• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

JEssie: Du är smal!! Det är bra vikt! Att ändå känna sig tjock det är ett varningstecken på att man inte har en helt hälsosam bild av sig själv.... talar av erfarenhet.... Tänk ingenom vad det är som gör att du inte mår bra och jobba med det. Kram!!

• MariaF

Hallå! Jess: jag känner lite likadant. Jag väger verkligen inte mkt (60 kg, 165 cm). Jag är 4kg tyngre än innan gravid. Vi är ju verkligen inte tjocka. Men jag tror att (för min del) handlar det om att kroppen har förändrat sig. Magen är lite pluffsigare, hela min kropp har mindre muskler

• Lilla

Jag tänker gå till IKEA på onsdag. Ska köpa gardiner. Någon som vill hänga på och ses? Kommer  dit ca kl. 10.

Jag väger 4 kg mer än innan senaste graviditeten och känner mig också tjock (fast jag inte är det, men otränad är jag). Kroppen har ändrats och magen och midjan är inte som förr, vilket gör att jag inte kommer i mina byxor som jag hade innan graviditeten. MEN jag är rätt säker på att om man styrketränar och gör statiska magövningar (plankor) så ska det nog ordna sig. Det gäller att ligga i bara och än har jag inte gjort det tyvärr. Eller så accepterar man sin nya kropp och är nöjd med den (men det känns svårt för mig). Kul är det inte i alla fall...

• Machina

Hej tjejer.

Jag tänkte fråga om det är någon som har tips på en riktigt bra frisör? Mitt hår är i desperat behov av en klippning och lite nya slingor och jag har aldrig varit hos en frisör här i sthlm utan har gått kvar hos min frisör i Uppsala men nu hade hon absolut inga tider förrän i januari och så länge vill jag inte vänta :)

• BackinBlack

Ja, att känna sig tjock är ju något väldigt personligt, med tanke på vad man har vägt och hur kroppen har förändrats. Jag är 158,5 cm lång sedan högstadiet och gick över 50 kg först efter jag blivit 27 år eller något sådant. Vägde 52 kg när jag blev gravid med första barnet och gick upp till 79 kg. Sedan gick jag ned till 56 kg innan nästa barn och gick upp till 72 kg (tror jag, vägdes inte lika ofta den gången).

Nu är jag nere på 64 kg och för mig är det mycket, jag har ju inte blivit längre utan bara bredare. Men det är mest det där på mitten, som delvis är väldigt svårt att få bort. Höfterna är bredare och lår och rumpa är en helt ny storlek. Magen ser till och från ut som jag är gravid igen.

Fåfängan fick mig att spara kartonger med mina gamla kläder, kläder jag nu har skänkt bort - det sista vid flytten efter sommaren. Jag tror aldrig jag får på mig mina rock-tröjor och linnen i storlek XS någonsin igen. Jag har väl S eller M i storlek nu beroende på vilken butik jag är i, men är fortfarande lätt förvånad när jag får ta t ex 40 i underkläder istället för tidigare 36. Men det är väl ungefär det...

Och nu är det jul, får se hur jag gör i vår - om jag äntligen tar mig till ett gym. Här på mitt jobb är det lätt hysteri och är det inte GI så är det Cambridge eller de som tar av spons-lådorna från Nutrilette. Jag är inte där. Än..?

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

Machina: Jag trivs med tjejerna på Hårlinjen vid Barsbro Torg i Barkarby, längs med Skälbyvägen. Ska ringa och boka tid åt dottern som har en rullgardin till lugg.

Lilla T: Åh, om jag hade varit hemma hade jag gärna hakat på till Ikea. Hoppas du får sällskap!

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Matglad

Tipsar om:

Bok & Bebis på Viksjö bibliotek

Välkommen till biblioteket med din bebis! Vi läser, sjunger och gör rim och ramsor. Sen fikar vi. Passar barn under 1år. Gratis. Ingen föranmälan.
    Torsdag 25/11 10.30

• flingansnö

matglad: Åh, det är så mysigt, men denna gång kanjag inte.... ska till läkaren med G

LillaT: Vore mysigt, men tror inte ´jag hinner denna vecka... MEn kanske!

I övrigt har vi just varit på första mötet på autismcenter! Det var givande och intressant. Tror att det kommer bli bra för G att gå där. Det börjar med utbildning för föräldrar och förskolepersonal!

• flingansnö

Utteröga: Ja, det var verkligen bra!  Känner mig inte lika orolig för framtiden längre!

Svar på tråden järfällatråden 9