hål i öronen på barn
När tycker ni att det är okej att ta hål i öronen på barn?
När tycker ni att det är okej att ta hål i öronen på barn?
Jag är kluven. Vet inte riktigt när jag personligen tycker det är okej för ett barn att få hål i öronen. Själv fick jag ta hål i öronen när jag var 5-6år, tog då ett i vardera öra och sedan ett till i vardera öra ett halvår senare. Idag får jag stå ut med nickelallergi och önskar att mamma hade sagt att jag var tvungen att vänta med hål i öronen.
Min dotter är idag 4½år och jag kommer nog inte tillåta henne att få ta hål i öronen än på många år pga risken för nickelallergi.
Vid 7 år tog dottern hål,då hade vi pratat om det sen hon var 5 år
Så då tycker jag 7år alltså
Min äldsta dotter var 2 år när hon började tjata frenetiskt om att ta hål i öronen, själv var jag väldigt skeptiskt till det när ett barn är så pass litet( vill ju inte att det ska röras och bli infektion). När hon var 3 så orkade vi inte höra mer tjat, så då fick hon ta hål i öronen. Hon har varit duktig och inte rört vid öronen så det läkte hur fint som helst. Tror att när ett barn är stor nog att själv utrycka stark vilja över en sån sak kanske de är mer noga med att följa ens rekomendationer för hur det ska skötas? Tycker iallafall starkt att man inte ska ta hål i öronen på ett barn som är för liten för att själv kunna tycka till och vilja göra det.
Jag fick hål i öronen som 4 månaders bebis, mycket pga min pappas ursprung & jag sa inte ett knyst & jag har aldrig velat ta ut dom :P