• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

TiP: Men det är ju bra iaf, Det är ju en process det där, för oss alla och det tar olika lång tid för oss.... Jag tyckte att det enda vi fått som var bra ang hemläsxorna var det här med barnets stund, och infon om det här med kravkänslighet, Gustav svarar bra på det, och det känns bra!  Men jag ser fram emot att få träna "på riktigt" med honom!  Vart går ni hos logopeden med honom?

• Timba

Vi går på Jakobsbergs sjukhus och hon som vi har är verkligen bra och kan mycket om autism. Vi får nya uppgifter var månad som vi ska träna på och en del tecken. Sen har de teckenspråkskurs måndag kvällar som maken går på som också ska vara bra.
    Ja jag längtar också efter att komma igång ordentligt med träningen.
    Det ska bli kul att höra hur det var.

• flingansnö

Vi verkar verkligen göra lika saker! De är nog rätt lika våra pojkar!  VI går också på Jakobsbergs sjukhus, hos Sara Burge, hon är toppenbra! Magnus har gått den där teckenspråkskursen också, och gustav svarar bra på etecknen, fast han tecknar inte själv!  Jag ska ägna nästa vecka åt att gå igenom hela kursen tänkte jag så att jag också blir bättre på tecknen, man fick ju med en dvd med kursboken.

• Timba

Flingan:Ja det stämmer de verkar vara rätt lika, kul. Vi har också Sara. Eliott älskar gå dit och lär sig jättemycket under den korta stunden. Han försköker teckna lite, men mest tittar han och sen gillar han bilderna som vi sätter upp.

• RedTopaz

Jag ses gärna de dagar huvudet inte spränger! :) Det är lätt att bli deprimerad av att gå hemma med smärta men inte ha något att göra! Det blir gärna att jag sover för mycket också. Behöver ni hjälp, sällskap, skjuts osv så finns jag här! Vilka fler än jag är det som försvunnit ur tråden? Har både Gustav och Elliott Autism? Har börjat förstå att det är ganska vanligt med autism, adhd o liknande, tycker det är många i vår närhet som får diagnoser av olika slag. Vad skönt att det finns bra hjälp!! :)

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218, Gravid med nr 3, BF 110828
  • flingansnö

Ush jag är just hemkommen från mötet på autsimcenter och jag är ARG! Tycker inte att de lysnade alls på vad jag hade säga och att de bara malde på, dessutom så skulel vi få göra IBT (intesiv beteende terapi) Men det skulle vi inte hinna nu, och inte kunde de dra igång förän i höst och bla bla bla bla......  Ja, de får köra sitt race, det är ju inte dåligt för G, och det är bra att de har kontakt med föskolan och att han kan få hjälp den vägen, men annars..... nej jag kände det som att de liksom "muppifierade" om ni förstår vad jag menar honom, jag vill ju att Gustav ska få vara så vanlig som det bara går, och få lära sig att passa in, inte att han ska bli ännu mer speciell.... det verkar de inte vara så inne på.... jag vet inte kanske är jag i förnekelse för att han faktiskt är handikappad, men jag tycker verkligen itne att han är det!!!!

• PappaEmil
    Timba skrev 2011-03-07 09:48:55 följande:
    Inte så många pappor här, men det är ju kul om det kommer in några.
    Vart i Järfälla bor du ?
    jag bor i kallhäll flyttade hit för typ 4 mån sen Glad  skönt att man är välkommen iallafall hahaha

Jag är ny på familjeliv men hela anledningen var att lära känna nytt folk + att kunna kika in för lite tips och råd om allt möjligt Glad
  • MrsMumrik

PappaEmil - välkommen! Det finns en hel del blivande föräldrarlediga pappor här i området så jag kanske ska tipsa dem om att kika in här också

Flingan - styrkekram!

Jag hade en busy helg med musikal och drinkar på fredag och tjejmiddag med BVC gruppen på lördag och sen bröt helvetet lös på söndag - matförgiftning/allergi. Spenderade sammanlagt 1,5 DAG i badrummet...  Dessertost och guaccamole får numera utgå från min diet eftersom jag ofta blir fruktansvärt sjuk av det. Det enda positiva är att jag gått ned 3 kg... every cloud has a silver lining! 

• lillgrodans mamma

NEJ stackars dig Mumriksfru! Hoppas det "bara" var guaccamolen du inte tålde å inte något annat du blev förgiftad av.
    Appropå desertost, var det inte du som lääääängtade efter bieost när du var gravid?

PappaEmil Välkommen!

Flingan: Ville du åka å bada i Bro, jag följer gärna med, tror Steffi gärna hänger på också.

Svar på tråden järfällatråden 9