• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Steffi17

Hej,
    Ifall någon vill följa med mig och prova på Zumba gratis imorgon kl. 19, så postar jag infon jag fick idag:

"Vad roligt att du kommer och dansar Zumba med mig den 11 januari i Jakobsbergs Sim- & Sporthall, Mjölnarvägen 3!
    Gratis parkering finns vid Ishallen nedanför.

Det kommer att vara ett blandat pass med både Zumba Basic (högre tempo/mer fitness) och Zumba Gold (lättare tempo, motion).
    Passet är ca 40 minuter långt och jag kör ett pass kl 18.00 och ett kl 19.00."

Kursen börjar 18/1 och det finns platser kvar. Jag vet dock tyvärr inte än, vad det kostar.

• Lilla

Jag är helt slut efter jobb (upptaktsdag med hela kultur- och fritidsförvaltningen) och var så glad att få amma när jag kom hem. Hade ONT i sprängfyllda bröst. I morgon är jag ledig.

• lillgrodans mamma

Det har dykt upp flera nya här i tråden, välkommen Shopahollic! Va kul!

Steffi jag hade väldigt gärna följt med men mitt i nattning för Isabella å eftersom det inte funkar med flaska så känner jag att jag inte kan lämna Richard ensam. Ska lämna Richard själv med henne både fredag å lördag men då har vi förhoppningsvis kommit upp i grötportioner så att hon klara sig. Är SÅ glad över att det ser ut som om det funkar bra med gröt. Så kan vi komma igång å simma också :)

Idag har jag byggt ihop spjälsäng till lilla I. Känns lite vemodigt att hon ska flytta till nästa rum. Förhoppningsvis kommer hon sova bättre men jag undrar hur jag kommer klara att ta mig ur sängen å in dit när hon vaknar på nätterna. När har era barn börjat sova i eget rum?

Zara hur går det för dig på nätterna? Vill Isabella fortfarande inte sova?

Håll en tumme för oss att det går lika bra med gröten imorgon!

• LillaBebban

Lillgrodan: Hon sover om hon får ligga på mig och mer på dagarna än på nätterna, men om jag lägger ner henne i vaggan så sover hon i en halvtimme sen vaknar hon o gnäller/skriker.
    Någon som har några bra tips på hur man får en 6-veckors bebis att sova i sin vagga längre stunder? Har provat med både en varm vetekudde och snuttefilt. Hon vill ofta vara vaken från 3 på natten i några timmar också...imorse hade jag henne i bärselen och sov med henne så jag fick iallafall sova 2 timmar på morgonkvisten.

Mamma till Isabella 27 Nov 2010 uteurmagen.blogspot.com/
  • MrsMumrik

Lillgrodan - vad duktiga ni är som ska börja med eget rum! Selma sov ju som en stock jättebra i egen säng till hon var 3 månader sen fick hon sova en vecka i vår säng när vår panna var trasig och det var superkallt i huset och nu 2 månader senare är hon kvar... jag har lovat mig själv och Henrik att börja få henne att ligga i egen säng på nätterna nu när jag kommer hem, men det är ju så mysigt att ha henne bredvid sig! Vet inte hur jag ska klara att lägga henne i egen säng...

LillaBebban - vi la vår tjej längst ned i spjälsängen så hon kände kanten när hon sträckte på sig (min man hade läst i någon bok att det funkade) och så rullade vi två filtar och la på var sin sida om henne så hon fick som ett litet "bo" att sova i och köpte det full ut från första dag och sov i egen säng.

• Timba

Hej på er
    Har inte haft tid att titta in så mycket,men hoppas ni har haft det bra under julen.
    Vi har varit sjuka nu i flera omgångar så jullovet har väl varit sådär för oss, så det är skönt nu när dagis har öppnat igen och de är på dagis.

LillaT: Vad tiden går fort, du är tillbaks på jobbet, hur mycket jobbar du nu ?

Flingan: Börjar du oxå jobba snart eller ?

Välkommen Shopahollic. Vart i kallhäll bor du ?

Vad duktiga ni är förresten som kommit igång och med träningen.

Lillabebben: Se till att hon har det trångt runt om sig, dvs bädda kanske med ett extra täcke runt henne, så att hon alltid kommer mot något om hon sträcker ut handen.
    Sen vill hon nog gärna ligga nära hon är ju rätt så liten ännu. Annars om du sover jättedåligt skulle jag nog strunta i vaggan och ha henne i sängen, jag tycker de sover bättre när de får ligga nära och det är ju lätt att bara slänga ut tutten om de vill äta... 

• Lilla

tip: vad jobbigt att ni varit sjuka... Jag jobbar 50 % och är föräldraledig 50 %. Maken gör lika. Har du sett att vi planerar en tjejmiddag? Kram!

Tjejmiddag lördag 26 februari
    Lilla T
    Matglad
    Rut
    Steffi

Tjejmiddag lördag 5 mars
    Lilla T
    Matglad
    Rut
    Lillgrodan
    Steffi
    ev. Mumriksfru

• lillgrodans mamma

Mumriksfru: Planen är bra... sen får vi se om den genomförs, att hon får ett eget rum. Men min bror ringde nyss å sa att han kommer å hämtar lilla spjälsängen. (Nästa bebis i släkten kommer vilken dag som helst) Den normala spjälsängen får inte plats brevid min säng så då är det lika bra med flytt... men jag känner på mig att lilla I kommer hamna i min säng istället (vilket hon ofta gjort även innan) för att jag inte kommer orka bära tillbaka henne. Men men det är ytterst få tonåringar som sover i sina föräldrar sängar... har faktiskt bara hört talas om en :) av en väldigt skeptisk storasyster till denne tonåring.

• LillaBebban

Mumriksfru & Tip: Tack för tipsen, ska försöka fixa vaggan så den blir mer obonad o se om det funkar. Hon sover ju bättre i vagnen just nu och där är det ju ganska trångt så det ligger nog nåt i det. Hon vill absolut inte sova själv i vår säng, funkar inte o ligga ner o amma för hon kräks bara sen o har svårt att sova då, så det är enklare att ta upp henne o amma. Inatt sov hon lite grann men var helt galen o skrek i flera timmar imorse men nu sover hon så fint så.

Jag har redan börjat fundera på vilken förskola man ska välja...vill ju gärna ha en som ligger hyfsat nära. Någon som vet hur Vattmyra är? Eller någon annan i närheten?

Mamma till Isabella 27 Nov 2010 uteurmagen.blogspot.com/
  • Lilla

LillaBebban: jobbigt med bebis som krånglar med sömnen... Jag vet hur det är... Jag känner tyvärr inte till förskolorna i Jakobsberg (vi bor i Skälby).

lillgrodan: hur gick det med gröten idag?

Svar på tråden järfällatråden 9