• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • MrsMumrik

Har alla ni döpt eller ska döpa er barn? Vi har haft jättesvårt att bestämma oss ang. dop. Både jag och Henrik är döpta och konfirmerade och gifta i kyrkan, men ingen av oss går i kyrkan eller anser oss vara aktivt kristna. Vi är båda ganska andliga och jag vet att vi kommer att uppfostra Selma att tro på vad hon vill och att söka sin egen andlighet. Jag kan inte stå i kyrkan och lova framför Gud att vi ska uppfostra henne i kristen tro när vi inte kommer det. Så vi har bestämt oss för att inte ha något dop utan kanske en namngivningceremoni och utse faddrar till henne.Vi tänkte göra det på hennes 1-års dag när alla i släkten (som bor på olika håll i landet) är samlade. Är det konstigt? Jag menar att inte ha en ceremoni där hon får namn och faddrar förrän vid 1 års ålder?

• flingansnö

Lina: Ni gör precis som ni vill där tycker jag!  Det är inte kosntigt att vänta tills hon är 1 år tycker jag.

• RutanE

Mumrik jag tycker det låter som en jättefin idé. Det är inte lätt när man har släkten utspridd över landet. Våra barn är inte heller döpta.     Bokade in mig på afro & mind imorgon men har avbokat eftersom jag inte är kry, men nästa tisdag kanske?

Blir inget öppna förskolan för oss idag är själv förkyld och har stora killen hemma från skolan idag.

En annan dag förljer jag gärna med till Bromma Blocks, har inte varit där ännu.

Många sjuka nu, nu är det dags för VÅR och sol och lite varmare så vi slipper detta!

Lilla T. Lycka till med maten för lilleman. Linus har fått prova på mat i stavform och broccolii och lite annat. Helt klart mer intressant än den kladdiga pureen. Kul att kunna äta själv.

• MrsMumrik

RutanE - vad tråkigt att du inte är kry! Hoppas du piggar på dig! Jag står som reserv så vi får väl se om jag får din plats nu Kul att Linus verkar mer intresserad av maten nu! Imorrn ska Selma få fruktpuré för första gången som dessert. Får se hur det går hem.

Vi har nyss varit på babysim. Det är så himla mysigt! Fast idag var poolen kall och alla barnen var lite gnälliga. Vi höll på att skratta ihjäl oss åt Selma när hon plaskade runt i poolen med munnen formad som en trumpet för att försöka dricka vattnet

• lillgrodans mamma

Hoppas du kryar på dig till imorgon Rut. så du kan yoga!

Jag var på öppna förskolan igår och gud va trevlig Rosa va och va trevlig öppna förskolan i Barkarby va!! Dit kommer jag gå fler gånger! Å så väldigt kul att träffa Steffi, Hans, Julia och Malifa (å alla andra också i och för sig).

Idag vankas det babysim å promenad, imorgon yoga och naprapat, torsdag sjukgymnast och simning.... håller tumme för att kroppen mår prima lagom till helgen!

Hoppas på att du får en bättre start på dagen idag Flingan!

Ha det gott alla därute!!

• BackinBlack

Mumriksfru: Det är väl en jättebra idé, att ha en namngivningsceremoni när hon är 1 år. Både jag och min sambo är döpta men är inte längre med i kyrkan. Vi har då givetvis inte döpt våra barn, det är inget vi tror på och kan precis som du inte tänka oss att vara i kyrkan och inte stå för det som sägs. Att döpa är ju inget man måste göra, vi hade en egen fest för att uppmärksamma vårt första barn när hon var omkring halvåret.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • 1975

Lilla T:: av nån konstig anledning kunde jag inte svara på ditt mail. Men mars funkar jätte bra!! Han har inte dykt upp än så det är ingen bråska!! Tack/ judit

• primavilma

Idag ska vi försöka komma iväg till öppna förskolan i barkarby, hoppas det är några där.

Först blir det en sväng till WIllys, trist affär men billigare än coop så det blir handling där ibland. Har faktiskt gjort en matlista för veckan som jag ska handla efter. Spännande att se hur det funkar....

• MrsMumrik

Bra jobba primavilma! Jag jobbar varje vecka för att få ihop en handlingslista, men det blir alltid sista minuten innan vi åker och handlar. Tänker alltid "nästa vecka ska jag göra matsedel" . Vi handlar också på Willys ibland. Det är faktistk väldigt mycket billigare där! Vilken åldersgrupp är det idag på ÖF i Barakarby? Jag tyckte också det var supermysigt när jag var där för jättelänge sen, men nu har vi babysim på måndagar och det känns lite mycket för Selma att ha ÖF och babysim samma dag.

• Lilla
    Bok & bebis på Barkarby bibliotek kl. 10 på tisdag 8 februari
    Lilla T & Tor 8 månader

Häng med på Bok & Bebis nästa vecka!

Mumrik: jag tycker absolut att ni kan göra så. Man ska göra som man vill. Vi hade dop och var i kyrkan utan att anse oss som särskilt kristna, men det kändes rätt för oss. Vi gifte oss också i kyrkan, men funderade länge på att vigas på en hembygdsgård istället (borgerligt). Men maken ville ändå att det skulle vara en präst som vigde oss så det blev kyrkvigsel i slutändan.

1975: ok, konstigt med mejlet men bra att ni kan vänta. Jag kommer garanterat glömma bort det (minnet är inte det bästa these days), men påminn mig.

primavilma: toppen med matlistan! Jag akuthandlar nästan alltid tyvärr. Maken vill gärna göra lista och matsedel, men tiden/orken finns sällan så vi köper en massa som man kan laga nåt bra av och sen kommer vi på rätterna eftersom under veckan. Inte så smidigt.

Ska fixa kaffe nu!
Svar på tråden järfällatråden 9