• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Timba
    BackinBlack skrev 2011-06-01 07:59:47 följande:
    tip: Jag kör privat, med min far som har lärt upp omkring tio andra. Fast jag ska på inrådan ta några lektioner också och då gör jag nog det på Lötsjö trafikskola för den pratar alla gott om. Jag gjorde min introduktionskurs där.

Lilla T: Ja, nu är jag igång igen. Nu ska jag minsann göra det här! Hoppas ni hade en fin dag igår och vad kul med släktkalas i helgen!

Nu ska jag styra upp morgonen, ta fram kläder åt barnen och duscha av mig. Ska springa över gården med fyra maskiner tvätt och sedan in till stan för ännu en intervju. På fredag morgon är det intervju igen och så rullar det på...
    Hoppas det gick bra idag Annica. Och vad bra att du får hjälp av pappa med körningen.

Jag har dåligt samvete över körkortet, vill ju ha det nu. Får ta nya tag i sommar..
  • flingansnö
    Timba skrev 2011-06-01 19:35:25 följande:
    Hoppas att hon mår bättre nu, men annars kan du ge microlax om det är akut. Sök hjläp om hon får ont i magen eller tappar aptiten om det inte redan löst sig.

Hon har fått microlax flera gånger och då bajsar hon hårt och illaluktnade, men sen är det stopp igen. Nu verkar det dock ha löst sig (ha ha ha) Igår fick jag i henne först en burk med katrinplommon och sedan lite youghurt  med lactulos och loppfrön i, Hon bajsade två gånger igår och drack välling på kvällen. Jag hoppas att det kommer mer bajs idag....

• BackinBlack
    Timba skrev 2011-06-01 19:40:46 följande:
    Hoppas det gick bra idag Annica. Och vad bra att du får hjälp av pappa med körningen.

Jag har dåligt samvete över körkortet, vill ju ha det nu. Får ta nya tag i sommar..
    Det ordnar sig. Du har ju mycket ändå. Jag känner själv att jag är mer redo just nu och då kör vi.
    Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

Kikar in, såhär under helgens första "dåliga" dag. Bara 13,5 grader när man vaknar istället för 17. Det är kallt. Hoppas ni har haft en finfin helg såhär långt. T

änkte höra om någon har erfarenhet av Zumba och då menar jag inte på ett gym, under organiserade former med en ledare utan den där som fanns från början via TV Shop. Jag har beställt hem baspaketet med X antal DVD-skivor för jag har fullt upp som det är och kommer inte iväg på något gym. Vet bara inte om det är något för mig. Någon som har testat?

Nu ska jag kolla vidare på tallrikar, drömma om bröllop (nej, vi ska inte gifta oss, jag bara drömmer) och fundera på hur den här dagen ska se ut.

• MrsMumrik

Utteröga - Steffi har gått på zumba och hon tyckte det var bra. Det verkar kul!

Är det någon av er som ska på något nationaldagsfirande imorrn? Tänkte att det kunde vara kul att gå med Selma om det är fint väder, men vet inte riktigt vart vi ska ta gå.

• BackinBlack
    Mumriks: Ah, ok. Fast jag ska stussa runt hemma i vardagsrummet. Det firandet som jag känner till imorgon är själva Görväln-dagen. Brukar vara knö med folk, korvgrillning, hästridning och lite annat.
  • flingansnö

Hej på er!

Nu är vi hemma från landet för den här helgen. Det är verkligen underbart att ha det stället att åka till! Jag är så tacksam att mina föräldrar köpt det! Trots att jag fick rensa ogräs hela lördagen! :-O

Jossan: Hon äter fullkornsvälling 1-årsvälling.  Men jag har dragit ner på det ordentligt nu, nu får hon bara på kvällen. Magen är bättre, men fortfarande trög och hon får kämpa på. Tack och lov så får jag i henne katrinplommon nu, men bara när hon är jättehungrig, så hon får det till frukost.

Idag ska vi försöka rensa upp ute i vår "trädgård" här hemma. dra upp lite maskrosor, rensa lite mellan plattorna och klippa gräset, det blir nog ganska soft tror jag, vi ska ta ut poolen till barnen och så!  Har ngn av er företen testat solskyddskläder till era barn? Agnes är ju så lite att jag inte gärna vill smörja hela henne med solkräm, men tänker att om hon har sådna kläder behäver man ju bara smörja på de delar av kroppen som exponeras.... hur gör ni? Vad har ni för solkrämer till era barn?

• primavilma

Är det någon som vet om det är något speciellt på öppna förskolan i Barkarby den här veckan?

• jossansthlm
    snowflake: min dotter drack också fullkornsvälling och hon blev ordentligt förstoppad men prova majsvälling visst att den är från 6 månader men den är super!
    kan vara värt att prova min dotter led något fruktasvärt när hon var förstoppad så jag vet hur du har de.

men skönt ialla fall att de börjar bli bättre!:)

Alla: Vad ska ni göra den här veckan? 
Svar på tråden järfällatråden 9