• Linda1976

Bästa foundation?

Tror jag provat "allt". Cremepuder från Dior, Guerlain, Esteé Lauder...., Foundation från Clinique, Dior, MF, Nivea, Lóreal... Men jag tycker inget är supersuper! Det som funkat bäst är Liquid Satin (tror jag) från Maybelline.

Jag har normal/torr hud, och blir lätt torr på kinderna... Vill ha nåt halvtäckande som ger mig porslinshy. INTE mineral. Jag gillar det inte, spiller hälften i handfatet

Tips?

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Svar på tråden Bästa foundation?
  • Linda1976
    LPW skrev 2010-04-03 11:15:03 följande:
    Linda1976! Vad snäll du är! Jag mailade precis till Vincent Longos kundservice för att fråga hur man får tag på deras produkter i Europa. Går det att beställa så gör jag det men skulle de mot förmodan enbart säljas i London så återkommer jag till dig i ett PM!
    Good! Och berätta även hur/om/var det går att beställa!! We´ll keep in touch! .-)
  • SötisAnna

Jag använder också Mary Kays foundation och den är den absolut bästa för mig!! Rekomenderas verkligen!

• Linda1976

Jag vill ha riktigt märkessmink, inte MaryKay

Mailade en sminkbloggare i London, Vincent Longo finns inte i England längre heller Då får man beställa från USA, och för att kunna beställa från USA måste man ringa ett nr för "international orders"...
  • April Mamma
    SötisAnna skrev 2010-04-04 08:35:54 följande:
    Jag använder också Mary Kays foundation och den är den absolut bästa för mig!! Rekomenderas verkligen!
    Kan hålla med om att Mary K har bra foundation, den tillsammans med concealern så får man ett bra resultat.
    Är ingen försäljare så jag säger inte så pga det =)

Kan även rekomendera Lancomes foundations..dom har flera bra. Har själv normal/torr hy.

/Nina
    Makeupartist =)
  • Snart vår tur
    Snart vår tur skrev 2010-04-04 17:48:21 följande:
    I.d Bare minerals!!
    Sorry..såg nu att du inte ville ha det.
  • Fredriks Mamma

Ser att du fått tips redan... men jag kan lägga till att Mary kays foundation medium coverage är oslagbar.

Finns säljare på tradera som säljer. Nyanserna 300 (ljus), 304 är bra, och 400 när man fått lite vårsol i ansiktetl.

• LPW
    Linda1976 skrev 2010-04-04 10:22:10 följande:
    Jag vill ha riktigt märkessmink, inte MaryKay Mailade en sminkbloggare i London, Vincent Longo finns inte i England längre heller Då får man beställa från USA, och för att kunna beställa från USA måste man ringa ett nr för "international orders"...
    Vart ringer man om man vill beställa? Hittade du numret på Vincent Longos hemsida? 
    Water Canvas är den överlägset den bästa foundation jag provat men vill man ha en mer "traditionell" foundation så tycker jag att Laura Mercier är ganska bra.
Svar på tråden Bästa foundation?