• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Lilla

mumriksfru: fikornas Mecka, ha ha, den var bra! Både jag och maken har rötter i Norrland och är väldigt bra på att fika här hemma.

• LillaBebban

God Morgon...eller morgon man kanske bara borde säga. Natten har varit vaken, vår lilla flipper (kallar henne för det för hon låter som en delfin med sina konstiga läten..haha) har vaknat efter 15-20 min när man lagt ner henne i vaggan...precis när man somnat sådär djupt o skönt...suck o stön. Vid halv 2 efter att ha varit uppe alldeles för många ggr så gav jag upp o satte på mig bärselen o då fick jag sova i hela 3 timmar Glad
    Men sen tyckte hon att det var roligare att vara vaken...nu har hon somnat i vagnen igen så ska passa på att sova lite jag också.

Tip: Blev det nån sömn för dig efter att du varit uppe mitt i natten?
    Vi ska testa nan ha1...nån speciell variant som är snällare mot magen sa dem på bvc...men först tänkte jag helamma i några dagar och det verkar ha gjort lite skillnad redan för hon är inte alls lika gnällig men har inte gjort nån ordentlig bajsning än.

God Natt Tungan ute

Mamma till Isabella 27 Nov 2010 uteurmagen.blogspot.com/
  • evani

Usch Nea har kräkts i natt flera gånger så jag fick inte mycket sömn... nu kör jag dagens 2:a maskin tvätt med kräkiga grejer :( men det verkar gå lite bättre med Nea nu o hon sitter i soffan o kollar Nemo. Jag försökte med madagaskar först men efter 2 minuter sa hon mamma nä roligt titta nemo... så nu gör vi det för 20:e gången...

appropå förstoppade småbarn så var nea hård i magen som bebis o hon åt NAN 1 o 2 men fick tipset att byta ut något mål/dag mot semper bifidus ersättning finns på apoteket. och det funkade jättebra.

Jag hänger gärna med på knytis men vet inte om jag jobbar eller inte ännu, jag jobbar ju varannan helg :( det suger men det är ju ett jobb i väntan på ett annat.

Ha det bra alla o vä'lkommen alla nya,

Linnéa föddes 090127
  • Steffi17

Lilla T: Kan absolut tänka mig att han har vätskebrist. H vägrar dricka något till maten så nu får han inte mat om han inte dricka först. Men han tar ju flaskan. Vad jag också gorde var att blanda hälten fuktpuré med hälften mjölk och ibland vatten och ge det med sked. När han var magsjuk använde vi en 5 ml medicinspruta för att få i honom vätska. Tar lite tid, men kanske ni kan testa det? Annars kan du ha upp till en matsked olja/dygn i maten - då går det lättare genom tarmen. Men det kan också vara att T är helt enkelt förstoppad om han plötsligt får mycket fast mat. Då kan han få katrinplommonpuré och magmassage. Hoppas det blir bättre snart!

• shopahollic

Tip - Ja det är nog rätt nära där, Malmvägen ska vi flytta till, det verkar vara ett trevligt område så det ser vi fram emot ;)  Finns det en förskola där i närheten?

majbebis08.blogg.se Mercedes 080521 & Leon 100131
  • Steffi17

Lillgrodan: Lycka till ikväll och imorgon!

• Lilla

Steffi: tack för tipsen! Vilken sorts olja ska det vara? Idag har han druckit ca 1 dl ersättning och ammat, så nu ska han ha fått i sig tillräckligt med vätska. Han kanske helt enkelt är förstoppad stackarn.

Jaha, i morgon ska jag jobba igen. Känner inte för det just nu, men men...

• Steffi17

Lilla T: Jag använder kallpressad ekologisk svensk rapsolja från Willys. Skulle inte använda olivolja eftersom den har ju en stark egensmak. Att jobba på en lör är faktiskt väldig tråkig!Rynkar på näsan

• Steffi17

Nu sover lilla H och vi ska öppna en flaska mousserande - fick veta att min artikel från förra jobbet ska publicerasGlad 
    Önskar er alla en trevlig fredagsmys!

• mamma till tre busungar
    Steffi17 skrev 2011-01-14 21:29:40 följande:
    Nu sover lilla H och vi ska öppna en flaska mousserande - fick veta att min artikel från förra jobbet ska publicerasGlad 
    Önskar er alla en trevlig fredagsmys!
    HÄRLIGT!
Svar på tråden järfällatråden 9