• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Timba
    MrsMumrik skrev 2011-03-21 07:41:50 följande:
    LillaT - ja, där bak där vi ska bygga trall är det snöfritt så nu kan man släpa fram utemöblerna och grillen

Flingan - men oj... hoppas det läker snart!

MiaEd - välkommen tillbaka! Hur är det med allt?

Är det någon här i tråden som har katt? Vi har två katter som har varit innekatter sen de föddes. När vi flyttade till huset så skaffade vi en inhägnad de kunde vara i när de gick ut, men nu fungerar inte det längre. Vi kan inte inhägna hela tomten med 2 meter högt stängsel och katterna skriker som galna och vill gå ut. Livrädd att låta dem bli utekatter som får springa fritt. Det går ju inte att kontrollera var katterna går och om de går in på en tomt där det bor någon som hatar katter så vet man ju aldrig vad som kan hända. Plus att våra grannar har hundar som går lösa och som tydligen jagar katter (vet inte varför de tycker att vi ska hålla katterna inne, men de kan låta hundarna gå lösa?!). De är ju 30 väg utanför oss så man hoppas att de lär sig att hålla sig undan bilar och lösa hundar... usch... har sån ångest över detta. Tänk om de inte skulle komma hem en dag?
    Har du han katter eller är det tjejer, tänkte om det är möjligt att kastrera eller nåt för att lugna ned dem.
    Jag skulle inte iallafall släppa ut dem, vet att det utreds i Järfälla kommun om nya regler vad det gäller tillsyn om utekatter, dvsom att de ska omfattas av samma regler som hundar. Väldigt många som ogillar när katterna bajsar på tomterna och att de förstör barnens sandlådor, så kan du undvika att göra dem till utekatter så är det väl det bästa.
  • flingansnö

Tip: Nej har inte varit hos VC, jag tror det läker som det ska, är inte svullet eller inflamerat eller så, tror inte de skulle göra ngt särskilt annorlunda hos vc än jag gör själv, dvs hålla rent och torrt och byta förband morgon och kväll....

Mia: Välkommen tillbaka!

Steffi: Härligt med lekparkslek!

• Timba
    MiaEd skrev 2011-03-21 10:46:31 följande:
    Vi mår bra. Aurora börjar på förskolan 15 augusti, så nu håller vi på pyssla och planera inför sista sommaren som mammaledig.. Oliver mår bara bra. Jag själv kommer börja plugga på distans from auugusti :)
    kul att du hör av dig undrade också hur det var med dig.
  • Timba
    D 1980 skrev 2011-03-21 11:30:38 följande:

Hoppas alla mår bra! Vilken underbar solig helg vi har haft. Vi skruvade upp en gunga till Sebastian på altanen, grillade massor, satt ute och åt glass igår i solen. Helt underbart! Längtar verkligen till våren

Nu är det exakt en månad kvar till BF men jag kände hur bebisen sjönk ner flera cm igårkväll. Fast magen sjönk redan för flera veckor sen när hon fixerade sig. Sen har jag har fått diabetes Måste ta insulinsprutor i magen och mäta blodsockret före och efter varje måltid men det går tydligen över efter graviditeten. Känns inte alls kul för det finns inte så mycket hud på magen just nu att ta tag i så det gör rätt ont att sticka sig själv.... ska på UL imorgon och träffa en läkare på Danderyd. Får se vad de säger då.

Vi har fortfarande inte lyckats komma överens ang. namn till bebisen, det är en flicka (om inte bm såg fel) och det namn som jag vill ha är Andrea men min man vill hellre ha Stephanie. Tycker det är mycket lättare med pojknamn. Vårt förstahandsval, Ella, fick vi ta bort eftersom det är så uttjatat. Varannan liten tjej som är född efter 2008 verkar heta det

Snart får jag förhoppningsvis promenera med er!

Jättefina namn båda två tycker jag, inte så lätt val.
    Vad jobbigt med diabetes, hoppas du mår skapligt iallafall
  • Timba
    flingansnö skrev 2011-03-21 15:11:59 följande:
    Tip: Nej har inte varit hos VC, jag tror det läker som det ska, är inte svullet eller inflamerat eller så, tror inte de skulle göra ngt särskilt annorlunda hos vc än jag gör själv, dvs hålla rent och torrt och byta förband morgon och kväll....

ok, skönt att det inte var så illa
  • RedTopaz

Hoppas alla mår bra! Vilken underbar solig helg vi har haft. Vi skruvade upp en gunga till Sebastian på altanen, grillade massor, satt ute och åt glass igår i solen. Helt underbart! Längtar verkligen till våren

Nu är det exakt en månad kvar till BF men jag kände hur bebisen sjönk ner flera cm igårkväll. Fast magen sjönk redan för flera veckor sen när hon fixerade sig. Sen har jag har fått diabetes Måste ta insulinsprutor i magen och mäta blodsockret före och efter varje måltid men det går tydligen över efter graviditeten. Känns inte alls kul för det finns inte så mycket hud på magen just nu att ta tag i så det gör rätt ont att sticka sig själv.... ska på UL imorgon och träffa en läkare på Danderyd. Får se vad de säger då.

Vi har fortfarande inte lyckats komma överens ang. namn till bebisen, det är en flicka (om inte bm såg fel) och det namn som jag vill ha är Andrea men min man vill hellre ha Stephanie. Tycker det är mycket lättare med pojknamn. Vårt bvförstahandsval, Ella, fick vi ta bort eftersom det är så uttjatat. Varannan liten tjej som är född efter 2008 verkar heta det

Kul med en till gravid, även om jag ligger långt efter dig (v.18)!! Var bor du?
    Vi har jättelätt för att hitta flicknamn men dessvärre ska vi nu ha en tredje pojke... Han kommer nog att få heta Mio som ör det enda namnet vi kan komma någorlunda överens om. Hade det varit en flicka hade det nog blivit Isa.
    lillapindi skrev 2011-03-21 12:40:08 följande:
    Hej på Er! :)

Jag har säkert skrivit i denna tråden förut, men det var nog längesen :)

Linda heter jag, bor i Skälby (ungefär vid skälby pizzerian).
    Där bor jag tillsammans med min sambo och vår son Anton som kom till världen 2/1 -11 :)

Jag är jätte intresserad av promenadsällskap :)

Just nu har jag äntligen kommit igång med träningen och promenerar en hel del med barnvagnen.

Ha det bra! :)
    Skulle gärna gå med dig då jag är hemma sjukskriven men insåg på prommisen idag att mina fogar redan börjar protestera... =(
    flingansnö skrev 2011-03-21 15:11:59 följande:

Skönt att det ser bra ut!!
    Mamma till Leo 051004 och Noa 090218, Gravid med nr 3, BF 110828
  • sara e s

Vi har fortfarande inte lyckats komma överens ang. namn till bebisen, det är en flicka (om inte bm såg fel) och det namn som jag vill ha är Andrea men min man vill hellre ha Stephanie. Tycker det är mycket lättare med pojknamn. Vårt förstahandsval, Ella, fick vi ta bort eftersom det är så uttjatat. Varannan liten tjej som är född efter 2008 verkar heta det

Kul att se att du är här också :) Jobbigt att du fått diabetes, men skönt att det går över! En månad går ju fort, jag har exakt en månad kvar till BF i morgon :D

Tycker båda namnen är fina, hoppas ni kan komma överens. Här har vi nog enats helt och hållet, vi kallar redan grabben för det i magen så nu hoppas vi att det passar när han kommer ut :)
  • flingansnö

BT: Nej inte fogarna!!1 Fy jag vet hur ont det gör!!! Stackare! Hur är det med karpaltunneln och huvudet?

Hrhemma står jag och steker gröt!!! :-O Det är Agnes nya favoritsnack!

• Matglad

Tillbaka från fjällsemestern. Det var roligt och vi hade fint väder nästan hela tiden.
    Är det någon som vill vara lagledare på vårruset? Själv tänkte jag avvakta lite med att anmäla mig själv då jag är lite osäker om jag kan vara med.

• RedTopaz
    flingansnö skrev 2011-03-21 16:57:42 följande:

BT: Nej inte fogarna!!1 Fy jag vet hur ont det gör!!! Stackare! Hur är det med karpaltunneln och huvudet?

Hrhemma står jag och steker gröt!!! :-O Det är Agnes nya favoritsnack!

STEKA gröt??? haha

Jaaa... läkaren sade något om att vissa kvinnor är så gott som allergiska mot gravidhormon- that would be me! =(. Huvudet har varit riktigt bra i en vecka nu, heeeeelt underbart! Händerna ömmar och är svaga men har iaf ännu sällan ont i dem. Framfogen ilar på bra dock.

Imorgon em ska jag åka skytteltrafik fram och tillbaka i söderort för att hämta en massa saker jag köpt på blocket till bebisen. Puh! Men billigt och bra iaf =) (Eftersom jag sålt ALLT då vi inte skulle ha fler kids)
    Mamma till Leo 051004 och Noa 090218, Gravid med nr 3, BF 110828
Svar på tråden järfällatråden 9