• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Steffi17

Lillgrodan: du har helt rätt! Men jag skulle faktiskt föredra simhallen i jakan - av rent praktiska själ... Och rutan ska kanske hänga med också!
    Flingan: det var väl tråk

• Steffi17

Oj, råckade klicka på "skicka"... anyhow: tråkig att det kändes så fel, flingan:( hoppas att det löser sig!!

• Timba
    flingansnö skrev 2011-03-07 16:32:41 följande:

Ush jag är just hemkommen från mötet på autsimcenter och jag är ARG! Tycker inte att de lysnade alls på vad jag hade säga och att de bara malde på, dessutom så skulel vi få göra IBT (intesiv beteende terapi) Men det skulle vi inte hinna nu, och inte kunde de dra igång förän i höst och bla bla bla bla......  Ja, de får köra sitt race, det är ju inte dåligt för G, och det är bra att de har kontakt med föskolan och att han kan få hjälp den vägen, men annars..... nej jag kände det som att de liksom "muppifierade" om ni förstår vad jag menar honom, jag vill ju att Gustav ska få vara så vanlig som det bara går, och få lära sig att passa in, inte att han ska bli ännu mer speciell.... det verkar de inte vara så inne på.... jag vet inte kanske är jag i förnekelse för att han faktiskt är handikappad, men jag tycker verkligen itne att han är det!!!!

nej, vad tråkigt. Ja jag är också rädd för att de bara ska se diagnosen och inte personen. Vet ju hur en del resonerar inom vården, tyvärr.  Oss har de iallafall förvarnat om väntetiden.
    Vet du om det finns fler ställen som man kan söka sig till ?
    Har ni önskat er IBT eller är de som föreslår det ?
  • flingansnö

Tack för era vänliga ord! JAg är inte lika arg idag, var på biblioteket igår och lånade en massa böcker, har börjat läsa och nu känns det bättre. Bla hittade jag en bok som tydligt förklarar metoderna de använder på autismcenter och jag tror att en av anledningarna till att jag var arg igår var för att jag helt enkelt inte förstod va d dede menaade, jag har stora problem att läsa mellan raderna, och de talade inte klarspråk med mig, men nu känns det bätter. Jag ska ju ha mäte igen på måndag, och då ska jag ha med mig en tydlig plan på vad jag vill! Och var påläst ordentligt!!

mumrik: NEJ!! Stakare! Men skänt med lite viktnedgång!! Här har jag gått upp en del, men var igång igen, men idag blev det bara skit, med godis på morgonen och nu vitt bröd... så idag får bli en frossardag, och så nya tag i morgon igen!

ang simhallen så återkommer jag när jag kollat kalendern lite mer!

• Timba

BT: ja tyvärr så har de diagnosen och tyvärr är det vanligare än man tror med npf.
    Ja det är många som har försvunnit från tråden, det är väl bara flingan, utteröga, lillaT, matglad och judith kvar men nu har ju du kommit tillbaks.

pappaEmil: är du pappaledig nu ?

Ha det så kul i simhallen, här ska det pluggas.

• flingansnö

tip: Kolla banyancenter! http://www.banyancenter.se/  Har hört att de ska vara bra, och vi stod i deras kö, men när det drog igång på AC så hoppade vi av den kön.... ångrar det lite idag, men det blir nog bra ändå. Ring dem och prata med dem, de var väldigt trevliga i telefon iallafall!

• flingansnö

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9186678892  Den här boken är det jag läser nu!  Den verkar var väldigt bra. Om man googlar på mångsidiga intensiva insatser för små barn med autism så får man upp den och en del annan bra användbar info!

Jag tittar också just nu på autsimstödet.se som jontahthansmamma i autsimtråden har gjort. Sen finns det ngt som heter evidensbaseradhabilitering.se som jag ska titta näramare på, och så fick jag tips om www.speciella.com  som jag ska kolla upp!

• MrsMumrik

Elin - vill bara säga att du är en supermamma! Du är så engagerad och motiverad att hjälpa Gustav på bästa sätt! Kram till dig {#emotions_dlg.flower} 

• flingansnö

Tack Lina.... känner mig inte som en supermamma direkt.... speciellt inte nu, när han har klättrat upp på kylen.....

Svar på tråden järfällatråden 9