• Mumu

Vad ska ni äta i dag 25

Jamen, det var inte svårt! Det var samma typ av sås som man har till dillkött. En buljong eller fond (kyckling) som kokades ihop med lite redning, sen socker, ättika, salt och peppar som smakades av tills det blev rätta sötsura smaken. Och precis innan servering lade jag i massor av dill. Jättegott!

Idag äter familjen korv stroganoff, men jag väntar besök och vi fikar på goda mackor och maffiga pålägg. Och chokladkaka!

• Mumu

Pizza här också. Med den lyxiga rökta sidan som min kära köpte på saluhallen, och så lök, ägg och bearnaisesås. Mannens påhitt, men det blir nog gott. Stor pizzasallad till, ska nog göra den snart.

• Mumu

Åh himlars vad god den pizzan blev! Den där tunnskivade rökta sidan av nån lycklig närboende gris var verkligen topp! Nu blir det nån timmes tv-spel med familjen, tillsammans med en skål ostbågar.

• Mumu

Sitter här hos mamma och pappa och jäser, fullmatade med fläskfilegryta och pressad potatis och så Budapeststubbe till kaffet.

• Mumu

Magsjukemat. Blåbärssoppa. Skorpor. Smörgåsrån. Vispad cola. Chips.

• Mumu

Ganska äckliga köttfärsbiffar och makaroner med ketchup. Och ännu äckligare eftersom barnen ville leka Halloween och sa att det var stekt hjärna med slemmiga likmaskar och blod ... En gång om året...

• Mumu

Gjorde en väldigt enkel quesadilla med skinka, ost och mango chutney till lunch. Hade lite överbliven pizzasallad till.

• Mumu

Jag har ingen aning and I love it! Sambon och jag åker iväg på vår årliga helg på Yasuragi, där vi ska slappa, läsa, bada, sova och äta deras fantastiska mat! Ikväll fyrarättersmiddag på deras vanliga japanska restaurang och imorgon middag på den fantastiska teppanyakirestaurangen. Och champagne och vin tills Mumu blir fnissig och somnar gott . Förresten, årets enda öl brukar jag inte på Yasuragi också. Vanemänniskor, vi !?

• Mumu

Vi gjorde kyckling schezuan med nudlar. Det var mums! Men jag längtar tillbaka till Yasuragi och all god lyxmat vi ätit i helgen! Det bästa var nog en förrätt, en terrin med kyckling, anklever och oxsvans. Underbar!

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25