsdagar på Görvelns slott, så håll tummarna för att inget konstigt händer...

Ha det girls!!

• flingansnö

Är det ngn av er som varit på öppna mottagningen på bvc?

• BackinBlack
    flingansnö skrev 2010-10-12 11:43:05 följande:

Är det ngn av er som varit på öppna mottagningen på bvc?

Visste inte att de hade öppen mottagning. Vet att man komma dit när man vill om man exempelvis vill väga sitt barn eller liknande. Eller?
    Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • flingansnö

Jo, det står att de har öppenmottagning på deras hemsida, tänkte att jag skulle gå dit på torsdag och låta dem kolla på Agnes svarta fläck i huvudet....

Hörni, vad sägs om att dra igång en bokklubb? Vi kan läsa en bok i månaden och så träffas vi och pratar om den. VI turas om att välja bok.

• Stora syster

Oj Flingan, vad är det för fläck?

Nja, bokklubb låpter sofistikerat och trevligt, ,men jag skulle inte va en bra deltagare iaf. Har ff böcker som ligger och väntar sen en tio år tillbax minst. Jag har inte tid till sånt, och inte ro heller. haha!!

Jaha, idag åkte varma jackan fram, det e  ju rigtigt ruggigt nu... försöker värma mig med en kaffe nu innna jobb.

Sista jobbdan idag. Jag och vikarier. Hoppas allt flyter på bra.

• BackinBlack

Flingan: Ah. Vad bra med sådan öppen mottagning. Och jag är gärna med på en bokklubb. Har kommit igång igen med mitt läsande, just nu Roslund & Hellström som jag just läst ut "Odjuret" och börjat på "Box 21". Men jag läser nästan allt... kanske... Favoritförfattare är väl Siri Hustvedt, John Ajvide Lindqvist och just nu ovannämnda.

Tack alla för stöd. Jag har varit helt sänkt när de har klagat på att vi har barn, vilket det känns som. Jagar värden för fullt, de har ju bara telefontid 1½ timme på förmiddagen och stängt fredagar. Kvinnan jag söker var ledig i måndags, de var alla på utbildning igår och idag öppnar kontoret kl 10.00 - alltså precis när deras telefontider är över. Fin planering... Men jag ska jaga henne via växeln för det är löjligt att jag aldrig kan nå henne.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
Svar på tråden järfällatråden 9