• Linda1976

Bästa foundation?

Tror jag provat "allt". Cremepuder från Dior, Guerlain, Esteé Lauder...., Foundation från Clinique, Dior, MF, Nivea, Lóreal... Men jag tycker inget är supersuper! Det som funkat bäst är Liquid Satin (tror jag) från Maybelline.

Jag har normal/torr hud, och blir lätt torr på kinderna... Vill ha nåt halvtäckande som ger mig porslinshy. INTE mineral. Jag gillar det inte, spiller hälften i handfatet

Tips?

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Svar på tråden Bästa foundation?
  • LPW
    Linda1976 skrev 2010-04-04 23:06:19 följande:
    www.vincentlongo.com/content/ordering   jag är en fegis, vet inte om jag vågar, haha!
     Tusen tack! Jag kommer definitivt att ringa dit nästa gång jag behöver en ny foundation!!!!! Nu kan jag använda den jag har med gott samvete utan att vara rädd för att den skall ta slut!
  • Fredriks Mamma
    Linda1976 skrev 2010-04-04 10:22:10 följande:
    Jag vill ha riktigt märkessmink, inte MaryKay Mailade en sminkbloggare i London, Vincent Longo finns inte i England längre heller Då får man beställa från USA, och för att kunna beställa från USA måste man ringa ett nr för "international orders"...
    Vad menas med märkes-smink då?? Att det säljs i affärer?? Att kända modeller gör reklam för den?

MKs foundation kostar över 200 kr om det känns tryggare. För min del känns det extra bra att de inte behöver lyxa till med parfym... den är toppen ändå!

Om du köper via säljare, så får du 100% nöjdhetsgaranti, så du har inget att förlora på att prova. Du får pengarna tillbaka, om du inte är nöjd helt enkelt.
  • salseran
    Håller med att Mary Kay har bra produkter.

Använder deras time wise set och den är jätte bra och deras foundation
    är oxå bra.

Vänd er till någon som jobbar som hudvårdsrådgivare för då kan dom ta fram produkter som är anpassat just för din hudtyp.

Gå in på www.marykay.se

Där har dom alla produkter som finns och där kan man leta efter en konsult som det heter.
  • Linda1976
    Fredriks Mamma skrev 2010-04-05 12:31:28 följande:
    Vad menas med märkes-smink då?? Att det säljs i affärer?? Att kända modeller gör reklam för den? MKs foundation kostar över 200 kr om det känns tryggare. För min del känns det extra bra att de inte behöver lyxa till med parfym... den är toppen ändå! Om du köper via säljare, så får du 100% nöjdhetsgaranti, så du har inget att förlora på att prova. Du får pengarna tillbaka, om du inte är nöjd helt enkelt.
    Märkessmink? Att jag kan köpa det på Åhléns City Och att det är ett lyxmärke, för jag gillar det. Föredrar smink från Dior, Chanel, Lancôme, MAC... Pris är oviktigt, men oftast så är 500:- bättre än 129:- Enda undantaget är nagellack. Vilken kändis som använder känns inte heller så intressant...
    MK känns som sekt-smink och det är jag inte så sugen på. Hemförsäljning är inte min kopp te. 
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Fredriks Mamma

Ja.. ok.

Men jag säger det en gång till, våga prova mary kays foundation =)

• LPW

Jag håller med Linda1976. Har varit på ett sådant där "homeparty" där de sålde MK en gång och en konsult valde ut produkter som skulle passa mig men med ett katastrofalt resultat som följd. Produkterna torkade ut min hud helt totalt och jag kommer aldrig att köpa något sådant och kan inte heller rekommendera Mary Kay till någon annan. Jag håller istället fast vid sådana produkter som en utbildad hudterapeut rekommenderat för mig vad det gäller rengöring etc och när det gäller makeup produkter som en erkänt duktig makeup artist hjälpt mig att välja ut.

• Hererjag

Max factor liquid foundation, underbar!

• Fredriks Mamma
    Hererjag skrev 2010-04-05 20:37:52 följande:
    Max factor liquid foundation, underbar!
    Hon vill ha märkessmink....
Svar på tråden Bästa foundation?