Vad ska ni äta i dag 25
Till lunch äter vi rester av nåt slag (har alltid kylen full med rester av nån anledning...), sen ska vi på bio, så då blir det nog nån liten godisbit. Ikväll tänkte jag att det skulle vara gott med heta räkor och pasta.
Till lunch äter vi rester av nåt slag (har alltid kylen full med rester av nån anledning...), sen ska vi på bio, så då blir det nog nån liten godisbit. Ikväll tänkte jag att det skulle vara gott med heta räkor och pasta.
Vi åt ugnsbakade potatishalvor, palsternackor och morötter. Till det hade vi kycklingfiléer i oreganosås.
Nu har jag precis tagit ut två stora bröd ur ugnen (hade så mycket filmjölk som jag behövde göra av med), så jag skulle tro att vi snart dricker lite te och äter en nybakad smörgås till.
Isterband och stuvad potatis och såklart rödbetor till. Eller rödarbetare som jag sa när jag var liten ...
Varm jättemacka. Vi lägger ihop många smörade franskbrödsskivor på en plåt, brer över köttfärs som vi stekt tillsammans med buljongtärning, kryddor och ganska mycket chilisås. Över det lägger vi stekta lökringar, bearnaisesås (och det här är enda rätten jag använder påsbea till, det ska bara vara det av gammal tradition ...) och ost och sedan in med schabraket i ugnen. Jättegott blir det!
Lunch blev det på stan, barnen valde pannkakor med glass och sylt, jag tog en baguette och sambon åt sushi. Ikväll kommer vi att äta Kreolskans gryta med ris.
Igår var jag på tjejträff, så middagen blev goda mackor och morotskaka. När jag kom hem vid halv elva var jag tvungen att ställa mig och steka upp två stora hattar stolt fjällskivling som jag hade hittat på vägen, så det mumsade jag och sambon i oss som kvällsgott, direkt från stekpannan.
Idag ska jag göra köttbullar, men det vete fan om jag kommer att hinna det, så sent som vi kommer hem. Så kanske det får bli rester istället.
Köttbullar, makaroner, pepparsås, kokta grönsaker.
Vi har just ätit tacopaj och sallad. Nu sitter barnen och mumsar på lite chips till en barnfilm och det ska jag också göra senare ikväll.
Ikväll gör vi paella med något gott bröd. Till lunch blir det bara nåt ur kylen, som vanligt har vi kylskåpet fullt av rester.
Nu under dagen ska jag också slänga i en 2,5 kilos karré i ugnen, på låg värme och lååång tid. Pulled pork blir det imorgon.
Vi åt sen lunch på Max. Sonen åkte hem till en kompis sen och skulle få mat där också, så jag vete tusan vad vi andra ska äta ikväll. Känns helt overkill att laga och äta nåt ordentligt nu, kanske lillan äter fil och macka och själv vet jag inte ens om jag kommer att orka nån mat...