• sommarbarn08

hål i öronen på barn

När tycker ni att det är okej att ta hål i öronen på barn?

• Svar på tråden hål i öronen på barn
  • Hannah76
    längtan09 skrev 2010-03-29 12:30:05 följande:
    Jag skulle vänta tills man kan få en piercare att göra det. Tyvärr, mina barn kommer inte få hål tagna med pistol. För det har jag fått och det är bara krångel.
    Skulle heller aldrig ta hål med pistol på nån sunkig frisörsalong.
  • Puma87

Nu lär hela FL kasta skit på mig men jag tycker inte att det är fel i att ta hål på barns örong när dom tex är 6månader men jag skulle aldrig göra det på en 1½åring. Varför? Jo för bebisen ör itne där och pillar och drar som en 1½åring kan vara. Finns emla salva och då känns det inte. Gilalr inte barnet det när h*n är större så tar man enkelt ut örhängena.
    Och barnet minns inget av den ev. smärtan eller händelsen.
    Skulle tagit på på dotterns öron när hon var 6månader men killen ville det inte så jag gjorde det inte för att respektera hans önskan. Jag ville göra det då för att slipa allt pill osv när dottern blir större.
    Syrran har 3 barn under 2år och alla har hål i öronen. Inga infeltioner eller dyl och inga tårar.

Kitty 081003
  • Miss Lau
    längtan09 skrev 2010-03-29 12:30:05 följande:
    Jag skulle vänta tills man kan få en piercare att göra det. Tyvärr, mina barn kommer inte få hål tagna med pistol. För det har jag fått och det är bara krångel.
    Bra, något pistolskott kommer det inte bli genom mina barns öron heller. Hur gammal ska man vara för att en piercare ska göra det?
  • Hannah76
    Puma87 skrev 2010-03-29 12:31:35 följande:
    Nu lär hela FL kasta skit på mig men jag tycker inte att det är fel i att ta hål på barns örong när dom tex är 6månader men jag skulle aldrig göra det på en 1½åring. Varför? Jo för bebisen ör itne där och pillar och drar som en 1½åring kan vara. Finns emla salva och då känns det inte. Gilalr inte barnet det när h*n är större så tar man enkelt ut örhängena. Och barnet minns inget av den ev. smärtan eller händelsen.Skulle tagit på på dotterns öron när hon var 6månader men killen ville det inte så jag gjorde det inte för att respektera hans önskan. Jag ville göra det då för att slipa allt pill osv när dottern blir större. Syrran har 3 barn under 2år och alla har hål i öronen. Inga infeltioner eller dyl och inga tårar.
    Varför göra på ett barn som inte ens efterfrågar det? Tar du hål i ditt barns kropp för ditt eget nöjes skull?
  • längtan09
    Nu lär hela FL kasta skit på mig men jag tycker inte att det är fel i att ta hål på barns örong när dom tex är 6månader men jag skulle aldrig göra det på en 1½åring. Varför? Jo för bebisen ör itne där och pillar och drar som en 1½åring kan vara. Finns emla salva och då känns det inte. Gilalr inte barnet det när h*n är större så tar man enkelt ut örhängena. Och barnet minns inget av den ev. smärtan eller händelsen. Skulle tagit på på dotterns öron när hon var 6månader men killen ville det inte så jag gjorde det inte för att respektera hans önskan. Jag ville göra det då för att slipa allt pill osv när dottern blir större. Syrran har 3 barn under 2år och alla har hål i öronen. Inga infeltioner eller dyl och inga tårar.
     inget pill? Vad har du för lugn och sansad dotter? Nu har jag ingen dotter men kan tänka mig att det är lika med pojkar, och Charlie pillar på sina öron fler gånger varje dag, utan att ha örhängen.
    ~ Mamma till världens gulligaste Charlie 0906~
  • Puma87
    Hannah76 skrev 2010-03-29 12:32:47 följande:
    Varför göra på ett barn som inte ens efterfrågar det? Tar du hål i ditt barns kropp för ditt eget nöjes skull?
    För att jag tycker att det är fint och för att barnet ska slippa all smärta odyl
    Kitty 081003
  • 2rarabarn

Men går inte alla till en frisörsalong för att ta hål?
    Känner mej lite okunnig, varför är det bättre att gå till en piercare? Min dotter har frågat massor om att få ta hål i öronen.

Vår kärleks varsamhet är det vackraste jag vet
  • Miss Lau
    Nu lär hela FL kasta skit på mig men jag tycker inte att det är fel i att ta hål på barns örong när dom tex är 6månader men jag skulle aldrig göra det på en 1½åring. Varför? Jo för bebisen ör itne där och pillar och drar som en 1½åring kan vara. Finns emla salva och då känns det inte. Gilalr inte barnet det när h*n är större så tar man enkelt ut örhängena. Och barnet minns inget av den ev. smärtan eller händelsen. Skulle tagit på på dotterns öron när hon var 6månader men killen ville det inte så jag gjorde det inte för att respektera hans önskan. Jag ville göra det då för att slipa allt pill osv när dottern blir större. Syrran har 3 barn under 2år och alla har hål i öronen. Inga infeltioner eller dyl och inga tårar.
    Varför sticker du och din syster inte sönder era egna öron eller kroppar istället för på era barn? Även om ni redan har hål finns det alltid andra ställen det går att göra det på.
  • emma enhörning

Vad är skillnade på att göra det med pistol på en bra salong jämfört med att låta en "piercare" göra det?
    Min dotter på fem år vill gärna men jag har satt tolv år som den magiska gränsen... Nu har kompisen fått göra och vi är inte överens alls här hemma.

• Hannah76
    Puma87 skrev 2010-03-29 12:34:24 följande:
    För att jag tycker att det är fint och för att barnet ska slippa all smärta odyl
    Vart går din gräns för vad man gör med sitt barn för att det ska bli "fint"?
Svar på tråden hål i öronen på barn