• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • jossansthlm

hej någon som vet när rosa öppna igen efter jul ledigheten?
    alltså öppna förskolan i barkarby någon som har planer på att gå dit?

god fortsättning på nya året! :)

• 1975

Vad har du för hund? Vi bor på Barytongränd! Ligger ju ganska nära varandra'

• RutanE

Jossansthlm: Jag och steffi planerar att gå idag,jag har ingen koll men det verkar som Steffi visste att hon hade öppet idag.KOmmer ej ihåg var du bor men vi planerar att gå från Skälby ca halv ett, eller ett, eller hus Steffi!!

Lilla T krya på er, jobbigt med magsjuka. Kram

• LillaBebban

LillaT: Hoppas att ni alla mår bättre idag

Zazza79: Välkommen hit Skrattande Zara här, vi har ju redan mailat lite men kul att du hittat hit också.

Helt otroligt nöjd idag för vår lilla hade sovrekord inatt, hon sov hela 4,5h timme i sträck! Kände mig utvilad när jag vaknade vid halv 4...haha...konstigt vad lite sömn man klarar sig på. Ammade henne och sen sov hon ytterligare 2 timmar, en till amning o nån till timme sömn o sen upp igen. Hoppas på att det blir samma sak inatt Skrattande

Någon mer som bor i jakobsberg o som är sugen på lite promenader? Eller som varit på öppna förskolan...tror att det bara finns en, den som ligger vid aspnäs?

Nu är det någon som vill ha lite uppmärksamhet Glad

Mamma till Isabella 27 Nov 2010 uteurmagen.blogspot.com/
  • lillgrodans mamma

Grattis LillaBebban!!!! Så skönt!

Zezza Va kul att du också bor i Viksjö! Välkommen!. Jag bor på Klavergränd längs med kraftledningen mot hässelby. Jag har ingen hund men följer gärna med ut på promenader endå med både dig å 1975.
    Jag å maken gick med barnvagnen ner till vattnet i sandvik i helgen. Det är inte att rekomendera just nu, speciellt inte att ta skogsstigarna som vi gjorde. Det var tungt att dra vagnen genom snön för stigarna var för smala.

Jag var på öppna förskolan här i Viksjö idag (sandviksskolan) hon ska ha babyrytmik tis å tors från å med februari. Det tyckte jag lät kul.

Angåned min helg... för er som är nyfikna på hur det gått!!

JAAAA Jipppi... å näää...

I fredags fungerade det bra när Isabella å hennes pappa var själva. Fast det gick inte att få henne å sova, men jag hade i alla fall en leende dotter å man när jag kom hem.
    I lördags när jag skulle iväg på födelsedagskalas så fick hon följa med, bättre att ha en leende man å få lediga torsdagskvällar framöver för att gå å simma med Steffi å kanske flera på än att utmana ödet två kvällar i rad.
    Sen i torsdags har hon sovit ca 9 timmar per dygn mot vanligtvis runt 15-16. Varför vet vi inte. Tog bort gröten helt från och med igår å nu har hon sovit som en stock både i natt å nu på förmiddagen. Ska vänta några dagar till å sen prova gröt igen för att se om det är magen å gröten som gjort att hon inte kunnat sova.
    Jag tycker det är mäckigt det här med mat, smakportioner, gröt mm hur mycket å hur fort... men men hon kan inte leva på bröstmjölk hela livet så det kommer lösa sig. Dax för lite smakis nu.

Ha det gott på er, halka inte!

• zazza79

1975: vi har en blandning mellan alaskan husky och rottweiler. Ja Barytongränd är ju inte långt härifrån, alltid skönt när man slipper planera  bussresor mm =)

LillaBebban: Hej, såg ditt mail. Hoppas det gick bra på kontrollen, skönt att du fått sova lite. Man är ju tacksam för det lilla nuförtiden =)

• zazza79

Lillgrodans mamma: Hej, ju fler desto trevligare =) Jag och min man gav oss oxå på att promenera till vattnet i helgen men vi hade samma problem som er men det var bara att knaggla på och lyfta vagnen där det var som värst haha. Men det är väldigt fint där i alla fall, ska bli mysigt i sommar när man kan uppskatta det lite mer

• 1975

Sommrarna här i hummelmora är helt undebara!! Jag älskar att bo här på somrarna. Våran vovve är en kastrerad hane som oftast funkar med andra hundar. Så länge dom inte är stöddiga emot honom.

• MrsMumrik

Nu är jag tillbaka från norrlandsresan och upptäcker att det nu finns massor med nya i tråden. Kul!

Steffi - jag kom precis tillbaka från tandläkaren och efterföljande shoppingtur så jag hann inte ner till öppna förskolan idag. Visst var ni på den i Barkarby? Tandläkaren gick bra idag fast jag är så rädd för sprutor. Min tandläkare kör andningsövningar och extra bedövning och annat för att det ska funka. Hon är super! Dock är det ju sviiiindyrt att gå till tandläkaren. Gick därifrån 2300 :- fattigare och som tröst plöjde jag igenom hela rean i Kista centrum och blev ännu några kronor fattigare

Nu ska jag ta och börja plocka upp alla julklappar och alla packning från norrland... det bör väl ta en vecka eller så Ser fram emot att ses på onsdag!

• zazza79

1975: Håller med dig,på somrarna finns det inget bättre ställe att bo på. Vår är en tik och töntigare hund fårman leta efter, hon kastar sig på marken för små taxar så hon är långt ifrån stöddig =) har ni varit nere i hundgården vid centrum nånting, hon har nämligen lekt med en svart staffe där tidigare .Tänkte om det är er vi stött på då

Svar på tråden järfällatråden 9