• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • MrsMumrik

Flingan - håller med om Rosenlund och Hellström. Har läst alla och man blir verkligen deppig av att veta att det handlar om riktiga fall... I vanliga fall älskar jag skräckfilm och mordhistorier i böcker, men sen vi flyttade till hus har jag blivit lite mörkrädd Skäms Vad typiskt med tentan! Så surt när det bara är några poäng bort...  Du kommer fixa den nästa gång! Jag vill säga att jag gärna hjälper dig att plugga, men jag tror inte min engelska är så bra att jag kan vara till någon hjälp.

Mee86 - några här i tråden tränar på Kenzai här i Skälby och jag är också sugen på att börja träna där.

• Piggelin
    sara e s skrev 2010-10-13 20:22:20 följande:
    Jag bor också i Kallhäll, 25 år, är uppvuxen i Skövde med blev "hitsläpad" av sambon för drygt ett år sen :D

Jag går på mvc i Jakan, har väl varit ganska nöjd hittills även om det inte händer så mycket tycker jag. Varit på två besök, ett kort hälsosamtal och sen inskrivningen med provtagning. Ska dit nästa gång först i december på nån mamma-info-träff med andra mammor, det är främst därför jag vill gå där. Känner ju typ ingen i Järfälla förutom sambons familj.

När är du beräknad?

Jag har bara läst om gymmet på nätet, det verkar riktigt bra så det blir det nog när det är dags för gymkort igen. Är en riktig Friskis-vän annars, även om jag inte haft kort där på ett tag.
    Vad roligt!! :D  Vart i Kallhäll bor du? Vi bor på Trehörningen om du vet vart det ligger?
    Jag är beräknad 8 juni! Du?
    Ja, ville gärna stanna i jakan just för träffarna men som sagt, trivdes inge bra alls så tänkte försöka hitta likasinnade på andra vägar - och detta forum verkade ju inte helt fel :)

Gymmet är jättemysigt och hon som har det är jättebra! Fick instruktion för styrketräning för gravida av henne, sen blev jag dock förkyld....men ska förhoppningsvis börja igen nästa vecka!
  • Stora syster

Hihhi Carro! Nu måste vi ju verkligen höras ;)

Ni nya, välkommen! Jag flyttade ocksså hit för drygt ett år sen, och hade väl varit helt lost utan tråden, hahah!!

Elin, självklart ska du inte stressa upp till et bröllop! Usch!! Passa på medan ni ändå har barnvakt vettja!!

• Mirix

karro: haha drygt ett år? hur e det med mattematiken?

• BackinBlack

Mirjam: Jag lånar gärna. Har tappat kollen vilka exakt som jag har läst av honom... Satt och mådde lite sisådär när jag kommit in i "Box 21" på pendeln imorse.

flingan: Som sagt. Jag läser det mesta. Fast jag har svårt för t ex Martina Haags böcker, kommer inte in i dem alls utan lägger ifrån mig efter tio sidor. Hoppas det gick bra på BVC idag. Och självklart ska du inte stressa, du ska ha det bra och trevligt.

Välkomna ni nya! Kul med lite inflyttat. Jag känner mig som en fossil - gammal och bott nästan hela mitt liv i Barkarby, dvs i 36 år. Det är jag nästan ensam om på t ex barnens dagis.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • flingansnö

mumriksfru: Ja JAG!!!! Måste få träffa lite folk!!  Fömiddagen passar bäst för mig, vad sägs om att mötas utanför Ikea som förra gången?

• MrsMumrik

Flingan - vad kul! Jag satt precis och tänkte samma sak - vuxet sällskap pleeeeease! IKEA frulle blir super. Jag tar med mig kokböckerna också. Jag kan hela dagen så säg den tid som passar dig och Agnes.

• flingansnö

Då säger vi halv tio tycker jag!

• Mirix

ugh, sitter och dilemmar..  fanny är helt uppriven och ororar sig för att stygnen har gått upp. Hon säger att det har gjort mer ont i dag och att vad hon kan se och känna så har stygnen gått upp och det e öppet där de har sytt.... 
    vad vet jag, jag får inte titta och jag tror inte mina förslag på vad det kan vara som har hänt, lugnar alls. sitta på gynakuten hela natten vill varken hon eller jag, hon kan ju inte äns sitta än.
    Jag tycker att oddsen att det skulle ha gått sönder igen är en på 10 000 typ. Det har ju gått snart 2 veckorsen de opererade henne.. nån som vet nåt om tiden efter?

Svar på tråden järfällatråden 9