• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • BackinBlack

Vad duktiga ni är som tränar. Hoppas er nattsömn blir bättre, barnen blir bra och så vidare. Hinner bara skumma igenom, fullt ös både hemma och på jobbet.

Jag vill gärna ha/gå på tjejmiddag. Vet inte om någon känner sig hugad att ställa iordning hemma. Vi har platsen, vet bara inte vart jag ska göra av resten av familjen under tiden och det blir inte samma sak med dem springandes runt benen (Vincent är galet mammig, jag får inte vara ifred många minuter). Vad säger ni? Någon som känner att de har plats/ork/lust/möjlighet. Ser framför mig något i stil med den knytis vi hade hos flingan, där alla bidrar. Jag försöker mig gärna på att laga ihop något varmt och tar med tillbehör, dricka, vadsomhelst. Och mina "turkosa glasögon".

Kram på er. Nu ska jag leta mer choklad i skafferiet.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Lilla

Jag känner som du utteröga att det är svårt att ha middagen här hemma. Får inte heller vara ifred då. Knytis är perfekt! Vi får fundera lite på plats. Eller så går vi ut på restaurang istället.

Jag och Idun har pysslat med glitterlim och paljetter idag. Roligt! Nu har maken och barnen varit ute och snart ska vi planera matinköp. Alltid lika trist tycker jag.

Tor drack en blandning av ersättning och välling idag. Hoppas han slipper ont i magen.

• MrsMumrik

LillaT - resturangidén är ju super! Vi mammor behöver få tillfällen att mumma till oss och gå ut på stan och svira lite ibland Skål

• Steffi17

Tycker också att restaurang är en bra alternativ. Var länge sedan jag var ute på restaurang! någon som vet ett bra ställe?

• Lilla

Mumrik: ha ha, stan, kanske det. Jag tänkte förorten, typ Jakan.

• Steffi17

Mumriksfru: ja, det hjälper verkligen! Men jag ska använda det försiktigt - det innehåller ju 96 percent etanol!

• flingansnö

Ja, vi kan väl gå ut och äta? Det finns ju ett ställe i Viksjö, och så finns ju gamla cicilian som nu har blivit ett Thai-ställe tror jag.  Det var bra när  det var italienskt. Vi kanske ska gå dit?

• Matglad

Vad roligt med tjejmiddag! Om ni inte vill gå på restaurant kan vi nog vara hemma hos mig så kan resten av min familj vara next door (eller vad säger du RutanE?). Det blir ju billigare om inte annat.
    Annars är Lilla Barbarby i Barkarby ett trevligt ställe.

Själv är jag tillbaka på jobbet idag (och imorgon) men nästa vecka jobbar jag bara tis-tor. Fast just nu känns det helt oöverstigligt att det är ett helt halvår av hämtning, lämning och jobb innan sommaren. Nu längtar jag tillbaka till föräldraledigheten!

• lillgrodans mamma

Jag hänger gärna också med på tjejmiddag!
    Tycker som du Matglad
    Lilla barkarby är mysigt å bra mat har dom också.
    Vill vi köra knytis så kan vi annars vara här hos mig, jag har ju inte så många barn :) å kan jag inte få iväg man å barn så har vi en lokal på gården med kök som vi kan hålla till i, men tror inte det är några problem att få iväg honom :) å Isabella.
    Då jag inte jobbar etc så kan jag nästan när som helst (dock inte nästa fredag då jag ska på annan tjejmiddag :)) så nu är frågan när var hur?

Oj vad det snöar idag

• LillaBebban

Hej Allihopa,

Jag tänkte joina er här i tråden om det går bra? Skrattande
    Lillgrodan känner jag nog sen innan, för det är väl du Karin? Glad

Själv heter jag Zara, bor i jakobsberg tillsammans med min sambo sedan några månader tillbaka och har en liten dotter som heter Isabella som föddes den 27 Nov 2010. Allt är väldigt nytt och just nu försöker jag mest anpassa mig till det nya livet som mamma. Vår lilla gillar mest att vara vaken på nätterna så man är lite trött om dagarna...försöker dock sova när hon sover men lite svårt när hon ibland bara vill sova på mig.

Nu håller liten på att vakna igen...dags för mat tydligen Glad

Kram på er

Mamma till Isabella 27 Nov 2010 uteurmagen.blogspot.com/
Svar på tråden järfällatråden 9