• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • RutanE

Välkommen tillbaka MiaEd, har tänkt på dig, hur har det gått med allt?

• 1975

Jag har två katter som från början i många år var inne katter. Men när vi flyttade till radhuset här i viksjö insåg vi att det inte gick att ha dom bara inne. Kunde aldrig ha terass dörren öppen. Så dom fick bli ute katter fast vi har hummelmora vägen bakom oss 50 väg. Men dom går aldrig långt bort. Kommer alltid när man ropar. Se bara till att dina katter är steriliserade om det e hann katter och att flick katterna äter p-piller eller åxå steriliserad. Så fixar dom att vara ute och dom håller sig i närheten.. Men jag vet exakt hur du känner det!

• RedTopaz

Mumrik: vi har två katter som var innekatter innan vi flyttade till hus. Den ena är nu enbart utekatt (vi har ett uterum där hon bor) då hon inte längre vill vara inne. Den andra katten är inne på kvällstid och ibland dagtid om vi är hemma. Vi bor 20 meter från viksjöleden men katterna lär sig snabbt att akta sig för bilar och människor, de är ju intelligenta djur! Så här har vi haft det i 5 år nu och det går ju bra!

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218, Gravid med nr 3, BF 110828
  • MiaEd

Vi mår bra. Aurora börjar på förskolan 15 augusti, så nu håller vi på pyssla och planera inför sista sommaren som mammaledig.. Oliver mår bara bra. Jag själv kommer börja plugga på distans from auugusti :)

• MrsMumrik

BT och 1975 - skönt att höra!! Blir lite lugnare faktiskt Vi har hankatter och de är kastrerade och öronmärkta, men jag tror vi ska chippa dem också innan vi tar bort stängslet och släpper ut dem på riktigt. När vi är i norrland på sommrarna är de lösa på min mammas tomt och de har blivit några fighter med grannarnas katter, men de kommer alltid hem och går inte så långt. Vi måste helt enkelt prova... hoppas att det går bra och att det inte blir bråk med grannarna. Kissarna är ju liksom våra första bebisar

• Steffi17

Flingan: oj oj oj, det låter inte alls bra! Hoppas det känns bättre idag! kram!
    vi var ute på lekplatsen med H igår för första gången - det var roligt! han skrattade sååå mycket på gunganGlad tänkte gå dit idag igen, men nu blåser det så himmla mycket! får ser hur det bli på eftermiddagen.

• D 1980

Hoppas alla mår bra! Vilken underbar solig helg vi har haft. Vi skruvade upp en gunga till Sebastian på altanen, grillade massor, satt ute och åt glass igår i solen. Helt underbart! Längtar verkligen till våren

Nu är det exakt en månad kvar till BF men jag kände hur bebisen sjönk ner flera cm igårkväll. Fast magen sjönk redan för flera veckor sen när hon fixerade sig. Sen har jag har fått diabetes Måste ta insulinsprutor i magen och mäta blodsockret före och efter varje måltid men det går tydligen över efter graviditeten. Känns inte alls kul för det finns inte så mycket hud på magen just nu att ta tag i så det gör rätt ont att sticka sig själv.... ska på UL imorgon och träffa en läkare på Danderyd. Får se vad de säger då.

Vi har fortfarande inte lyckats komma överens ang. namn till bebisen, det är en flicka (om inte bm såg fel) och det namn som jag vill ha är Andrea men min man vill hellre ha Stephanie. Tycker det är mycket lättare med pojknamn. Vårt förstahandsval, Ella, fick vi ta bort eftersom det är så uttjatat. Varannan liten tjej som är född efter 2008 verkar heta det

Snart får jag förhoppningsvis promenera med er!

• lillapindi

Hej på Er! :)

Jag har säkert skrivit i denna tråden förut, men det var nog längesen :)

Linda heter jag, bor i Skälby (ungefär vid skälby pizzerian).
    Där bor jag tillsammans med min sambo och vår son Anton som kom till världen 2/1 -11 :)

Jag är jätte intresserad av promenadsällskap :)

Just nu har jag äntligen kommit igång med träningen och promenerar en hel del med barnvagnen.

Ha det bra! :)

• Steffi17

D 1980: Jobbigt med diabetes! Jag tycker tvärtom - mycket lättare att hitta flicknamn än pojknamn. Det tog ett tag och mycket diskussion tills vi bestämde oss för Hans Henrik. Tycker att det är kul att ni diskuterar Stephanie. Själv heter jag ju Stefanie. Men när jag växte upp i Tyskland tyckte jag inte om mitt namn för att varannan flicka hette så. Nu trivs jag med namnet och uttalet på svenska läter också finare. Men mest kallas jag ju för Steffi. Men Andrea är också ett fint namn! Ni har ju lite tid kvar att bestämma er. Hade vi fått en flicka hade hon fått heta Charlotte - efter min mormor.
    Nu ska vi ut!

• Timba
    flingansnö skrev 2011-03-20 07:45:10 följande:
    lina: Härligt med bubbel!

ang sy,så finns det ju liksom inget att sy.... jag "hyvlae" ju av en bit av handen....en skiva lika tjock som en potatiskskiva typ...... rätt äckligt faktiskt......  men om det fortfarande blöder och jag haront och så, så blir det doktorn på måndag el tisdag.
    aj Elin, hur mår du ? har du varit hos VC?

Vi har haft besök från en psykolog på  AC idag och har diskuterat hur vi ska lägga upp träningen osv och nu ska vi fundera på IBT träning.
Svar på tråden järfällatråden 9