• sommarbarn08

hål i öronen på barn

När tycker ni att det är okej att ta hål i öronen på barn?

• Svar på tråden hål i öronen på barn
  • Puma87
    Miss Lau skrev 2010-03-29 12:45:20 följande:
    För att de kläder jag klär mina barn i inte gör hål genom deras kroppar, kan orsaka variga sår och bölder.  Ser faktiskt ens hur man kan jämföra ett normalt klädesplagg med att ta sönder sitt barns kropp!  
    Ta sönder? Shit vete fan vart du har piercat dina öron men inte kan den personen vara bra om dina öron är trasiga...
    Som sagt skriv en propositon om ett lag förslag om ni har så starka åsikter.
    Kitty 081003
  • Miss Lau
    Puma87 skrev 2010-03-29 12:47:05 följande:
    Ta sönder? Shit vete fan vart du har piercat dina öron men inte kan den personen vara bra om dina öron är trasiga... Som sagt skriv en propositon om ett lag förslag om ni har så starka åsikter.
    Jag har en massa hål och  iallafall mina är just hål, örat är trasigt. Men om det är såna clipsörhängen du menar förstår jag att öronen inte går sönder.
  • Februarii

Min pappa var väldig sträng och det var absolut ingen diskussion innan jag fyllt 12, det är jag nöjd med idag, mycket troligt att detsamma kommer gälla för mina barn.

Puma87 skrev 2010-03-29 12:47:05 följande:
    Ta sönder? Shit vete fan vart du har piercat dina öron men inte kan den personen vara bra om dina öron är trasiga... Som sagt skriv en propositon om ett lag förslag om ni har så starka åsikter.
    Jag trodde en proposition var ett förslag?
  • Puma87
    Miss Lau skrev 2010-03-29 12:49:21 följande:
    Jag har en massa hål och  iallafall mina är just hål, örat är trasigt. Men om det är såna clipsörhängen du menar förstår jag att öronen inte går sönder.
    Då har ju DU varit klantig och antadligen tagit för många hål. Jag ahr hål i öronen och när jag inte har örhängen i så synd inte ens hålen.
    Kitty 081003
  • sommarbarn08

Oj oj.. här var det en del starka åsikter..

jag tror ju inte på att det är så hemskt med att ta hål i öronen på sitt/sina barn, öronen blir inte "trasiga". och som sagt, man kan ta embla för att det inte ska kännas.. dom ramlar ju och slår sig titt som tätt och det gör nog minst lika ont som att ta hål i öronen..

det värsta som kan hända är väl att dom får någon allergi.. men då tar man ju bara ut dom, och blir det varigt, tvätta eller ta ut öronhänget..

innan jag fick barn hade jag tänkt att mitt barn skulle få ta hål i öronen OM hon ville, när hon började skolan.. men nu när hon så gärna vill så är jag lite kluven..

men tack för alla åsikter..

• La Lola
    sommarbarn08 skrev 2010-03-29 12:55:31 följande:
    Oj oj.. här var det en del starka åsikter.. jag tror ju inte på att det är så hemskt med att ta hål i öronen på sitt/sina barn, öronen blir inte "trasiga". och som sagt, man kan ta embla för att det inte ska kännas.. dom ramlar ju och slår sig titt som tätt och det gör nog minst lika ont som att ta hål i öronen.. det värsta som kan hända är väl att dom får någon allergi.. men då tar man ju bara ut dom, och blir det varigt, tvätta eller ta ut öronhänget.. innan jag fick barn hade jag tänkt att mitt barn skulle få ta hål i öronen OM hon ville, när hon började skolan.. men nu när hon så gärna vill så är jag lite kluven.. men tack för alla åsikter..
    En nickelallergi är nog inte så roligt att leva med resten av livet....
    *mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • sommarbarn08
    La Lola skrev 2010-03-29 12:56:53 följande:
    det finns speciella öronhängen utan nickel för att undvika nickelallergi.

och bestämmer jag mig för att ta hål i min dotters öron så blir det absolut sådana.
  • Miss Lau
    Puma87 skrev 2010-03-29 12:52:49 följande:
    Då har ju DU varit klantig och antadligen tagit för många hål. Jag ahr hål i öronen och när jag inte har örhängen i så synd inte ens hålen.
    Klantig? Mina hål är "fina" och små små prickar om jag inte har örhängen i. Men för den skull är det ju just hål det är. Öronen är inte hela. Eller tycker du en tröja som har hål mitt på magen också är hel och inte trasig?
  • Puma87
    Miss Lau skrev 2010-03-29 13:01:18 följande:
    Klantig? Mina hål är "fina" och små små prickar om jag inte har örhängen i. Men för den skull är det ju just hål det är. Öronen är inte hela. Eller tycker du en tröja som har hål mitt på magen också är hel och inte trasig?
    Du ör medveten om att hål i öronen som är upp till 1cm stora i diameter växer ihop? Obildad ....
    Kitty 081003
  • Puma87
    La Lola skrev 2010-03-29 12:56:53 följande:
    Nickelalergier kan komma av annat än örhängen. Och tar man hål på barns öron aovsett ålder så ska det enligt mig vara äkta guld eller plast örhängen.
    Kitty 081003
Svar på tråden hål i öronen på barn