• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • MrsMumrik

Primavilma - välkommen! Jag har en liten Selma som är född i juli 2010 och bor i Barkarby.

• RutanE

Välkommen Primavilma! Jag bor i Skälby trädgårdsstad med en pojke född 01, en flicka född 03 och en lilleman född 10.

Tack för dejten igår tjejer, mycket trevligt, måste vi göra om. Jag fick två riktigt sköna prommenader i solen fram och tillbaka och var riktigt mör i benen på kvällen. Cool

Idag lunch hos arbetskollega i Jakobsberg, hoppas på mycket skvaller om jobbet

• flingansnö

Välkommen Primavilma!  Jag bor i jakobsberg, har en Gustav född 06 och en Agnes född i maj-10

RUtan: Roligt med skvaller!

• Lilla

Flingan: oj missade igår... Men vad TRIST att det inte löste sig med jobbet... I natt sov jag lite bättre. Tor väckte mig "bara" en gång i timmen... Fick sms från maken nyss och nu har Tor en ny tand (totalt 3 st). Hoppas det var den som spökade! (inte för att han nånsin sovit bra, men nu är det ju helt hopplöst)

Välkommen Primavilma! Jag har en tjej född mars 2007 och en kille född maj 2010. Bor också i Skälby.

Dags att dra hem från jobbet!

• lillgrodans mamma

Tack för igår!
    Flingan säg bara till så ordnar vi en ny IKEA dejt, vilket är behövligt för mig. Jag glömde köpa hälften av det jag skulle köpa igår. Jag skyller det på amningshjärna... Ni som varit med förr, får man nån gång tillbaka vettet eller är det borta för alltid?

Välkommen Primavilma! Jag har en tjej på 6 månader å bor i Viksjö.

• evani

Välkommen alla nya :)

Jag skulle baka en marängtårta till Neas 2-års kalas i morgon. Tror ni inte att elvisper dör när jag ska börja vispa marängen...
    Jag fick vispa som en tok förhand, men det blev bara pannkaka av alltihopa...
    Får ut o köpa ny elvips i morgon fm o flera ägg... undrar hur många paket ägg jag gör av med den här gången... rekordet är 2 st 12.pack o ingen tårta i slutändan... men skam den som ger sig.

Hoppas nu att Nea somnar snart, så jag kan krypa ner i sängen o kolla tv, gick upp halv 5 i morse för att jobba :(

Linnéa föddes 090127
  • flingansnö

Lillagrodan: Jodå.... tankeförmågan kommer tillbaka, när du inte bara är i värld full av bajs och kräks och bebisprat!  Jag var på affären igår kväll och jag glömde också nästan hälften av det jag skulle köpa, och jag hade ändå en lista med mig!!! :-O  Men jag vet att det blir bättre, i höstas när jag pluggade var detinte alls lika illa!

Evani: NEj, vad drygt!! köp storpack med ägg!

Här hemma hann jag inte städa klart igår, men jag fick det allra mesta undanplockat, så det borde gå ganska fort att städa idag. Men vi hinner nog inte köpa ngn säng, det får bli en annan dag, kanske i morgon   Idag kommer min syster och hennes nya pojkvän hit! De har bara tärffats i två veckor, men det verkar vara allvar ganska fort! Han ska få träffa två av hennes barn idag! Ska bli spännande att träffa honom och se vad han är för typ av kille! Hoppas på en vettig!

• primavilma

Tack för alla välkomnanden!

Malifa - Jag var på öppna förskolan några gånger i höstas men sen blev Elsa sjuk :( Nu när hon är pigg igen ska jag försöka komma iväg. Såg att de hade grupp för barn 7-15 mån på torsdag eftermiddagar. Får se om jag kanske kommer iväg två gånger nästa vecka :)

• malifa

Lillgrodan:  Jag skulle också behöva handla på Ikea, så jag hänger gärna med på en ny träff där! Mitt minne blev tyvärr aldrig sig likt efter första barnet, hoppas det går bättre för dig!Glad

Ska döpa lilltjejen imorgon och i morse vaknade min 6 åring med ont i halsen och i huvudet och feber. Rynkar på näsan Är det inte typiskt, det är ju bara en vecka sen han tog sista penicillinet mot halsfluss!!! Vi får väl proppa i honom alvedon i morgon....

• flingansnö

Nu har jag städat hela lägenhten!! Och satt på överdarg på soffan, OCH bytt gardiner! Och dushat och tagit hand om man och barn! Känner mig SUPERWOMAN!!  Nu ska jag laga taccos!

Svar på tråden järfällatråden 9