hål i öronen på barn
När tycker ni att det är okej att ta hål i öronen på barn?
När tycker ni att det är okej att ta hål i öronen på barn?
Jag har alltid haft nickelallergi (verkar det som) och tog hål i öronen själv när jag var 17. Har även hunnit med på andra diverse ställen nu och använder bara titan eller plast. Funkar finfint =)
Är nog glad att jag inte fick ta hål i öronen för mina föräldrar, för jag hade nog inte orkat med att hålla det rent och inte pilla =)
men vaddå tar ni hål i erat barns öron för att NI tycker att det e fint? För annars fyller det noll funktion.. hmm låt mig se.. tror bestämt att det kallas för egoism!
jag skulle inte tillåta några piercingar tills barnet är minst 10 år.. men att göra det på små bebisar är ju helt obegripligt!
Ungefär samtidigt som man omskär pojkar.
När barnet är MINST 10år och verkligen vill själv, och kan spara ihop till det själv.
Jag tycker att man bör vara minst 15-16, men jag ser inte heller något fel med att vänta tills man är myndig.
Mina föräldrar tog inte hål i mina öron och det är jag glad för nu, för jag har fortfarande inte bestämt mig för om jag vill ha det eller ej, och nu är jag 22 år. Jag kan nu fatta det beslutet själv, och det kommer bli ett genomtänkt beslut. Alltså inga pistolskjutna hål jag, utan att veta fullständiga konsekvenser, tjatat mig till för att bästa kompisen/"alla andra"/whaterver hade hål i öronen.
Vilken bra fråga.
Ja, om barnet själv vill ha hål i öronen så är det helt ok för oss
Någon som fått frågan och hur gammalt var barnet då?
I femtonårsåldern.
min äldsta dotter tog hål när hon var 3,och det var en önskan från henne,så jag förklarade hur det går till och hur de ska skötas,det gjordes med plastörhängen som senare bytes till nickelfria silverörhängen.