• Mumu

Vad ska ni äta i dag 25

Nicke Nyfiken, vi har ibland samma tillbehör som man har till tacos och ibland lite mindre, bara paprika, lök och salsa. Men godast är det att ha massor av olika grönsaker, majs och salsa och gräddfil. Tycker jag då!

Vi äter tacos ikväll. Barnen har valt.

• Mumu

Mmmmm, avocado! Det blir hemmagjord guacamole på tacosen ikväll. Love it!

• Mumu

Idag hade dottern en kompis hemma och vi åt våfflor - kompisen hade aldrig ätit det! Roligt att få ge någon en ny upplevelse, som hon dessutom älskade.

Ikväll äter vi Jamie Olivers steak sarnie. LOVE IT!!!

• Mumu

Fisk i ugn med en sås på röd pesto, grädde och cf. Kokt potatis till.

• Mumu

Usch, hämtpizza. Ensam med barnen, ont i ryggen och hela em på ett lekland gjorde att det fick bli så. Skönt att slippa laga och fixa!

• Mumu

Jag funderar på om vi ska ta en sväng på Ikea och då kan vi passa på att äta deras julbord.

Ikväll blir det ostar. Jag fick som födelsedagspresent att gå på ostprovning häromdagen, och köpte såklart med mig hem.

• Mumu

Jag vet inte. Jag fyller år, så jag borde planera in nåt gott, men... Jag vet inte.

• Mumu

Tack tack! Ja, utmaningen består i att det ska gå snabbt när gästerna gått och ska inte behöva förberedas. Men nu vet jag; chilipenslad oxfilé stekt i skivor, pommes, rödvinssås och bearnaisesås, tomat- och löksallad. Snabbt och MYCKET enkelt (såserna är köpta) och trots 80-talsfeelingen så är det ju GOTT!

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25