• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Steffi17

Flingan: Häng med på ÖF nästa gång! Det vore kul att träffas där:) Vad är det för jobb du söker? Jag håller ju också på, men man hinner ju knappt någonting. Jag är ju väldig glad att H sover så bra på nätterna, men han sover nästan ingenting på dagarna och bara när vi är ute. Är han vaken, vill han alltid ha min uppmärksamhet... som nu... gotta go....

• flingansnö

Steffi: Ja jag tror att jag vill följa med på ÖF, känns tryggare när ajg vet att ni är där! När brukar ni gå?  Jag söker lite olika jobb, just nu är det ett jobb som biträdande rektor och två som rektorer, men jag tror inte att jag har så stor chans.... ska även söka jobb som tjänsteman på kommuner och på FK och AF. Vet att migrationsverket söker också, men det tror jag inte att jag pallar.....

Nu rä det äntligen fredagkväll!! Fredagsmys here i come!   och på söndag får jag träffa min brorson Alexander!! Underbart!!

Judit: Är du fortfarande sugen på den där hoppgungan? Annars åker den ut på blocket i veckan

• 1975

Elin!! Örjan kontaktade dig angående gungan här på familjeliv. Han tänkte överaskad mig med den. Men du svarade inte honom, så vi fixade en annan.

• Timba

Flingan: hm jag borde verkligen gymma lite, för att få lite starkare rygg, ungarna är rätt så tunga nu, ska gå och testa nån dag.
    Hur gick vårdbidragsmötet och hur mycket har ni sökt ? Jag håller ju oxå på med ansökan dvs har gjort det i två månader nu..måste bara ta och släppa den och skicka in den..
    Vill du inte jobba som lärare längre ?

• flingansnö

TiP: Jo, jag vill jobba som lärare, och nej jag vill itne jobba som lärare.... jag vet verkligen inte..... vi får se vad som händer..... 
    Vårdbidragsmötet gick bra, man söker ju ingen summa, utan de gör en bedömning utifrån vilket behov man har. Vi har ju avlastning i form av farmor och farfar och 30timmar på fsk så det drar ner lite, men vi drog upp ALLT som är svårt med G, det var tufft men skönt att få det gjort.

• MrsMumrik

Huuuuuuu.... idag är jag bakis! Helt otroligt vad man tål lite nu för tiden. Vi var ute och såg Romeo och Julia igår med tjejgänget (gå och se den - superbra!!) och sen gick vi till skrapan och drack två glas vin och en cosmo. Kom hem vid 02:00 och idag känns det som jag halsade tre flaskor tequila igår. Tillråga på allt så hade min underbara man överraskat mig med att måla vår matsalsdel i den gula färgen jag köpt medan jag var borta, men det visade sig att det var fel färg - IGEN!! Det är jag som valt färg båda gångerna så jag får skylla mig själv, men nu har stackars Henrik åkt iväg till Bauhaus och köpt ny vit färg och så ska vi måla om allt igen och börja om... känner mig som värdlens sämsta bakistroll till mamma och fru idag Tillråga på allt ska jag ut ikväll igen och äta middag med härliga BVC gruppen hos Lillgrodans mamma! Ser sjukt mycket fram emot det trots mitt ömma huvud idag. Snacka om att denna helg blev MIN helg med stora bokstäver... fast å andra sidan har jag inte varit ute på typ 1,5 år så det kanske är befogat med lite me-time?

Lillgrodan och Steffi - ses ikväll!

Flingan - jag ska dit på torsdag tror jag (ÖF)

Rut - Vi får besök av en kompis med familj som ska övernatta här från onsdag till torsdag så jag kommer nog inte hinna till 10:00 så jag satsar nog på ÖF i stället på em.

Flingan igen - min kompis som har en son med Aspergers fick fullt bidrag och jag tror det var över 5000 i alla fall.

• flingansnö

Lina: Härligt ändå att vara lite bakis!! Men fy vad jobbigt med färgen... du funderarde inte påa tt köpa små provburkar och provmåla lite innan?  Jag hänger gärna på till ÖF på torsdag, vilken tid ska du dit?  Och ang bidraget så kommer vi inte att få fullt, tror vi kommer få på 25% eller max på 50%. blir det 25% så är det ungeför 2000kr som man sedan måste skatta på, så det är inte så mkt, men täcker upp en del av de extrakostnader vi har för pedagogiskt material, resor och sånnt.

• RutanE

Lina - bra med ego-helg, mer sånt! Förstår att det blir tidigt på torsdag, får se om jag kommer på öppna oxå eller om vi nöjer oss med biblo.

Jag tänkte gå på Bok och Bebis på Viksjö bibliotek på torsdag 10.30. Nån som hänger med?

Flingan, det är väldigt mysigt på öppna förskolan i Barkarby så du gör helt rätt i att komma

Lilla T - var det nu på tisdag det var i Barkarby? Ska du gå?

Vi har varit hela familjen och badat idag, det gick jättebra, hade nog trott att lillkillen skulle frysa mer eller bara bli paniktrött men han hängde med hela tiden och klarade tom att vara vaken genom glassätandet som skedde efteråt. Somnade sedan som en stock i bilen och sover fortfarande 3 timmar senare ute i vagnen. Jag ahr hunnit dammsuga nedervåningen och det känns bra för det behövdes verkligen kan jag säga.

Bok och bebis torsdag 10/3 10.30 Viksjö bibliotek
    Rut och Linus

• malifa

Flingan: jag är också lärare men jag känner lite som du, jag vill fortsätta som lärare men i nästa stund vill jag inte. Fast jag kommer inte på något jobb som skulle vara roligare... Jag ska ta en ordentlig funderare under min förädraledighet hur jag ska göra i framtiden. Tar gärna emot tips på vad man skulle kunna jobba med!

Jag kommer på bok och bebis!

Bok och bebis torsdag 10/3 10.30 Viksjö bibliotek
    Rut och Linus
    Maria och Julia

• Lilla
    Bok och bebis torsdag 10/3 10.30 Viksjö bibliotek
    Rut och Linus
    Maria och Julia

Rutan: det är nu på tisdag det är Bok & bebis, men jag vet inte om jag kommer kunna gå. Båda bernen är förkylda, så vi får se om de är friska då eller inte.
Svar på tråden järfällatråden 9