• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • lillgrodans mamma

Mumriksfru: Det var mammagruppsträffen på BVC jag menade, sorry om jag var otydlig. Oj vad det är vaccindax för alla.

Steffi: Gråter Stackars Hans!!!
    Eldprovet är imorgon och lördag då jag ska iväg båda kvällarna. Funkar det så kör vi!!!!!!! Torsdag passar mig bra. Å så nån lördag med barn som du pratade om.
    Grälet med maken var bara lite frustration över att det var rörigt här hemma, uppklarat å städat nu :)

Mamma till två/tre barn Cool Jag använder bärsjal, å det fungerar bra. Dock inte den snyggaste turkosgrön skarvad med rosa, sytt den själv å tyget räckte inte. Maken vill ha bärsele (han använder inte bärsjalen) så funderar på att köpa det också. Använder du bärsjal?

1975: Du bor väll inte i det huset som brann? Jag bor på Klavergränd mittenområdet bakom hållplatsen till Barkarby. Va kul att du bor så nära! Det känns som om så många bor i Barkaby/Skälby annars.

Ha en mysig kväll på er allihopa!!

• mamma till tre busungar
    lillgrodans mamma skrev 2011-01-13 19:02:35 följande:
    Mumriksfru: Det var mammagruppsträffen på BVC jag menade, sorry om jag var otydlig. Oj vad det är vaccindax för alla.

Steffi: Gråter Stackars Hans!!!
    Eldprovet är imorgon och lördag då jag ska iväg båda kvällarna. Funkar det så kör vi!!!!!!! Torsdag passar mig bra. Å så nån lördag med barn som du pratade om.
    Grälet med maken var bara lite frustration över att det var rörigt här hemma, uppklarat å städat nu :)

Mamma till två/tre barn Cool Jag använder bärsjal, å det fungerar bra. Dock inte den snyggaste turkosgrön skarvad med rosa, sytt den själv å tyget räckte inte. Maken vill ha bärsele (han använder inte bärsjalen) så funderar på att köpa det också. Använder du bärsjal?

1975: Du bor väll inte i det huset som brann? Jag bor på Klavergränd mittenområdet bakom hållplatsen till Barkarby. Va kul att du bor så nära! Det känns som om så många bor i Barkaby/Skälby annars.

Ha en mysig kväll på er allihopa!!
    Jag har gjort men nu bär jag inte längre. Barnen är så stora. ergo är väl en bra sele.
  • 1975

Lillgrodan: samma område men inte den längan som brann! Ja alla verkar bo i skälby/ Kallhäll tycker jag!!

• lillgrodans mamma

Mamma till två barn: Tänkte inte på det, din yngsta var ju tre.

1975: Min svåger har en kompis som bor i det området också. Ska ta å höra med honom vem det var som bodde där. Vet att han pratade med henne den dagen det brann. Otäkt det där.

• Steffi17

Någon som vet en bra frisör i Kista Gallerian? Behöver klippa mig!

• Timba

Uppe mitt i natten då bebis envisas med att ligga och snacka..

LIlla T: hur är upplägget för tjejmiddan ? ska kolla datumen, men tror att det borde funka.

• Timba

Shopahollic: Vi bor på bolindervägen, är det hit ni oxå ska flytta ?

Välkommen saraElisabet och mamma till två barn och vad kul att ni bor i kallhäll, har varit lite brist på kallhällsbor i tråden...

• Timba

Lillabebban:Vi ger bebisen Nan 1 och hon har inte ont imagen, men jag vet att jag testade att ge sonen semper och det funkade inte alls, han blev jätte gasig...men det är ju så olika  dvs han var ett kolik barn och ingenting fungerade mot magsmärtorna, blev bättre när han lärde sig krypa..
    Men jag har hört att man kan lägga i lite olja i ersättningen så att bajset glider bättre..
    Annars brukade jag gunga honom i babysittern med foten, det gillade han och jag slapp bära..hoppas det snart blir bättre.

Lillgrodan: vi har en babybjörn active och jag tycker att den är bra, dock använder jag den knappt nu eftersom bebisen är kolugn..

• Timba

Flingan: trist att ni har internetproblem..Har ni sökt vårdnadsbidrag ? dvs jag ska börja skriva ansökan och vill hemskt gärna ha tips eller om möjligt se eran ansökan...?

• Lilla

tip: jobbigt att du är vaken mitt i natten. Jag var också vaken den tiden plus ytterligare 5 ggr denna natt. Suck. Tjejmiddagen är knytis, dvs samma upplägg som förra gången.

Matglad: ska vi bestämma oss för att vara hos dig på tjejmiddagen? Funkar det fortfarande?

lillgrodan (tror jag det var som undrade): jag har lagt ner tassningen just nu. Det funkade vid läggning, men inte på natten och nu är Tor som toki och vaknar oftare igen (varje eller varannan timme). Han har den senaste veckan haft ont i magen på nätterna. Stenhård, spänd mage. Kan det bero på att han äter så mycket vanlig mat (puréer) nu och så lite amning på dagen (eftersom jag jobbat). Jag misstänker att det kan vara att han får i sig för lite vätska, men han vägrar flaska nu och pipmugg får ha inte i sig nåt med (allt rinner ut på hans kläder istället), eftersom han bara vill leka med den...

Svar på tråden järfällatråden 9