• Mumu

Vad ska ni äta i dag 25

Idag blir det i alla fall pulled pork i pitabröd. Paprika, rödlök, sallad, tacosås och gräddfil brukar vi ha till. 

Bäst just nu: Mitt nygamla jobb!
  • Mumu

Het ingefärskyckling med ris. Ska bli gott, synd bara att vi inte kan göra den riktigt så het som vi vill, det gillar inte barnen nämligen.

• Mumu

pizza eller kebab eller nåt sånt

• Mumu
    Caysa skrev 2010-11-05 14:08:31 följande:
    Jag ska för första gången prova på att själv göra musslor i vitt vin, scharlottenlök och grädde med färskpasta!
    Oooooh, va spännande!
    Går ju inte att misslyckas med om man har schyssta musslor, hoppas det blev bra! Musslor är ju bland det mest underbara man kan äta.
  • Mumu

Idag ska jag äta en riktigt rejäl frukost, så jag står mig bra till eftermiddagen. Då ska jag nämligen äta och dricka afternoon tea på ett slott med mina fina tjejkompisar. Sen ska vi äta trerättersmiddag på kvällen, med ett mordskådespel inbakat i middagen! Det ska bli så kul och menyn såg också bra ut, med skogssvampsoppa och ryggbiff bla.

• Mumu

kasslergratäng med pilaffris, champinjoner, riven ost

• Mumu

Skollunch: Mexikansk korvsoppa och ostmacka, gud så tråkigt. Och nu till middag, inte mycket bättre; tråkspaghetti och tråkköttfärssås. Inte den roligaste dagen ur min smaksynpunkt...

• Mumu
    Kastrullresan skrev 2010-11-12 23:10:43 följande:
    Den här kvällen åt vi

"Spansk torsk"

www.kastrullresan.com

Gillades av samtliga som åt!
    Såg gott ut! Jag behöver bra fiskrecept, vi är lite kräsna när det gäller fisk och tröttnar lätt på de recept vi har.

Vi äter tacos ikväll, barnen blir lyckliga. 
  • Mumu
    Bonanza skrev 2010-11-13 16:26:02 följande:
    Moussaka. Med ett gott recept, tycker det finns så många dåliga recept på moussaka där ute.
    Dela med dig! Den godaste moussakan tycker jag är utan potatis, men de flesta recept innehåller både potatis och aubergine. Viktigaste hemliga kryddan i moussaka: kanel!
Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25