• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • malifa

Mumriksfru: Låter jättebra att ha en namngivningsceremoni vid ett års ålder! Man ska göra det som känns bäst för en själv!Glad

Lilla T: låter mysigt med bok & bebis, hade gärna hängt med men är tyvärr upptagen på tisdag. Hur ofta har de det på bilblioteket?

Ja, visst är det trevligt på ÖF i  Barkarby, kul att du vill gå dit igen lillgrodan!
    Krya på dig Rutan!
    Imorgon tänkte jag gå till Järfälla kyrkas öppna förskola, där är det också jättetrevligt!Skrattande Brukar någon av er gå dit? De har öppet ons 13-16 och tors 9-13!

• Steffi17

Hej tjejer,
    jag tänkte kolla med er som har lite äldre barn: min systerdotter som fyller 8 nu på våren, kommer på besök nästa vecka. undrade om någon här har ett par skridsko (och kanske hjälm) vi skulle kunna få låna någon dag? hon har storlek 33. det vore jättesnällt om vi fick låna av någon!!! undrar dessutom om ni har lite förslag vad en nästan 8-åring som inte pratar ett ord svenska kan göra i området för att ha kul? vi har ju inte bott här så länge än...
    tacksam för alla förslag!!Glad

• Lilla

mailfa: var fjärde vecka tror jag. Det finns på Viksjö bibliotek också.

Bok & bebis på Barkarby bibliotek kl. 10 på tisdag 8 februari
    Lilla T & Tor 8 månader

Idag efter förskolehämtningen for vi till outleten för att byta jeans som vi köpte igår (till maken). De var lite för korta. Sen lekte Idun i den stora lekparken som finns där. Den gillar hon! Kan vi inte ha en lunchdejt på Mangal kolgrill & kebab (eller vad restaurangen heter so ligger där på outletområdet) nån dag? Nån som vill?

Dags att skala potatis till dagens middag.

• primavilma
    Mumriksfru Det var för alla idag 0-5 år men det var bara Elsa, jag och en mamma med sin son där. Elsa gillade iallafall att få leka med lite nya leksaker. Ska dit på torsdag eftermiddag.

Malifa Jag var på kyrkans öppna förskola en gång i höstas, det var helt ok tycker jag men jag har inte kommit iväg dit mer.

Nu ska jag iväg till vällingby simhall och träna pilates :)
  • RutanE

Hejsan tjejer!

Idag är det mamma-bebisYoga  på schemat. Jag hoppas det blir roligt och skönt. Hittills är båda stora barnen i skolan men igår fick jag hämta hem tejen efter några timmar. Hon sa att hon mådde illa  och eftersom hon tidigare sagt att hennes bror kräktes i helgen blev hon hemskickad bums. Väl hemma hade jag en pigg och glad tjej med god aptit Glad! Får se hur det går denna dagen.

Ikväll kommer min mamma hit, det ska bli så roligt. Hon ska hjälpa mig att passa Linus imorgon då det är dags för utbildning igen några timmar på jobbet. Jag hoppas dessutom kunna utnyttja henne lite till att komma iväg och träna men då måste jag bli av med förkylningen först.

Jag hänger gärna med på dejt på outleten och bok och bebis. 

Lilla T & Tor 8 månader
    Rut & Linus 6 mån

Ha en bra dag tjejer.

• malifa

Steffi, tyvärr har vi bara skridskor i mindre storlek!

Jag ses gärna och äter lunch i outlet nån dag!

Låter mysigt med mamma-barn yoga, hur var det ni som var där? Är det en kurs man måste gå varje gång eller kan man bara gå några tillfällen?

• flingansnö

Steffi: Har tyvär inga skridskor   Kanske kan ni åka till simhallen? Det är ju roligt?

Tycker absolut att lunch på outlet låter toppen!

Lilla T & Tor 8 månader
    Rut & Linus 6 mån
    Flingan & Agnes 8 månader

När var det vi skulle ha tjemiddag? Kom vi fram till ngt?

Svar på tråden järfällatråden 9