• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • lillgrodans mamma

Flingan: DU E SUPERWOMEN!!!! (Finns för övrigt en tröja vid Willys Veddesta där det står min mom is superwomen, kanske nått för pluttan)

Malifa: Hjälp... tänk om det aldrig släpper :). Jag tar gärna en IKEA dejt men inte förrän nästa vecka, upptäckt att veckan som kommer är lite full.

Trevlig lördagkväll på er tjejer! Nu ska här has myskväll....

• Lilla

malifa: vad typiskt! Hoppas dopet blir lyckat ändå! Var ska ni vara?

flingan: hoppas ni hade en bra kväll!

• flingansnö

malfia: Typiskt! Det är då man är glad för Alvedon och ipren! Hoppas att det går bra iallafall!

Lillagrodan: tack! Kanske ska satsa på en sådan tröja! Nu är det ju inte så ofta jag är faktiskt är superwomna, men ändå!

Vi hade trevligt igår, men syrrans ungar är verkligen full fart! Eller dvs den äldsta pojken! Han är jättego och allt så, jag älskar honom, men han är jobbig att ha att gära med ibland! Han och Gustav rök ihop ordentliget ett par gånger igår, men det gick bra ändå tilsllut.  Killen som syrran hade med sig var trevlig, lite tyståten och väldigt lik vår pappa, men de verkade förälsakde, och han verkade ok, så jag gav mitt godkännande!

Idag blir det nog Ikea en sväng om vi orkar, Agnes har varit vaken massor i natt, tror det belv för mkt för henne igår, med alla människor. Från 3 har hon sovit i magnus famn i soffan framför tvn...

• Lilla

Flingan: vad bra att kvällen blev rätt lyckad! Och du är visst en superwoman, jämt faktiskt!

I förmiddags var Idun och jag på familjegympa på Friskis och nu har vi precis kommit hem från Jakan. Tor fick följa med dit också så maken fick lite egentid här hemma. Vi shoppade loss för 600 spänn (!) på Apoteket, letade efter en bra bebispresent (till en familj som vi ska hälsa på i morgon och som fått fjärde barnet nyligen) och hittade det till slut, köpte fika på Coop och satt på en bänk och smaskade, åkte karusell (2 ggr, för Idun hade turen att en annan mamma också hade en "peng") m.m.

Här hemma har maken bl.a. satt upp trappgrinden nere också, för igår började Tor "klättra" uppför trappan.

Nu verkar det vara dags för blöjbyte!

• lillgrodans mamma

Lilla T hjälp mig... jag sitter å funderar på vad jag kan hitta på för bebispresent till min bror som fick barn inatt. Var det nått bra du hittade som du kan dela med dig av.

Där ser du Flingan... Lilla T som känner dig lite bättre än mig säger också att du är Superwomen!!

• 1975

Oj oj !! Nu har jag storstädat, bakat citron muffins, choklad muffins, som har frusits in och ska bara tas fram till Emmas kalas den 19 feb och då behövs det bara göras frozting på. Kanellbullar e åxå bakade i dag och in frusna till efter bebisens ankomst. Allt inhandlat till emmas kalas t.o.m godis påsarna e fixade så det e bara att duka och ta emot barnen för farmor och faster om jag nu skulle föda just den dagen. Allt annat e färdigt åxå frysen e fylld och bebis rummet e klart . Hojta gärna till om det e nån som har ett babygym och en läragåstol till en billig peng!!!

• Lilla

lillgrodan: lite tråkig, men hittade så fin body och strumpor (Newbie tror jag de hette på KappAhl). Kikade runt på alla möjliga affärer, men det blev detta.

• flingansnö

LillaT: Du är snäll du! Tack! Judit: Klarar du allt det med din foglossning!!! Inponerande! Visst är du väl hemma på heltid? Jag kunde ju knappt röra mig sista månaden, tack och lov hade jag mina kryckor, annars hade jag nog fått stanna i sängen!!

• Lilla

Har ni tips på mat som en 8 månader gammal bebis kan äta själv? Han vägrar att bli matad och han vägra flaska.

Svar på tråden järfällatråden 9