• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • MrsMumrik

Morning girls! Vilken dag det verkar bli idag igen! Igår var vi ute hela eftermiddagen och prommade och rev på tomten och sen tog vi ett glas bubbel i solskenet

Flingan - Vad kul att kalaset blev lyckat! Kanske läge att åka in och sy några stygn?

• flingansnö

lina: Härligt med bubbel!

ang sy,så finns det ju liksom inget att sy.... jag "hyvlae" ju av en bit av handen....en skiva lika tjock som en potatiskskiva typ...... rätt äckligt faktiskt......  men om det fortfarande blöder och jag haront och så, så blir det doktorn på måndag el tisdag.

• RutanE

Nämen Flingan det verkar som du gjort illa dig ordentligt, stackare. Hoppas det läker fort. Vilken härlig present du fick.

Lina: Bubbel i solen - vad härligt!

Idag ska vi göra en hel del ärenden och så veckohandla - det är INTE roligt tycker jag. Men det ser ut att bli en härligt solig dag, hoppas det smälter mycket ute i snöhögarna.

• Lilla

Flingan: men oj, det låter verkligen inte bra med handen. Stackare! Tor gick upp 6.07 och det gjorde jag också.

Mumriksfru: bubbel i solen låter härligt! Och skönt att röja lite på tomten! Har ni snöfritt där nu? Inte vi...

Rutan: att storhandla är inte kul... håller med. Håller tummarna för att snön smälter bort fort fort!

Vi har fortfarande mormor här, men hon åker hem idag. Idun vill att hon ska stanna längre.

• MiaEd

Ursäkta min frånvaro, det tog ett tag att vänja sig vid livet själv med 2 småpluttar..

Hur mår ni allihop? 

• lillgrodans mamma

Flingan visst är Downton Abbey bra. Det är så snabba ovänta vändningar. Det bästa jag sett på länge.

Judit, jag följer gärna med på onsdag.

Promenad Hummelmora onsdag

Judit+bebis+hund
    Lillgrodans mamma + Isabella

• 1975

Kul Lillgrodan vi får avvakta och se om det kommer fler som vill med. Och bestämmer var vi ses lite närmare.

• RedTopaz
    flingansnö skrev 2011-03-19 19:32:45 följande:
    nu har gästerna gått hem! Vi har haft kalas för mig idag, och det vr jättetrevligt! Fick härliga presener och det var trevligt! Faast jag verkar vara inne i ngn sorts självskadeperiod... lyckades med att skära mig ordentlgit i hande i morse på mandolinen när jag skar potaotis till gratängen.... shit det var blod överallt och jävlar vad ont det gjorde!! Herregud!!  Nu får jag skärpa mig!

Jaag fick spabehandling på Wilmas spa i jakan av Mangus helt underbart!

Nu ska vi lägga två övertrötta barn och sedan blir det lite vin och downton Abbey! Underbart!
    H'ärligt att kalaset blev bra!
    Åkte du och hämtade i Skogås?
    flingansnö skrev 2011-03-20 07:45:10 följande:
    lina: Härligt med bubbel!

ang sy,så finns det ju liksom inget att sy.... jag "hyvlae" ju av en bit av handen....en skiva lika tjock som en potatiskskiva typ...... rätt äckligt faktiskt......  men om det fortfarande blöder och jag haront och så, så blir det doktorn på måndag el tisdag.
    Man måste sy inom 12h tror jag det är , eller 6h? Sedan syr de inte i vilket fall som helst.
    Om du ska duscha kan du sätta en 2 literspåse runt handen och vira tejp runt så det bli lufttätt. (Raka armen där du tejpar först bara, annars gör det oooont att ta bort tejpen!) Brukar ta ett tag att läka sådana skador då huden måste återbildas. Kanske bäst att gå till läkaren och få råd om hur du ska göra?
    Lider med dig!!!

tack för alla grattis!!! =) Känns mer ok nu =)
    Mamma till Leo 051004 och Noa 090218, Gravid med nr 3, BF 110828
  • MrsMumrik

LillaT - ja, där bak där vi ska bygga trall är det snöfritt så nu kan man släpa fram utemöblerna och grillen

Flingan - men oj... hoppas det läker snart!

MiaEd - välkommen tillbaka! Hur är det med allt?

Är det någon här i tråden som har katt? Vi har två katter som har varit innekatter sen de föddes. När vi flyttade till huset så skaffade vi en inhägnad de kunde vara i när de gick ut, men nu fungerar inte det längre. Vi kan inte inhägna hela tomten med 2 meter högt stängsel och katterna skriker som galna och vill gå ut. Livrädd att låta dem bli utekatter som får springa fritt. Det går ju inte att kontrollera var katterna går och om de går in på en tomt där det bor någon som hatar katter så vet man ju aldrig vad som kan hända. Plus att våra grannar har hundar som går lösa och som tydligen jagar katter (vet inte varför de tycker att vi ska hålla katterna inne, men de kan låta hundarna gå lösa?!). De är ju 30 väg utanför oss så man hoppas att de lär sig att hålla sig undan bilar och lösa hundar... usch... har sån ångest över detta. Tänk om de inte skulle komma hem en dag?

Svar på tråden järfällatråden 9