• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • lillgrodans mamma

1975: Har ni tagit reda på att det är en liten kille?

Det gick bra igårkväll. Hon åt inget men grät sig inte genom kvällen heller. Richard å jag drog ner medelåldern i salongen rejält. :)
    Jag kan säga som så... det var kul att gå på föreställningen men vi kommer inte bli stammisar. Å det är precis som du skrev Lilla T det är mat samtidigt som operan spelas. Maten var bra å det var kul att testat på opera. Å det var riktigt kul att få ha maken på tu man hand en stund.

Va glad jag blir lillabebban att höra att det verka flyta lite bättre med sömnen. VI ses till veckan.

• flingansnö

Hej på er tjejer!! Nu har jag internet igen!! Får väl se hur lång tid det tar att läsa ikapp! Har jag förstått det rätt som att det är lunchdate på Ikea på torsdag?  Det låter toppen! Jag behöver verkligen träffa folk!

Lillagrodan: Opera som är sååååå underbart!!! Jag älskar det!!! Blir helt till mig bara det är opera på TV

I morgon ska jag hem till min bror för första gången på jag vet inte hur många år!!! Ska hem till honom och hans gravida sambo och hennes dotter. Det ska bli kul men är nervös över att köra dig, Magnus måste jobba så det är bara jag och barnen... och han bor i skogås!! Jag som knappt hittar norr om stan!! :-O  Ja ja, det går nog bra....

nu ska det vikas tvätt och städas.

Kram och godnatt på er!

// Elin (som är sååååååå glad att ha fungerande internet igen!!! )

• MrsMumrik

Välkommen tillbaka Flingan! We missed you! Japp IKEA dejt på torsdag.

IKEA lunch torsdag 27/1 - tid 11:30?
    Mumriksfru
    Flingan
    ev. Steffi
    LillaBebban (självklart är det ok)
    Lillgrodans mamma
    Rut

• flingansnö

Tack Lina! Alltid trevligt att vara lite saknad iaf!

Jag var hos min bror igår och åt middag med honom och hans sambo, hennes dotter och deras hund (en JÄTTESTOR shäfer som heter KALLE!! ) Magnus var hemma och jobbade och sjuka G ficvk vara hemma han med, så det var bra jag och A, och att köra gick bra, hittade hela vägen till skogås!   Middagen gick bra, men det är svårt med min bror, han är speciell.... men han verkar ha hittat en bra tjej iaf, och hennes dotter var sååååå go! Fem år och lite lillgammal.... tror att hon och G kommer komma bra övrens! Ringde mamma efteråt och hon blev jätteglad över att jag varit där. Hon har inte träffat brorsan på många år!

Idag ska jag försöka hitta lite kraft och städa lite. Hoppas jag hittar den ngnstans,... tror ni den ligger under sängen? Gustav är hemma med mig idag, han hade feber inatt, men nu verkar han ok, jag hoppas att han ska vara feberfri idag så att han kan gå på fsk i morgon....

• MrsMumrik

Flingan - vad skönt att det gick bra hos din bror!

Vi har haft storstädning i helgen. Har äntligen plockan upp alla julklappar och sorterat kläder och städat undan julen och en massa annat. Lyckades sälja vår Seat också igår - på 15 min efter vi lagt upp annonsen! Känns jätteskönt. Idag blir det stora mail och ring dagen i stället. Har ungefär en miljard människor och instanser att maila och ringa och skicka papper till och avsluta försäkringar etc. etc. Ibland känns det som det är ett heltidsjobb att sköta familjens ekonomi och pappershantering

• flingansnö

Lina: Skönt att ni blev av med bilen! Lycka till med ringning och mailning idag! Jag ska skriva en lista nu så att jag får koll på allt jag måste göra!

• Lilla

Flingan: vad bra att det blev lyckat hos din bror!

mumriksfru: jag har haft en skitnatt som vanligt, med uppvak och amning/gå omkring med bebis i famnen en gång i timmen. Jag har haft såna här nätter i 7,5 månad. Under de senatse 4 åren har jag sovit en hel natt typ 5 ggr!! Bebisen vägrar äta annat än bröstmjölk sen han var sjuk. Verkligen vägrar. Stora tjejen är så trotsig. Gör inte som jag säger, skriker och gråter i frustration, tar bebisens leksaker men blir arg när han tar hennes. På jobbet har jag massor att göra och för lite tid att göra det självvalt att jobba 50 %, jag vet). Var tvungen att jobba en timme här på morgonen medan bebisen sov och stora tjejen mutades med att få "diska" - totalt blött kök. Med mera.

Svar på tråden järfällatråden 9