• sommarbarn08

hål i öronen på barn

När tycker ni att det är okej att ta hål i öronen på barn?

• Svar på tråden hål i öronen på barn
  • La Lola
    Puma87 skrev 2010-03-29 13:24:16 följande:
    "Det komiska med familjeliv "ni" får ha eran åsikt men "vi" får inte ha våran åsikt."

Nä, jag säger detsamma.
    *mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Mithra

Jag är kluven. Vet inte riktigt när jag personligen tycker det är okej för ett barn att få hål i öronen. Själv fick jag ta hål i öronen när jag var 5-6år, tog då ett i vardera öra och sedan ett till i vardera öra ett halvår senare. Idag får jag stå ut med nickelallergi och önskar att mamma hade sagt att jag var tvungen att vänta med hål i öronen.

Min dotter är idag 4½år och jag kommer nog inte tillåta henne att få ta hål i öronen än på många år pga risken för nickelallergi.

• linjes

Vid 7 år tog dottern hål,då hade vi pratat om det sen hon var 5 år

Så då tycker jag 7år alltså

• Puma87
    La Lola skrev 2010-03-29 13:24:58 följande:
    "Det komiska med familjeliv "ni" får ha eran åsikt men "vi" får inte ha våran åsikt."Nä, jag säger detsamma.
    Jag säger itne att eran åsikt är fel men ni säger att min åsikt är fel. Och då menar jag inte någon personligen utan ja personerna i den här tråden talar för sig själv.
     Och i andra trådar också för den delen.
    Folk är duktiga på att påpeka vad folk gör för fel osv men man kan inte göranågot mer än att gnälla på familjeliv.

Blir alltid en hetsjakt på mammor som inte har "rätt" åsikter.
    Kitty 081003
  • lailadiana

Min äldsta dotter var 2 år när hon började tjata frenetiskt om att ta hål i öronen, själv var jag väldigt skeptiskt till det när ett barn är så pass litet( vill ju inte att det ska röras och bli infektion). När hon var 3 så orkade vi inte höra mer tjat, så då fick hon ta hål i öronen. Hon har varit duktig och inte rört vid öronen så det läkte hur fint som helst. Tror att när ett barn är stor nog att själv utrycka stark vilja över en sån sak kanske de är mer noga med att följa ens rekomendationer för hur det ska skötas? Tycker iallafall starkt att man inte ska ta hål i öronen på ett barn som är för liten för att själv kunna tycka till och vilja göra det.  

• La Lola
    Puma87 skrev 2010-03-29 13:28:24 följande:
    Jag säger itne att eran åsikt är fel men ni säger att min åsikt är fel. Och då menar jag inte någon personligen utan ja personerna i den här tråden talar för sig själv.  Och i andra trådar också för den delen. Folk är duktiga på att påpeka vad folk gör för fel osv men man kan inte göranågot mer än att gnälla på familjeliv. Blir alltid en hetsjakt på mammor som inte har "rätt" åsikter.
    Du gör precis likadant som oss andra...men du ser det kanske inte själv.
    *mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Puma87
    Mithra skrev 2010-03-29 13:26:00 följande:
    Jag är kluven. Vet inte riktigt när jag personligen tycker det är okej för ett barn att få hål i öronen. Själv fick jag ta hål i öronen när jag var 5-6år, tog då ett i vardera öra och sedan ett till i vardera öra ett halvår senare. Idag får jag stå ut med nickelallergi och önskar att mamma hade sagt att jag var tvungen att vänta med hål i öronen.Min dotter är idag 4½år och jag kommer nog inte tillåta henne att få ta hål i öronen än på många år pga risken för nickelallergi.
    Finns alternativ till nickelalergiker.
    Kitty 081003
  • Puma87
    La Lola skrev 2010-03-29 13:29:13 följande:
    Du gör precis likadant som oss andra...men du ser det kanske inte själv.
    Kan stämma att jag gör det omedvetet men det öär verkligen itne meningen. Men jag har nyss fått mejl här på fl om att jag AGAR mitt barn om jag piercar hennes öron. Det skulle jag aldrig skriva till någon då det är sjukt att säga något sådant.
    Kitty 081003
  • Miss Lau
    Puma87 skrev 2010-03-29 13:28:24 följande:
    Jag säger itne att eran åsikt är fel men ni säger att min åsikt är fel. Och då menar jag inte någon personligen utan ja personerna i den här tråden talar för sig själv.  Och i andra trådar också för den delen. Folk är duktiga på att påpeka vad folk gör för fel osv men man kan inte göranågot mer än att gnälla på familjeliv. Blir alltid en hetsjakt på mammor som inte har "rätt" åsikter.
    Ja, jag säger att jag tycker du har fel. Och du säger att jag har fel, och obildad (vad det nu har med saken att göra?). På vilket sätt är det skillnad och mer synd om dig?
  • With a devilish smile

Jag fick hål i öronen som 4 månaders bebis, mycket pga min pappas ursprung & jag sa inte ett knyst & jag har aldrig velat ta ut dom :P

Och jag har aldrig haft några men utav det hela ,
    hade inga infektioner mm .
    Ängla 081028 & Lillebror BF 100704
Svar på tråden hål i öronen på barn