• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

syster: Det är katatstrof!!!

Jag är iaf på landet med baren och mamma och pappa.... min mamma altså! Herregud! on kan verkligen det där med att "veta allt" och komma med dryyyyyyyyyyyga kommentarer hela tiden! Igår kväll gav jag Agnes välling för första gången.. ( det är en historia förs sig som kommer sen) och Mamma ville ge, ok, det fick hon väl, jag ville gärna göra det själv eftersom det var första gången för henne, men ok, då har hon MAGE att säga att vällingen r för varm och att det är därför Agnes protesterar!!! SOm om jag skulle ge henne för varm välling??!!! jag hade både testat den på armen och smakat på den och den var lagom! Mamma hade då pappa att gå och kyla ner den!!! Då var t jag arg!!

nu om vällingen.... jag är ju ett pucko! Istället för att ge henne två matskedar typ, så att hon får vänja sig.... så gav jag henne 2 dl...... tror ni hon fick ont i magen???!! Shit vad synd det var om henne, hon gallskrek!  Tillslut var det bara massage och bajshjälp som hjälpte.... stackarn.... men nu mår hon iaf bra!

Pappa och jag har satt in nya fönster på verandan idag! Jag är visst starkare än jag tror, för det var aptungt!! Ett fönster kvar till eftermiddagen.

Gustav har varit ute och kört fyrhjuling och nu tittar han på Bamse!

• Stora syster

Stackars liten! Vad var det för välling hon fick då? Vi gav nog också en större portion direkt, med alla olika ersättningar och vällingsorter... Ajdå...

Hade velat se G´s min på fyrhjulingen..hahha!!

Själv bakar jag bullar. och tvättar. Och ska knata över till mamma och se om jag kan installera hennes digitalbox. Sen blir det lördagsgodis med film i Lokes nya säng! Mys mys!!

• MrsMumrik

Flingan - oj, stackars Agnes! Vad skönt att hon mår bra idag Vad blev det för smarrig middag till er igår?

Henrik jobbar till 18:00 idag och sen ska vi göra vår "lördagstur" dvs. åka till ICA viksjö och köpa något smarrigt till middag. Har donat lite i min syverkastad idag och imorgon blir det eventuellt brunch på Björk. I veckan tänkte jag åka runt och kolla på lite olika babysim till Selma. Mamma lovade att hon skulle få det i julklapp av henne

• Stora syster

Känns som att alla haft en busy helg och inte haft tid för fl... HHA!

Själv sitter jag och klurar på vad som ska hända nu på fm, jag börjar jobba sen kl 14.00... Skulle vilja gå ut i skogen tror jag... Har dock inte kommit så långt än, fick sova till halv åtta och sittre ff med morgonkaffet...;)

Räknade ut att jag har tolv (!) tvättar med vikta kläder i tvättstugan att sortera in i rätt garderober... Haha!! kanske borde börja där, och få på mig lite kläder innan jag bestämmer mig för dagens äventyr...

Jaha, då får vi se hur det är på jobbet, har ju bara varit där en gång själv och jobbat... Så lite spännande e  det ju!

Ha det bäst i det superfina vädret!!!

• Machina

Hittade precis hit :)

Jag bor i Barkarby och har två döttrar. Mila född 070618 och Isa född 101003.

Jag skulle väldigt gärna vilja lära känna lite nya människor här i området.

• Mirix

Välkommen Macina! Jag har en liten Esther förr 101002! Vart födde du? O så har jag en Mira född 081116 <3

Har inte heller haft tid för FL i helgen. Livet med 3 ungar snurrar ändå. Men imorn ska jag gå på praktik igen. LÄmnar in Mira på dagis för fotograferng så då kan Fanny vara lite själv med Esther. Det blir nog bra. Hon e bättre än hon tror.

Jag o Mira var på IKEA i dag för att köpa en hundkorg till Esther.. tjena, när vi lekt klart på barnavdelningen, gått hela varvet runt och inte hittar några djurgrejer så visar det att de utgått... pinsamt att gå på IKEA o inte handla nått.... 

• Machina

Lilla T: Tack så mycket :)

Mirix: Vi fick åka till Uppsala då det var fullt i hela sthlm. Jag är iallafall supernöjd och det var helt ok att få åka dit. Är uppvuxen där så det kändes rätt att åka dit. Mila min 3 åring är född i södertälje då det var nfullt överallt även när hon skulle födas :)

• Mirix

Machina, det var fullt när vi skulle in oxå, men vi hade garantrad plats. Pju, vi hade INTE kunnat åka så långt som till Uppsala! Min fru hade 3 ordentliga verkar innan hon ville åka in... TRE! Hon var öppen 5cm redan!

• MrsMumrik

Väkommen Machina! Jag bor också i Barkaby och har en liten Selma som föddes 100727. Vad jobbigt att behöva åka till Uppsala! Det hade jag inte heller klarat. Jag var öppen 8 cm när jag kom in 1 timme efter vattnet gått. Bråttom, bråttom, bråttom! Hur mår lilla Isa? 

Svar på tråden järfällatråden 9