Vad ska ni äta i dag 25
Köttfärsfylld baguette med majs, lök, tomat, gurka och vitlökssås.
Köttfärsfylld baguette med majs, lök, tomat, gurka och vitlökssås.
Humm... Undrar om det inte stod köttrsbiffar på menyn idag..? Men JAG har då inte tagit fram nån köttfärs, så om sambon inte hade huvudet på skaft i morse så lär det bli korvsås och pasta istället.
Idag blev det köttfärsbiffar med gräddsås (med whiskey, messmör och gelé), potatis och kokta grönsaker.
Fick en grym pasta av min sambo när jag kom hem.
Vi åt tacos, till barnens förtjusning. Imorgon blir det brunch, bio och sen vet jag inte om vi kommer orka nån riktig middag, kanske bara en matigare macka på kvällen...
Som väntat är vi tokmätta efter en lång brunch med sallader, omeletter, smoothies, äggvarianter och bacon och korvar i långa rader. Plus ett maffigt efterrättsbord. Pust!
Men efter att barnen lagt sig öppnar vi en flaska prosecco (testkörning, är det nåt att ha eller är det champagne ftw?) och så småningom kanske vi blir sugen på en macka med extra allt på. Bacon, sallad, rostbiff, ost, lök, majjo, rostad lök, skivade tomater.
mandelblomma, det lät jättejättegott!
Vad dåligt! Vi skulle göra kåldolmar, men hade visst helt slut på potatis. Så sambon fick stanna och köpa kinamat istället. Iofs gott, men ändå.
Men vad är det med oss!? Vi lyckas inte laga mat. Idag gick tusen saker fel, så en och en halv timme efter att jag lämnade jobbet kom jag äntligen hem (och då jobbar jag FEM minuter härifrån!!!). Så vi värmde rester. Iofs så slapp de bli slängda då, men...
Falukorv, potatis och pepparrotssås.