• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • D 1980

Nu mätte en läkare bebisen med hjälp av UL så det är helt korrekta mått som jag har fått. Jag ska träffa dietisten mest för att få veta vad jag ska äta som diabetiker, eller för att jag inte ska utveckla diabetes direkt efter förlossning. I mitt fall producerar jag tydligen inte tillräckligt mycket insulin vilket på något sätt gör att bebisen växer onormalt fort och mycket, Däför måste jag ta insulinsprutor nu för att bromsa den här tillväxten.

Idag mår jag lite bättre iaf. Jag vet egentligen att det inte är storleken på barnet som gör ont vid en förlossning utan det är själva öppningsskedet och det borde väl göra lika ont oavsett hur stor den är. Jag blev bara så chockad av beskedet eftersom vi hade en massa problem med min son när han föddes. Trodde vi skulle slippa problem den här gången bara. Sen är ju sista månaden jobbig för vem som helst egentligen, man är tung och obekväm hela tiden.

Jag hoppas bara att de på tisdag säger att de kan sätta igång mig på ett bestämt datum så att jag slipper gå över tiden eftersom mina revben håller på att spricka som det är. Vet inte hur hon skulle få plats om hon fortsätter att växa med den här takten.

Det är sinnessjukt vad vi kvinnor får gå igenom! Undrar om en man skulle klara av en förlossning (eller graviditet för den delen). De blir ju eländiga bara de är förkylda och säger "när du var sjuk så mådde du inte SÅHÄR dåligt" HAHAHA

• RutanE

Mumrik - vad bra att du har tagit första steget, det kan vara det svåraste..  Håller med, i värsta fall går vi runt.

Matglad - jag tänkte oxå unna mig lite fina joggingkläder har aldrig ägt några! Kanske blir det lite roligare då!

• lillapindi

Mumriksfru - tränar där jag med :) fast kör gruppträning annars tar jag inte i ordentligt :P

• MrsMumrik

Lillapindi - vad kul! Vi är några som tränar där från tråden. Vilka pass brukar du gå på?

• Lilla

Matglad, Mumriksfru och RutanE: jag behöver också köpa löparkläder. Och börja springa! Men jag är ju förkyld hela tiden... Jag är med på att gå runt i värsta fall. Toppen att du blir lagkapten Rutan!

• lillapindi

Jag går ofta på core, easyline och rumpa/lår. Går ni några pass eller är det gym som gäller?

Nu amma sen Zzzzz... :)

Vart i Järfälla bor ni?

• Matglad

Jaha, tjejer, nu är ni anmälda! Bara att börja träna! Om det är fler som vill vara med går det förstås bra, vi delar med oss av picknicken så det är bara att anmäla sig själv!

lillapindi: Jag går också på Kenzai, det är toppenbra där tycker jag. Går helst på gruppträning men kör ibland själv när inte tiderna passar. Brukar träna easyline, core och boxercise.

• Timba
    RutanE skrev 2011-03-23 08:49:57 följande:
    Matglad vad förväntas av lagledaren på Vårruset? Jag kan tänka mig ställa upp, blir väl en extra sporre att faktiskt genomföra loppet Vilket ju kan behövas. jag hoppas att du kan vara med!
    Var faktiskt ute i gårkväll och tog en runda. Tänkte börja försiktigt för att inte få ont men har ändå ont i höften idag. Hittade en bra sida för att komma igång. viktigalistan.lugnagatan.net/motionera_ratt/t...
    Men det bästa var ändå att gå ut ur huset och gå iväg i min egen takt utan vagn som fastnar i snö etc
    Rutan: vad bra att du tar på dig lagledarrollen.
    Härligt höra att du kommit igång med träningen, hur långt spang du ?

Kan tipsa om marathon.se de har en hel del träningstips
  • Timba
    D 1980 skrev 2011-03-23 10:20:07 följande:
    Nu mätte en läkare bebisen med hjälp av UL så det är helt korrekta mått som jag har fått. Jag ska träffa dietisten mest för att få veta vad jag ska äta som diabetiker, eller för att jag inte ska utveckla diabetes direkt efter förlossning. I mitt fall producerar jag tydligen inte tillräckligt mycket insulin vilket på något sätt gör att bebisen växer onormalt fort och mycket, Däför måste jag ta insulinsprutor nu för att bromsa den här tillväxten.

Idag mår jag lite bättre iaf. Jag vet egentligen att det inte är storleken på barnet som gör ont vid en förlossning utan det är själva öppningsskedet och det borde väl göra lika ont oavsett hur stor den är. Jag blev bara så chockad av beskedet eftersom vi hade en massa problem med min son när han föddes. Trodde vi skulle slippa problem den här gången bara. Sen är ju sista månaden jobbig för vem som helst egentligen, man är tung och obekväm hela tiden.

Jag hoppas bara att de på tisdag säger att de kan sätta igång mig på ett bestämt datum så att jag slipper gå över tiden eftersom mina revben håller på att spricka som det är. Vet inte hur hon skulle få plats om hon fortsätter att växa med den här takten.

Det är sinnessjukt vad vi kvinnor får gå igenom! Undrar om en man skulle klara av en förlossning (eller graviditet för den delen). De blir ju eländiga bara de är förkylda och säger "när du var sjuk så mådde du inte SÅHÄR dåligt" HAHAHA
    aj vad ont med sprutor på magen, säger som BT kan du inte få ta dem nån annastans ?
Svar på tråden järfällatråden 9