• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • MariaF

God morgon! Jag kan inte sluta upp idag på fikat! Men vill gärna försöka komma nästa gång!

Trevlig helg!

• didriksmom

I det närmsta kommer jag och Didrik (trött kille) promenera bort till IKEA, can't wait to meet you all!!! Glad

• MiaEd

vi försov oss imorse, efter 2 sömnlösa nätter var det ganska skönt.. sorry!

• flingansnö

Tack för en trevlig frukost idag tjejer!!! Det blev ju bra trots att stambordet vara upptaget! Nästa gång får vi nog ringa och boka

Jag tar med mig barnen till landet idag, ska bli härligt att få jobba lite fysiskt, ska sätta in fönster och så.

• Lilla

Vad trevligt för er som sågs på IKEA idag. Nästa gång hoppas jag kunna följa med.

flingan: lycka till med jobbandet på landet!

De vi skulle leka med idag blev sjuka, så vi fick ändrade planer. Vi drog till mitt jobb i Bålsta istället. Jag hade reserverat två böcker som vi hämtade och så lekte Idun på barnavdelningen. Innan vi hoppasde in i bilen igen passade Idun på att leka i en stooor snöhög.

D1980: oj, vilken dag för dig... Jobbigt! Tur att det inte var farligt. Jag fick en blodpropp (ofarlig) när Tor var nån vecka gammal och satt på VC och akuten i Danderyd några timmar.
    utteröga: vilken färg blir det på Vincents väggar? Hur är det på jobbet?

• BackinBlack
    flingan: Låter mysigt med Ikea och med landet!

Lilla T: Ja, du verkar ha haft det bra trots ändrade planer. Vincents väggar blir något mellanting mellan himmelsblå och turkos. Det har varit en kompromiss mellan mig och sambon. Jobbet är sådär just nu. Vi får se hur alla mår och hur det går nästa vecka...

Nu ska jag snart gå. Finns inget mer för mig att göra just nu. Förlorar ett par timmars inkomst men samtidigt får jag lite egentid att kolla upp ett par saker i butikerna på väg till tåget. Eller så åker jag hem och hämtar barn tidigare. Också. Hinner nog både och.
    Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • 1975

Tack tjejer för en mysig frukost på Ikea! Det var kul att träffa och lära känna er mer eftersomman kommer ju ha tid att träffas sen när bebisen har landat. Efter Ikea åkte vi hem och hämtade hunden och åkte ut till hund ön som ligger ute på Drottningholm r fick han springa och busa av sig. Skönt det behövde han! Emma fick med sig en kompis från förskolan så nu leker dom. Skönt!!!!

• didriksmom

Skriver som föregående, tack för den mysiga frukosten imorse.. Kul att träffa andra mammor här i krokarna.. Själv så kom vi precis hem.. Va bara hem en snabb vända med det som handlades på IKEA.. Så nu har man hunnit klippa sig, fika lite med goda vänner som vi bjöd över på middag (så har jag och Didrik sällskap när gubben jobbar ikväll) och innan vi gick hem från centrum så handlade vi hem lite gott!! Glad 

• Jessilicious

Vad kul att ni hade trevligt på ikea. Även om jag gått dit hade jag fått gå hem ganska direkt för dem ringde från dagis för fabian hade 39 i feber. Den ena sjukdomen avlöser den andra. Men hellre sjuka nu än när vi ska flyga till chile. Hoppas angelinas tänder inte får för sig att titta fram då bara! Eftersom fabian inte kunde sova inatt har vi varit uppe, tittat på snön som vällde ner.. Mysigt :) men jag vänjer mig nog aldrig med att inte få sova om nätterna... Gäsp! Finns det någon som provat öppna förskolan i jakobsberg?

• Jessilicious

Jag vägde mig igår och har nu gått ner mer i vikt, väger 65 till mina 167 cm. Jag har inte vägt såhär lite sen jag gick i 9an, men ändå känner jag mig tjockare än någonsin. Någon mer som gått ner i vikt som känt såhär? Jag vill ju glädjas av det inte känna såhär

Svar på tråden järfällatråden 9