• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • 1975

Vi har varit där flera ggr men han e inte svart. Våran är vit och mörk och ljus brun.

• zazza79

aha, var fick jag svart ifrån haha men då är det nog möjligt att i träffats redan =) när i februari kommer knodden?

• 1975

Han BF den 21 feb. Men har haft värkar i dag så vi får se om han håller sig där inne så länge! Jag gick över elva dagarmrdvåran dotter. Jag fasar för att gå över med den här åxå.

• Lilla

evani: hur är det med Nea nu? Hur mår ni andra? Här är Tor fortfarande dålig, men vi andra mår bra. När är det bröllopsdasgs?

1975: lycka till! Hoppas du slipper gå över tiden den här gången.

Mumriksfru: dyrt är det verkligen att gå till tandläkaren... Vad fyndade du?
    Vad halt det är ute nu och blött också. Tog en långsam promenad med vagnen här på eftermiddagen. Skönt med lite luft i alla fall!

• evani

Nea mår bra igen, men vill fortfarande knappt äta... så vi kämpar på med det, ikväll blev det 2 skivor skinka till middag o ett par munnar vatten, har inte ens kunnat få i henne en bulle, jag tänkte att det var bättre än ingenting men nej det ville hon inte ha...

Linnéa föddes 090127
  • Steffi17

Mumriksfru: Välkommen tilbaka! Såg du mejlet från mammagruppen? Hänger du med på "playdate" imorn?

• sara e s
    zazza79 skrev 2011-01-17 07:08:21 följande:
    Hej på er allihopa

Är ny här i  tråden som jag blev jätteglad över.Bor i Viksjö och fick barn för fem veckor sedan, känner däremot inte så många här så det vore roligt att kanske hitta fler mammalediga Viksjöbor =) Ska börja i en föräldragrupp nästa vecka, vet inte riktigt hur bra dom är egentligen men hoppas på att träffa lite trevligt folk och kanske få lite bra info. Någon som har erfarenhetfrån föräldragrupperna på MVC Kvarnen.

Hoppas alla får en trevlig måndag trots lite halvtrist väder
    Är också ny här!

Finns det föräldragrupper som man går efter att man fött barn alltså? Ska gå en nu i mars (har BF i april) på Kvarnen, men har funderat mycket på hur det blir med träffar efter att man väl fått bebisen. 
  • sara e s
    1975 skrev 2011-01-16 10:57:59 följande:
    Då är han och jag lika Gammla! Vi kanske vet villka vi är :) jag är uppvuxen i skälby gick i gymnasiet här i Jakobsberg. Jobbade flera år som ordningsvakt i tunnelbanan, 06 föddes Emma och efter mamma ledigheten började jag jobba med ett mer lugnare och säkrare yrke som barnskötare. Men vill igentligen jobba och utbilda mig till hundinstruktör. Mvc och BVC med Emma gick jag i Hässelby för vi bodde där tills hon var 6 mån och sen fortsatte vi att gå där för vi trivdes med våran BVC tjej.
    Ja, det kanske ni vet :) Han gick också på Jakobsbergs gymnasium tror jag. Född -76 är han. 
    Kul att du jobbar som barnskötare! Jag är förskollärare, jobbar i Hammarbyhöjden just nu. Planerar att söka nytt jobb nånstans i Järfälla efter mammaledigheten, är inte så sugen på att pendla då.
    Roligt att du har hund också! Jag har gått en halv instruktörskurs inom Brukshundklubben tidigare och varit ansvarig för ungdomsverksamhet och sådär. Har två egna hundar men tyvärr bor de kvar hos mina föräldrar i Skövde. Dom är uppvuxna på landet och väldigt fästa vid varandra så jag kunde inte med att sära på dom när vi flyttade hit. Dessutom är min mamma hemma och promenerar i skogen med dom flera gånger om dagen, det hade inte funkat att ha hund här när vi båda pendlar. Men oj vad tomt det är utan hund! 
  • jossansthlm

Kul! min dotter är hemma på måndagar och fredagar så kunde inte idag men någon som kan gå mitt i veckan ? till öppna förskolan ?

• 1975

SaraE: Japp det är tomt utan hund! Jag var utan i två år det var fruktansvärt!! Skulle gärna gå hundinstruktörs utbildning. Tränade mkt skydd med mina andra två som var en schäfer och den andra var en väktarhund reiesen. Med den jag har nu tränar jag lydnad, kontakt,Blodspåret, ska börja på person sök och person spår nu till våren.

Svar på tråden järfällatråden 9