Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

Mia: Nej inte idag.... måste städa här hemma och har massor av grammatik att göra inför förläsniongen i morgon... Men följer jättegärna med en annan gång. Visst skull du gå med båda barnen? Kanske vikan gå tillsammans nästa tisdag?

• flingansnö

såklart, friskheten är ju rätt viktig!

• flingansnö

Mirjam: Inte bra det därångestmolnet!!!  blåser hårt och hoppas att det försvinner! Vad är det som händer? Ang att göra om i vårt kök så tycker jag att det är bra som det är, men Magnus vill göra om det. jag skulle tycka det var jättekul att få göra om det, älskar ju att renovera och tänka och fixa och grejja!

LillaT: Kul med frisörbesök! Jag skulle behöva ett jag med innan dopet,så att iallafall håret kan vara lite snyggt...

Mia: Min G går på fjällen, vi bode i viksjö när vi valde fsk till honom och det funkar så bra så vi tycker det är värt attåka dit och lämna varje dag! Vart går Oliver?

Ang mössan så är det ju svårt.... jag hade nog avbeställt den och köpt ngt annat.... Trist liksom med en mössa som inte passar, och du blir ju iaf tvungen att köpa en annan mössa åt henne.

Jag har varit på BVC idag med Agnes, och hon hade gått ner 45 gram!! Så nu blir det mer ersättning...

• flingansnö

Mia: ja! nu minns jag! Vi pratade om det på öf!! Visste väl att vi hade sets en snabbis!

Agnes är född 24 maj så hon är 3 och en halv månad. Jag var på extrakoll för vikten idag eftersom hennes storebror dippade rejält i vikt  mellan just tre och fyra månader och vi vill hålla koll så att detinte blir så för A. Hon har fått ersättning på kvällen sedan hon var fyra veckor och nu blir det ersttning på kvällen och mitt på dagen. Har dessutom köpt babysemp2 så jag hoppass att det ska räcka.

• flingansnö

japp jag bor vid tallbohov!

Vi lär väl märka när vi ses om vi sets förut!

• flingansnö

ok, har de öppet så sent altså? Jag stannar nog inte så sent, hämtar väl G vid halv tre-tre och sedan orkar han nog inte mer än ngn timme

• flingansnö

Idag ska jag vara utan Agnes i många timmar..... Magnus är hema från jobbet idag och har henne hemma medans jag åker tillföreläsning och hplugg..... känns konstigt..... menjag packar ner pumpen så att jag kan rädda brösten.... hoppas att hon vaknar innan jag ska åka så att jag hinner amma en gång iallafall.

• flingansnö

sitter i bibblan på skolan och ska strax sätta igång med det tråkiga jobbet. får se hur länge jag orkar, det är väldigt varmt här och jag har inget vatten med mig, men ngn timme ska jag väl kunna klämma iallafall! Tycker det känns skumt att vara utan Agnes, kommer på mig själv med att titta efter henne ofta Brösten började rinna på föreläsningen, men jag hade varit förutseende och tagit på mig en vadderad bh så kläderna klarade sig. pumpade ur på rasten, typ 100ml!!!

evani: skönt att det inte bara var jag!! När jag väl kommit på vem du var vände jag och åkte tillbaka, men då hade ni precis åkt!

Nu ska jag jobba lite. Kram och puss på er!

// Elin

• flingansnö

mumriksfru: Förstår att det var pinsmt, men det är sånnt som händecr. Om ni inte redan har en så kan ja rekomendera en stoooor väggalmanacka där man kan skriva in allt som händer. jag rev ut bladen ur en gratislamancka som jag fick på pizzerian i vintras och å har jagklistrat alla sidor på insidan av en dörr. där har vi nu superbar översikt!

hur gick återbesöket på Ks? Hur är det med lilla Selma?

• flingansnö

Åhhhhh, skrev ett långt inlägg och så la internetuppkopplingen av!!! BLÄ!! ja ja här kommer en samanfattning

Evani: Förstår att du måste vara jättestolt!

utteröga: Kläder är väl toppen som doppresent? Har jag gett flera gånger!

Här hemma har jag en ledsen bebis som har svårt att komam till ro om hon inte får vara i famnen,. Jag har just ammat henne till sömns och nu sover hon faktistk i sin säng, men oroligt, så det blir nog inte så länge.... Hon saknade mig nog igår... och ikväll ska vi ha barnvakt också.... vi ska gå på bio och det känns väl sådär just nu, men jag antar att det ändå är bra....

Svar på tråden järfällatråden 9