• Linda1976

Bästa foundation?

Tror jag provat "allt". Cremepuder från Dior, Guerlain, Esteé Lauder...., Foundation från Clinique, Dior, MF, Nivea, Lóreal... Men jag tycker inget är supersuper! Det som funkat bäst är Liquid Satin (tror jag) från Maybelline.

Jag har normal/torr hud, och blir lätt torr på kinderna... Vill ha nåt halvtäckande som ger mig porslinshy. INTE mineral. Jag gillar det inte, spiller hälften i handfatet

Tips?

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Svar på tråden Bästa foundation?
  • Linda1976

Får gå till Åhléns city och PROVA!

• AstraTrillian
    Linda1976 skrev 2010-03-27 17:54:01 följande:
    Får gå till Åhléns city och PROVA!
    Ja. Och be om prover att ta hem och prova innan du köper någon.
  • joseline

Den här tycker jag är bra, är egentligen för lite äldre hud eftersom den slätar ut rynkor =) Men jag använder den och är jättenöjd. Den är inte kladdig och den känns inte som en "mask" som vissa gör.

Giordani Gold Rejuvenation Foundation från Oriflame

• Linda1976
    AstraTrillian skrev 2010-03-27 18:48:41 följande:
    Ja. Och be om prover att ta hem och prova innan du köper någon.
    Ja, lägga 3-4-500:- på nåt som sen kanske inte är bra... Nä, det har jag gjort tillräckligt många gånger..
  • Superbia

Du har ju förmodligen redan testat Loréals true match, men den tycker jag är den absolut bästa. Dels för att det är den ljusaste jag har hittat - allt annat blir gult på mig - och dels för att den täcker bra och sitter läääänge.

Morten & Vidar 091029
  • Linda1976
    Superbia skrev 2010-03-28 16:13:40 följande:
    Du har ju förmodligen redan testat Loréals true match, men den tycker jag är den absolut bästa. Dels för att det är den ljusaste jag har hittat - allt annat blir gult på mig - och dels för att den täcker bra och sitter läääänge.
    Nej, det tror jag inte.. Men en massa andra Lóreal
  • ingbritt2

Hej Linda,

Jag hade samma problem som du men jag fick hjälp med ett foundationtest för att hitta rätt. Resultatet blev jättebra. Krämen är lätt att applicera och ser naturlig ut. Man kan ta ett tunt lager om man inte har några fläckar eller utslag som man måste dölja. Just nu i mars får man visst 25% rabatt på foundation.

Ha en forsatt bra dag,

IngaBritt

• LPW

Det finns en helt fantastisk foundation men den är numera tyvärr nästan helt omöjlig att få tag på: Water Canvas från Vincent Longo! Bättre foundation får man dock leta efter...

• Linda1976
    LPW skrev 2010-04-02 20:49:56 följande:
    Det finns en helt fantastisk foundation men den är numera tyvärr nästan helt omöjlig att få tag på: Water Canvas från Vincent Longo! Bättre foundation får man dock leta efter...
    Ska till London om några v, kanske finns där?
  • LPW
    Linda1976 skrev 2010-04-02 22:50:56 följande:
    Ska till London om några v, kanske finns där?
    Skriv här i tråden i så fall! Jag ägnade en hel kväll åt att försöka beställa en från USA och det var nästan helt omöjligt. Produkten som sådan är fantastisk men nästan alla har slutat sälja detta märke (på COW Parfymeri pga att de hade "leveransproblem") och jag tror ärligt talat inte att det finns någon liknande foundation på marknaden tyvärr.
Svar på tråden Bästa foundation?