• Linda1976

Bästa foundation?

Tror jag provat "allt". Cremepuder från Dior, Guerlain, Esteé Lauder...., Foundation från Clinique, Dior, MF, Nivea, Lóreal... Men jag tycker inget är supersuper! Det som funkat bäst är Liquid Satin (tror jag) från Maybelline.

Jag har normal/torr hud, och blir lätt torr på kinderna... Vill ha nåt halvtäckande som ger mig porslinshy. INTE mineral. Jag gillar det inte, spiller hälften i handfatet

Tips?

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Svar på tråden Bästa foundation?
  • leijha

Lancome teint idole - normal,kombinerad..halv-heltäckate,matt resultat. Tycker man att den blir för torr så finns Lancome - Photogenic lumessence,för en torrare hy,halvtäckate resultat.

Eller Dior- Forever- halvtäckade. Alla hydtyper

• asahlen

FACE Stockholm har en foundation som heter Perfect Foundation. Kanonbra, inte kladdig, dryg, täcker superbra. Känns skön i ansiktet, kostar runt 400-lappen tror jag!

• Emma04Kevin05

Jane Iredale, visserligen är det mineralsmink men det finns även i "kaka" om det är löspudret du tycker är jobbigt.

• Hererjag
    Fredriks Mamma skrev 2010-04-06 09:35:03 följande:
    Hon vill ha märkessmink....
    Jaja ursäkta mig att jag inte är tillräckligt uppmärksam och kräsen då!!
  • Linda1976
    Hererjag skrev 2010-04-07 11:05:53 följande:
    Jaja ursäkta mig att jag inte är tillräckligt uppmärksam och kräsen då!!
    Vem är kräsen? 
  • Fredriks Mamma

dem flesta i tråden skulle jag tro...

• Linda1976
    Fredriks Mamma skrev 2010-04-07 18:51:48 följande:
    dem flesta i tråden skulle jag tro...
    Så bra då.
  • MalinS

vincent longo water canavas hittar ni på space nk i london och yes de kan skicka
    (har det inte kommit ännu så är det på gång )Jihoooo
    Inte speciellt täckande men ljuvlig o naturlig

Kolla annars laura merciers tinted moisturizers finns på cow

• LPW
    MalinS skrev 2010-05-06 18:24:41 följande:
    vincent longo water canavas hittar ni på space nk i london och yes de kan skicka (har det inte kommit ännu så är det på gång )Jihoooo Inte speciellt täckande men ljuvlig o naturlig Kolla annars laura merciers tinted moisturizers finns på cow
    Åh vad bra! Har du sett VL water canvas där eller hört att den skall komma in? Jag hittade den inte på hemsidan men hoppas att den dyker upp där snart.  Laura Mercier tycker jag är bra också men i just detta fall så tycker jag att Vincent Longo är bättre!
  • MalinS

Den ska komma in det har jag hört ,hela europa dissade vincent ungefär samtidigt men så skulle space nk plocka upp honom det är verkligen synd på en sån bra foundation(de kunde aldrig leverera tog upp till 6 mån för kunden att få ett läppglans el dyl så vi fick vinka adjö)

Lauras tinted moisturizer(speciellt oil free) är ljuvlig men det går ju inte att jämföra tyvärr water canavas är just ja water ,,,,jäkligt dyr jäkla odryg men så jäkla bra!
    Kolla med deras hemsida kanske kan de skicka för de har en egen butik i usa dock så tillkommer ju alltid tull på sånt tyvärr

Hittar du det så passa på med lite cherros och dolce oxå åååååh me love

• Gaby 01

Jag har precis testat Maybellines - Dream Matte Mousse-foundation och blev väldigt paff av resultatet. Kanonfint! Huden blev som porslin och såg mycket naturlig ut. Tror aldrig jag fått så mycket fina ord tidigare mitt på dagen
    Jättekul, och jag kommer definitivt köpa den.

• Linda1976

Köpte en Bobbi Brown för torr hy i London. Kanon!

Svar på tråden Bästa foundation?