• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • BackinBlack

Vad roligt att jobba Therese!

Jag hinner inte gå in särskilt mycket nu. Jobbar i hundra knyck, minst, på jobbet och orkar knappt sätta igång datorn hemma. Igår la jag mig att läsa istället. Uppdaterar mig lite längre fram, kanske i helgen eller så.

Ha en fin helg!

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • malifa

Det stämmer Steffi och och Rutan, jag är Julias mamma! Skrattande

Rutan, gick det bra på utbildningen och hur gick det hemma?
    Jag ska ha baka till Julias dop idag, som tur är kommer min mamma hit i em och är barnvakt annars blir det väl pannkaka av alltihop!

Skönt med fredag!

• RutanE

Kul att du kom hit till Tråden Julias mamma!!

Det gick ju så himla bra för pappa och Linus när jag var på utbildningen. De sov så gott båda två när jag kom hem Cool. Och fortsatte med det i ytterliggare en timme så varför ska en mamma oroa sig....
    Utbildningen var bra, så skönt att komma till jobbet och få förkovra sig lite. Det är två tillfällen till och då ska min mamma komma och passa Linus.

Lycka till med bullbaket Malifa, det blir säkert jättegoda bullar. Skönt att du har din mamma där, bebisar har en förmåga att vakna på de mest opassande tider - som mitt i utbakandet tex.

Jag följer gärna med till Ikea, vi kan väl prommenera dit vi som bor i skälby/barkarby!?

IKEA lunch torsdag 27/1
    Mumriksfru
    Flingan
    ev. Steffi
    LillaBebban (självklart är det ok)
    Lillgrodans mamma
    Rut

• lillgrodans mamma
    RutanE skrev 2011-01-21 11:18:32 följande:
    ... så varför ska en mamma oroa sig....
    Underbart Rut!! Det är väll lite därför vi finns till för att oroa oss för våra barn, vi kommer inte ifrån hur mycket vi än försöker. Så skönt att det gick bra!

Här är det storstädning, å ikväll ska vi gå på Spagettiopera. Aldrig varit på opera förut, fick det i bröllopspresent av min kusin som tycker vi är för okulturella.
    Ska gå in med öppet sinne å se vad jag tycker.
    Det blir första kvällen som bara Richard å jag gör något sen lilla i kom. Ska bli mysigt.
    Angående lilla i undrar jag hur det kommer gå... eller oroar mig Glad... men hon kommer självklart överleva. Funkar det inte med ersättning med sked så får min kusin komma till teatern i pausen.

Lilla i värmer upp mig inför kvällen med att öva skalor här hemma.

Trevlig fredag på er allihop! Ser fram emot att se några av er på IKEA!
  • MrsMumrik

Lillgrodan - det kommer att gå jättebra! Ha en mysig romantisk kväll!

Trevlig helg på er alla!

• malifa

Hade gärna hängt med på en promenad till Ikea, men jag kan inte på torsdag tyvärr!
    Ha en trevlig helg allihop!

• Lilla

Åh, ha det så kul på IKEA ni som ska dit! Jag vill också! Men jobbar den dagen..

Rut: vad bra att Linus och pappa hade det fint därhemma! Hur gick det med maten? Kul att få komma till jobbet!

lillgrodan: hoppas ni har en trevlig kväll! Det låter mysigt att gå iväg bara ni två och kul med spagettiopera! Visst är det så att man äter under tiden operan spelas eller?

Jag har varit kompledig idag så hela familjen åkte till Naturhistoriska riksmuseet. Vi åt lunch där och sen kikade vi på utställningarna. Kul! Särskilt dinosauriedelen (den vi åkte dit för).

• LillaBebban

Lilla T: Låter som ni haft en trevlig dag med hela familjen Lillgrodan: Hoppas att ni får/har en himla trevlig kväll. Ingen aning om vad spagettiopera är så det får du berätta sen :) Idag har det varit full rulle för oss, varit inne i stan och fikat o handlat lite kläder till lillan. Hon uppförde sig exemplariskt hela dagen och ända tills det var dags att lägga henne. Men lyckades ändå bada henne, byta om till pyjamas o amma på mindre än en timme. Nu ligger hon o sussar så fint o jag är sekunder ifrån att somna :) Gott natt på er alla

Mamma till Isabella 27 Nov 2010 uteurmagen.blogspot.com/
  • 1975

Bebisen är fixerad nu och han trycker på ganska duktigt neråt !! BF är den 21feb men undra om han tänker stanna där inne så länge? Jag kan tänka mig att han ska komma om typ en till två veckor, jag håller tummarna!!! Det är inte kul att gå till slutet på feb med denna tryck och ilningar i underlivet... Och så vill jag ju träffa honom NU!! Allt e klart här hemma och inhandlat, nu e det bara bebisen kvar ju!!!

Svar på tråden järfällatråden 9