• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • MrsMumrik

Mamma till två barn - välkommen!

Steffi - bra jobbat! Jag skulle gärna hängt med, men jag planerar ju att börja på Kenzai när jag kommer hem.

Rut - tar du med dig Linus när du tränar? Funkar det bra?

• LillaBebban

Välkommen alla nya...är ju själv ny här i forumet Skrattande
    Ojoj, vilken dag vi haft...det har bara varit skrik o gråt o samma sak igår på förmiddan, sedan sov hon inte särskilt bra inatt o fick till slut ha henne i bärsele för att få sova i hela 2 timmar Tungan ute
    Hon har varit vaken i stort sett hela dan...kanske sovit sammanlagt 2 timmar fram tills nu. Har försökt allt för att få henne lugn o nu har hon precis fått ett bad o det verkar ha funkat. Tror att hon varit lite förstoppad så nu är det bara bröstmjölk som gäller för att försöka få ordning på hennes mage.

LillaT: Förstår precis hur du känner dig...även om jag inte jobbar utan är hemma o har skrikfest istället. Hoppas du får sova ordentligt inatt Glad

Mamma till Isabella 27 Nov 2010 uteurmagen.blogspot.com/
  • Steffi17

lillabebban - inte roligt! har hon kanske kolik? då kan du testa sempers magdroppar och/eller minifom. det hjälpte min lilla mkt. dessutom blev han mkt lungnare när vi började med napp! lycka till - det blir bättre. jag lovar!!

• sara e s
    mamma till tre busungar skrev 2011-01-12 12:10:31 följande:
    Hej! Jag bor i Kallhäll och är gärna med här. Jag heter Maja och är mamma till Ida-03, Theodor-06 och Lukas-08. Får jag vara med här? GladJag känner inte till förskolorna i Jakobbsberg så väl men däremot vill jag passa på att slå ett slag för dagmammorna! Ett alternativ många inte tänker på!
    Kul med fler i Kallhäll :) Var bor ni någonstans?
  • mamma till tre busungar
    sara e s skrev 2011-01-12 21:48:55 följande:
    Kul med fler i Kallhäll :) Var bor ni någonstans?
    Rondellen., Ni då?
  • sara e s
    mamma till tre busungar skrev 2011-01-12 21:54:02 följande:
    Rondellen., Ni då?
    Kopparvägen :)
  • lillgrodans mamma

Oj vad det hänt mycket här sen igår, va kull!

Välkommen alla nya!  Jag bor i Viksjö med man och lilla I fem månader.

Lilla T Det går bra med gröten. Jag ska iväg på tjejmiddag både fredag å lördag så jag har ökat upp den ganska mycket ganska snabbt. Igår kväll fick hon äta så mycket hon ville. Vilket gav mig sprängfyllda bröst å svårt att somna... :) men men hoppas att jag ska komma iväg på tjejmiddagar utan att behöva ta med henne. Vore skönt att få vara lite själv.
    Hur går tassningen?

Lilla I fick vaccin igår. När barnmorskan skulle stick i lår nr 2 tittade Lilla I på henne redan i förväg å knögglade ihop ansiktet. Hon visste mycket väl vad som skulle komma! Bivärkningarna har varit gansk lindrig men hon hade feber i gårkväll å fick svårt att somna så hon fick sova i min säng vilket innebär att jag inte sovit å har ont ihöften idag. Men nu är det bara en vecka kvar tills den ska rönkas.

Lillabebban blir man förstoppad av ersättning? Har du testat magmassage? Steffi är grym på magmassage fråga hennes son Hans! Glad

RutanE: Jag ska också gå tillbaka å jobba  första veckan i maj. Gör allt för att inte starta nedräkningen ännu utan som du säger njuta. Jag har beställt en tidig vår med mycket sol så vi kommer få en härlig tid innan det är dax!
    Jag var förbi jobbet i förrgår å oj vad mycket det var som hade hänt. Tyvärr mest negativt som fryst lön och så. Men det kanske bara är för att jag inte just nu tycker att en ny maskin är bättre än högre löner... jag har ju ingen nytta av maskinen här hemma men lite mer pengar hade inte varit fel.

Steffi Va kul att zumban va bra! Själv tittade jag drömmande på klockan i sju i förrgår å tänkte att åh va kul det hade vart... sen fortsatte jag gräla med mannen å vanka fram å tillbaka med lilltösen.

• lillgrodans mamma

Ni som har bärselar! Tycker ni om era?
    Vi ska köpa en å vill höra vad ni tycker om de olika märkerna!

• LillaBebban
    Steffi17 skrev 2011-01-12 17:37:19 följande:
    lillabebban - inte roligt! har hon kanske kolik? då kan du testa sempers magdroppar och/eller minifom. det hjälpte min lilla mkt. dessutom blev han mkt lungnare när vi började med napp! lycka till - det blir bättre. jag lovar!!
    Funderar på om det är kolik eller om hon bara är förstoppad. Magdroppar ger jag henne redan

Lillgrodan: Magmassage får hon mest hela tiden Skrattande Dem kan få förstoppning av ersättning, jag ger ju både ersättning o ammar. Pratade med bvc igår o hon rekommenderade en som heter NAN ha1...så den ska jag försöka få tag på. Vi har en babybjörn orginal, tycker att den är bra men har inte provat nån annan så har inget att jämföra med.

Hon har varit lite skrikig idag också men inte lika illa som igår. Hur var era när de var runt 6-7 veckor...denna lilla dam vill bli underhållen hela tiden Skrattande I början kunde man bära runt på henne men nu gillar hon inte riktigt det längre, och nåde en om man sätter sig ner med henne i famnen. Då förvandlas hon till ett litet monster. Har lyckats få henne att somna precis...hon har varit vaken i 3 timmar nu. Tyvärr kan inte jag gå o sova för väntar på att dem ska komma o installera ett larm hos oss Rynkar på näsan
    Mamma till Isabella 27 Nov 2010 uteurmagen.blogspot.com/
Svar på tråden järfällatråden 9