• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

Nu måste ni råda mig.... jag är sååååååå rådvill just nu

Vi har blivit bjudna på bröllop i Boden i januari. Det är jättekul och såklart ska vi åka. Vi ska lämna barnen hemma.

Det finns två alternativ och jag kan bara inte välja

Alt1: Flyg upp fredagen den 14:e, ha en lugn morgon och förmiddag den 15:e. Bröllpet är den 15:e kl 15. Flyg hem den 16:e

Alt2: Flyg upp den 15:e. Planet landar kvart i tolv och vi är vid hotellet vid ett tiden ungefär. Det tar ca fem minuter att gå från hotellet till kyrkan, så vi skulle ha två timmar på oss att fixa oss.

Vad tycker ni? Ta det lugnt MEN vara borta från Agnes i två nätter, eller stressa och bara vara borta från henne i en natt?

• Matglad

Flingan: Det låter roligt med bokklubb tycker jag (ha, ha, ha). Har också tänkt att det skulle vara kul! Men är du inte med i en sådan redan?
    Alt.2 låter stressigt, man vet ju aldrig med förseningar och så. Klarar hon en natt klarar hon nog två så när ni ändå åker så långt så tycker jag nog att ni kan ta alt 1!

• MrsMumrik

Flingan - Förstår att det är svårt, men jag skulle ta alternativ "lugn och ro" även om det innebär en natt extra från från sin lilla prinsessa. Tänk vad mysigt för dig och maken att ha en barnfri myshelg?

LillaT - Henrik fick jobbet så nu blir det gym av för mig

• Piggelin

Hejhej,
    Hoppar in här :) Bor i kallhäll och väntar mitt första barn i juni 2011!
    Går på Mama mia inne i stan så måste hitta nåt sätt att hitta nya bebisvänner i järfälla, så hittade jag denna tråd!

Fler som väntar barn och bor i Kallhäll? Har bara bott här 3 år så har inte direkt några vänner här..än :)

• flingansnö

Ja, det lutar åt alternativ 1 faktiskt.... jag ska bestämma mig ikväll och boka flyget då!

Matglad: Jo, men det kan väl vara kul med en till?

Mee86: Välkommen! Jag bor i jakobsberg, är mammaledig fram till augusti 2011!  Berätta lite om dig själv!

Mumrik: Grattis till Henrik!

Jag har just varit och hämtat ut tentan, och jag har kuggat den preciiiiiiiis. Har bokat idnividuell handledning nu kl 13.20 så att jag kan få hjälp med att gå igenom den och med att lägga upp en plan för fortsättningen! Förhoppningsvis kan jag få handledning en gång i veckan fram till omtentan!

• Mirix

Välkommen Me08! Vilken mammamia går du på? Vi har gått på MammaMia söder båda gångerna.

Elin, alternativ 1!!!!!

Ang. bokklubb så e jag glad om jag hinner skummläsa studelitteratur så nej tyvärr...

Annika: jag älskar de hemska böckerna. Jag kan låna ut den sista om du vill! Och jag älskar ju Johan Ajvide oxå, trodde jag skulle få den sista i födesedagspresent men fick hypnotisören istället.. har inte hunnit läsa såklart men i sommar kanske

• flingansnö

ok, måste bara lägga in ngt här ang boklubben: Rosenlund och hellström och Ajvide går bort för mig, jag drömmer fortfarande mardrömmar om låt den rätta komma in och en novell han skrivit. Roesnlund klarar jag inte för det är så otäckt, verkligt... jag tappar tron på mänskligheten av det......

• Piggelin

Tusen tack!

Ja, lite om mig då! Jga fyller 25 år i mars.  Uppvuxen på landet utanför Nynäshamn. Träffade sambon för 4 1/2 år sen och han drog mig hit till Järfälla som jag aldrig hade hört talas om innan =P
    Vi flyttade ihop 10 mån senare och 1 år efter det köpte vi en lägenhet i Kallhäll. Har två katter och jobbar inne i stan vid odenplan. Så går på Mama mia vid Karlavägen - närmast :)

Började på Jakobsbergs mvc men trivdes inte alls så bytte och glad är jag för det! Eftersom BM inte riktigt kunde säga vilken vecka jag är i (egentligen kunde hon.....för jag vet att bebben blev till den 16 september) men ändå ville hon att vi ska kika på bebisen den 27 oktober :D Inte mig emot!

Har två bustroll till syskonbarn som bor i Bålsta på 4 och 7 år. De ska snaaart få veta att de ska få en liten kusin :D

Någon som börjat på gymmet i Kallhäll?? :)

• sara e s
    Piggelin skrev 2010-10-13 12:59:18 följande:
    Tusen tack!

Ja, lite om mig då! Jga fyller 25 år i mars.  Uppvuxen på landet utanför Nynäshamn. Träffade sambon för 4 1/2 år sen och han drog mig hit till Järfälla som jag aldrig hade hört talas om innan =P
    Vi flyttade ihop 10 mån senare och 1 år efter det köpte vi en lägenhet i Kallhäll. Har två katter och jobbar inne i stan vid odenplan. Så går på Mama mia vid Karlavägen - närmast :)

Började på Jakobsbergs mvc men trivdes inte alls så bytte och glad är jag för det! Eftersom BM inte riktigt kunde säga vilken vecka jag är i (egentligen kunde hon.....för jag vet att bebben blev till den 16 september) men ändå ville hon att vi ska kika på bebisen den 27 oktober :D Inte mig emot!

Har två bustroll till syskonbarn som bor i Bålsta på 4 och 7 år. De ska snaaart få veta att de ska få en liten kusin :D

Någon som börjat på gymmet i Kallhäll?? :)
    Jag bor också i Kallhäll, 25 år, är uppvuxen i Skövde med blev "hitsläpad" av sambon för drygt ett år sen :D

Jag går på mvc i Jakan, har väl varit ganska nöjd hittills även om det inte händer så mycket tycker jag. Varit på två besök, ett kort hälsosamtal och sen inskrivningen med provtagning. Ska dit nästa gång först i december på nån mamma-info-träff med andra mammor, det är främst därför jag vill gå där. Känner ju typ ingen i Järfälla förutom sambons familj.

När är du beräknad?

Jag har bara läst om gymmet på nätet, det verkar riktigt bra så det blir det nog när det är dags för gymkort igen. Är en riktig Friskis-vän annars, även om jag inte haft kort där på ett tag.
Svar på tråden järfällatråden 9