• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • MrsMumrik

Ang. IKEA dejten, vilka var det som skulle med? Jag tänkte promma dit, men kom på att jag måste ta bilen för jag ska till Bauhaus och köpa lampor efteråt så vi ses där vid 11:30!

• RutanE

Jag bestämmer mig imorgon ang Ikea. har haft sjuka barn hela veckan och får se hur det är imorgon. Tror de är i skolan. Behöver shoppa byxor åt äldsta grabben oxå han har hål på ALLA byxknän - helt otroligt!

• Timba

Vad kul att vi fått ihop ett lag !!!

Är lite avundsjuk på era fika dejter, vill oxå till ikea, men har inte tid, ska på föreläning imorgon...

Flingan nästa vecka vekar vara helt kört för min del dvs maken åker till norrland och min mamma kommer hit, men jag ska kolla på veckan därefter.

Elina är fortfarande sjuk och det är jobbigt med henne eftersom även i vanliga fall äter dåligt, nu har matvägrat i tvådagar..dvs hon är rätt liten för sin ålder..

• lillgrodans mamma

Jag kommer med imorgon på IKEA dejt!

• lillgrodans mamma

Steffi kommer du med till IKEA?

Imorgon kväll ska vi säga 19.30 vid simhallen. Jag kör hem dig sen.
    Nån mer som vill simma imorgon kväll?

• Steffi17

Lillgrodan: har planerad att komma till IKEA -prommenerande om jag hittar sällskap - å simning, men jag får se hur det blir. Ikväll har H gallskrikit hela kvällen - pappan tröstar honom nu, jag orkade inte mer... Ingen aning vad som är fel. Undrar om han har ont i magen igen? Så vi får se hur han mår imorn! Hoppas d blir bättre. Behöver komma UT!!!

• LillaBebban

Jag kommer också till Ikea :) Försöker lägga vår lilla son är sååå trött men hon verkar inte ha några planer på att sova.

Mamma till Isabella 27 Nov 2010 uteurmagen.blogspot.com/
  • lillgrodans mamma

Det fina i kråksången Steffi är att vi förstår om du inte kommer, vi har ju också bebisar.
    Det får bli som det blir.
    Kul om du kommer.
    Hör av dig imorgon.

• flingansnö

Tip: Det är helt ok, jag är flexibel! Trist med Elina, stackarn.... Hoppas att det går över snaart!

Steffi: Stackars H som skriker, och stacvkars er som inte vet vad det är! Livet vore så mkt enkarel om de bara kunde tala om vad som är fel!

Ang Ikea, så får vi se om jag orkar. Jag är feberfi och mår överlag bättre, även om halsen gör lite ont fortfarande, men vi får se om jag orkar. Jag vill! Barnvakten komme vid 11, så jag kan kanske inte komma till 11.30 men jag har mumriks nr så jag messar henne.
    '

• BackinBlack

tip: Kram till dig. Hoppas E blir bättre snart. Och att hon äter. Känner igen oron.

Hoppas ni får en fin fikadejt och vad härligt med Vårruset. Jag råkade stanna framför vår helkroppsspegel igår och borde inte ha blivit chockad så mycket som jag har ätit, men ja... Tar det sen.

Här hemma är det sjukstuga. Eller, inte så mycket just nu men igår spydde Uma med högst 30 minuters mellanrum. Började äta först igår kväll, lite tacochips och klyftpotatis. Nu äter barnen grönt äpple. Vågar inte hoppas att det är över, det brukar gå laget runt här hemma.

I helgen kommer min syster med hela familjen och vi missar dem, igen. De är rädda att bli smittade och det var samma sak när de var här i november. Vi fick kräksjuka den gången också. Suck.

Nu ska jag gå och tvätta, i vår maskin som är helt paj och står och slår. Rädd att den ska smälla helt. Typiskt. Gnäll från mig. Sorry. Tittar in en annan vecka. Ha det bäst! Kram

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
Svar på tråden järfällatråden 9