Inlägg från: NiXxI |Visa alla inlägg
  • NiXxI

    20:e tråden för effels egna supermorsor 2006

    Neah skrev 2010-08-29 08:29:22 följande:
    Måste bara dela med mig......Sprang MIDNATTLOPPET i köpenhamn inatt. 1:01:21. hoppades under timmen man jag är glad ändå.
    Åh vad duktig du är {#emotions_dlg.flower}

    Sabina sprang tjejmilen i våras och kom på 18:e plats....minns dock inte tiden men tror det vr på 23 minuter (hon sprang den korta rundan). Jag önskar jag hade gillat att springa, men jag har inte den...ehm...självdisiplinen som krävs
    jahapp
  • NiXxI

    Håller med....*klistrar mig fast*

    Fast jag är urkass....på att skriva här alltså

    Har stor tenta idag, så jag har varit lite nipprig. Men nu känns det bara kul, att få testa sina kunskaper.

    Tentavakter, id-kontroll, fyra timmars ojjande över fyra matematiska formelskrivningar och uträkningar och 15 teoretiska frågor....weeee 


    jahapp
  • NiXxI

    Tack Tina! 
    Kl 09,15 började tentamen, klockan 11,20 var jag först att gå....hahahaha.

    Jag lämnade in 16 papper skrivna med svar på frågorna. Vi får väl se om det duger. Men oj vad alla var på mig efteråt om hur jag kunde lämna in så tidigt.

    Men jag kände bara att jag hade svarat på alla, dubbelkollat två gånger på alla mina svar och faktiskt var nöjd med vad jag hade presterat.

    För jag har precis ökat dosen cellgifter och blivit pumpad med kortison, har en 13-åring som jag går i terapi med, en olycklig 4-åring som inte helt trivs på förskolan, en man som känner sig osäker på vårt äktenskap och själv är jag rätt så slut på grund av allt runt om.

    Så jag är nöjd, oavsett om jag får omtenta eller ej, för jag kämpar i alla fall  

    Nu till annat dock. Här ligger frosten tätt och det är -3 grader ute, hur ser det ut hos alla er andra? (ps, frosten kommer för att luftfuktigheten blir mättad på RH 1 och når sin daggpunkt, då pressas fuktigheten ut till vätska och allt som är mörkt avger mer värme, där blildas det dagg/frost....hahahaha...skol-skadad just nu)

    Kramar 


    jahapp
  • NiXxI

    Hej alla fina föräldrar!

    Gud vad fina alla barnen är och som de har blivit stora. Vart tar tiden vägen?
    Här är alla mina tre, ni får dock klicka på bilden, för den ville sig inte när den vart stor.
    Kram

    Alla tre godingar 


    jahapp
  • NiXxI

    Och inte heller som liten. Nåja, bilden finns i mitt album...jag tror jag har tappa allt hur man gör här på FL. Jag lever ju på FB enbart tycker jag. Kram igen


    jahapp
  • NiXxI

    Hej alla goa.

    Har idag tagit ett hårt beslut, ska bränna min livmoder :-/
    Känns lite si så där. Jag vet ju om att jag inte ska ha fler barn, men detta blir så...definetivt på något vis. 
    Jag har haft jobbiga blödningar de senaste 6 åren och det bara accelererar oavsett vilka p-medel eller mediciner jag använer.
    Så de ska ta prover på om jag är på väg in i tidigt klimakterie (skrämmande) och återigen sköldkörtlen och sen ska jag bränna livmodern. Hjälper inte det så blir det op bort livmodern.
    Anders är väldigt ledsen över detta, han vill så gärna ha fler barn. Trots att han vet att inte jag vill. Knepigt sits.

    Oj, nu kivar barnen....återkommer 


    jahapp
  • NiXxI

    Hej alla underbara!!
    En god fortsättning och ett Gott Nytt år till er alla.
    2011 ska bli ett fantastiskt år, fyllt med möjligheter

    Jag har nu påbörjat en utredning då jag överproducerar hormon och har högt blodtryck. Så de har tagit cellprover på mig och inväntar nu tid för två operationer. Det lustiga i kråksången är att det inte alls känns skrämmande eller ångestfyllt.  Tvärtom är det lite av ett uppvaknande ur en dvala

    Så, jag och mannen inhandlade träningsskor och kläder igår och snart ska vi börja träna för vårt mående. Känns härligt och spännande. Tjejerna är alla friska och det känns så skönt efter vattkoppor gånger två, scharlakansfeber och öroninflamationer plus lite virus här och där.

    Runt hörnet ligger två tunga tentor, en i Kemi och en i Mikrobiologi och båda har blivit lidande av alla sjukdomar och mitt mående, men jag säger bara som så, att en omtenta är inte hela världen  
    Jag är så taggad inför det nya året som kommer, det gångna har varit fyllt av vägbulor och kludd i livet, men även en del skojsigt så klart.

    Hoppas att ni alla får en underbar nyårsafton och att 2011 kommer att rocka fett (Sabinas uttryck) för er alla.

    Bamsekramen 


    jahapp
  • NiXxI
    Peak skrev 2010-12-30 16:58:27 följande:
    Nixxi - du är modig och tuff! Hoppas du har bra stöd runtomkring dig om du känner att det blir jobbigt ibland. Hoppas de hittar orsaken och att du då kan bli frisk (snabbt!) så att 2011 verkligen blir ett toppenår!! Skål
    Tack! Fast jag känner mig inte alltid modig eller tuff, ibland vaknar den där lilla flickan i mig som bara vill krypa upp i en famn och gömma sig tryggt inför omvärlden

    Fast oftast är jag dock på hugget och taggad och stödet finner jag inom mig. Mannen är ju inte den mest...ehm...empatiska eller hur man ska uttrycka det *skratt*.

    Sista dagen på året tjejer!! Känns hutlöst underbart att snart få vända blad i boken och blicka fram mot ett nytt, spännande och oskrivet kapitel.

    Så, Gott nytt år alla Skål 
    jahapp
  • NiXxI

    Lustigt att jag kikar in så där bara....haha
    Nessii, de tog bort 3-månaders-spärren och nu lever trådarna for ever (på gott och ont).

    Hur är det med alla här, har de flesta gått i vinter-ide?

    Jag är så uppe i allt plugg, operation som nalkas, skilsmässa som flåsar i nacken och då det där vanliga vardgaslunken (som iofs upplevs som en maraton med allt som florerar runt om ).

    Hoppas ni har det bra i alla fall {#emotions_dlg.flower} 


    jahapp
  • NiXxI

    Hej alla....tror minsann att det pyr lite i brasan ändå (alltså i tråden...hahahaha)

    Vi ska gå på parrådgivning, får se om det kan rädda det som börjat gå sönder i alla fall. Vill ha verktyg för oavsett situation.
    Här lunkar livet på annars, med allehanda utmaningar kring mannen, barnen, Sabinas idiot till pappa (som ska stämma mig) och plugget självklart
    Mitt liv känns ibland som en kass såpa....det ska alltid ske något....vardagslunk och rutiner vet jag snart inte vad det innebär

    Håller med er om att barnen börjar bli storra...fem år liksom, svårt att greppa Kyss 

    Nä, nu ska jag plocka på mig mitt ansikte och gå på seminarium om odigererbara kolhydrater...Jeeeiiii  


    jahapp
  • NiXxI

    Åh vad kul att det är "rörelse" i tråden

    Vad fina era barn är!!

    Jag vill skriva en massa, men så mycket skit händer hela tiden och nu när det äntligen är liv i tråden tänker jag inte dra ner stämningen i varje fall....*skratt*

    Så jag önskar er alla en glad påsk Flört 


    jahapp
  • NiXxI

    Goa ni <3

    Jag har möte idag med socialen, Sabinas pappa (som inte längre är aktiv i Sabinas liv) har valt att berätta en massa dynga (överdriven alltså, för en del har ju hänt, men han får det till mer än vad det är) till skolan som i sin tur lagt in en anmälan därefter.
    Så, alltid en massa jobbigheter i mitt liv som vanligt
    Imorgon tentar jag i kemi och därefter ska jag på 20-års återträff från grundskolan....fattar ni vad gammal man känner sig då? Fast det ska bli skitkul, nästan så att jag är mer nervös för det än för idag

    Vad kul att det skrivs i tråden!!
    Amelia har knäckt läs-koden och läser och skriver....fast hon skriver mer än vad hon läser förstås
    Thilda pratar nästan lika flytande som Amelia nu och jag bara känner att tiden går way to fort fram....

    Vi blev med valp i söndags dessutom, så full rulle som alltid *skratt*

    Nu ska jag klä på barnen inför dagis, sedan förbereda mig menatlt för mötet med Sabinas pappa (socialen känns inte så farlig dock, då inget är "fel" mer än just Sabinas pappa), men hoppas ni får en underbar dag alla!!!

    Kramar 


    jahapp
  • NiXxI
    Peak skrev 2011-04-30 10:43:02 följande:
    Nixxi - usch vad jobbigt att Sabinas pappa ska hålla på och ljuga en massa! Vad är hans problem liksom? Om han själv valt att inte finnas med i hennes liv så ska han ändå göra ett helvete för er? Förstår inte logigen i det riktigt!? Skulle ju vara viss skillnad (om än INTE okej!) om det var en vårdnadstvist eller liknande.

    Vore ju skönt om alla människor kunde försöka se till barnens bästa och agera efter det!

    Hur är det med socialen då, tror de dig? Usch vilken jobbig situation!

    Lycka till, hoppas mötet gick bra!
    Mötet gick väldigt bra på så vis att de ansåg att det inte behövdes en utredning och att Sabina både var trygg hos mig och att jag var en bra förälder. Däremot var Sabinas pappa helt sjuk. Han ljög om saker så att det knöt sig i min mage (dock helt orelevanta saker i den situation vi satt i). Denna man har våldtagit mig och psykiskt misshandlat mig när vi var i lag och jag har i många år gjort saker för att hålla friden (hållt med honom och kuvat min egen vilja), för att han annars har tagit hämnd via Sabina.
    Och när han sitter och far med sådana lögner som att jag inte ville ha Sabina etc (jag fick t.o.m stämma honom då han tog henne utan lov från mig), då brast det.
    Men, det brast först när jag for därifrån, i bilen.
    Innan dess höll jag minen och samtalade med dom, inte med hennes pappa.
    Men man blir rädd. Om en människa inte drar sig för att enbart ljuga, utan även gör det med ögonen vidöppna och tittandes på mig framför auktoritärer, vad är denna människa då kapabel till? *ryser*

    Nåja, det gick ju som sagt var bra annars och det känns skönt!!!

    Hoppas alla haft en underbar Valborg och nu hägrar ju sommaren alla  
    jahapp
  • NiXxI

    Hej alla!

    Joss, guuuud vad dina barn utstrålar glädje! Helt underbara!!!

    Neah, jisses vad imponerande att du sprang! Grymt gjort!!! Jag är lycklig om jag har flåset uppe till att springa efeter tjejerna och LilleBror (vår hund)

    Peak, jag var tvungen att hålla mig dels för att han verkligen ljög och dels för att Sabina var med och det hade inte varit ok om hon sett att jag for i luften pga lögnerna. Jag förklarade dock för henne efteråt, då hon trots allt märkte min nedstämdhet.
    Däremot så ringde Sabinas pappa mig i förra veckan och då tog han upp mötet. Så då tog jag upp hans lögner och berättade vad skrämmande och sjukt det var gjort av honom. Han berättade då att han fortfarande inte kommit över att jag gjort slut med honom och hur dåligt han mått.

    Så, då för första gången så berättade jag för honom hur illa jag mått över hans våldtäktsförsök  (när jag sagt att jag ville skiljas, i grovköket, med Sabina gråtandes utanför på andra sidan dörren), när han låste mig ute mitt i vintern i vårt uterum i 4 timmar och jag satt i morgonrock och frös gravid med Sabina, eller när han hällde isvatten över hela mig (också gravid) när vi var oense om barnets framtida uppfostran),  ja en himmla massa som lett mig till mitt beslut.
    Berättade för honom att man kan inte leva i det förflutna, utan man måste bearbeta och komma över det. 

    Så, han sa att vi kanske någon gång kunde prata om allt detta och då sa jag faktiskt ja. För att han kanske kan gå vidare och bli bättre och bli en pappa för Sabina igen....

    Nä, nu ska jag klä på mig och göra mig redo för skolan.

    Ha en underbar dag alla 


    jahapp
  • NiXxI

    Vet ni, jag tror jag lever en parodi som hämtat ur ett Oprah-avsnitt!

    Mannen spydde blod i förregår och blev inlagd, visade sig igår att han har blödande magsår!

    Och det värsta var att allt jag kunde tänka var hur jag ska orka med att ta ännu mer i hushållet nu, han har liksom ingen stress här hemma. Egoistiskt och helt sjukt tänkt av mig. Vet inte vad som händer med mig .-(

    Jag fick tilldelat en ny diagnos förra veckan, min reumatiska artrit har triggat igång fibromyalgi, så jag är förmodligen mitt uppe i självömkan.
    Men, det skrämmer mig.
    Jag brukar alltid tänka utanför min egen bubbla och ta hänsyn, inte sätta mig själv som offer för någon annans situation Gråter 

    Nåväl, jag ska ta mig i kragen och försöka finna mig själv igen, bland annat genom smärtrehab.

    'Nu till roligare ting, sommaren är på G, vad har ni alla för planer?
    Vi tänker i stråk med AL och Leksand sommarland, kanske en tripp till Knutenborg i DK och lite sådana små-semestermål.

    Kramar massor alla 


    jahapp
  • NiXxI

    Hampan....

    Gud vad tungt. Förstår att du tog det hårt. Det är ditt barn, den du strävar efter ska få det bästa här i livet, med allt som det innebär. Självklart trillar den bilden delvis ihop av ett sådant tungt besked.
    Har ni diabetes typ 1 i familjen/släkten?  
    Jag har ju läst en del näringslära nu under snart 2 år, har ni tittat på hur ni kan påverka med kosten?
    GI-influerad kost ska ju påverka en del. (Glykemiskt Index).

    Jag önskar också att "vi" här inne fanns igen, för precis som du säger....här fann man styrkan, trösten, glädjen. Kände man sig vilse fick man både omsorg, tröst och råd. 

    Hoppas ni har det bra annars vännen?

    Varmaste kramarna <3 


    jahapp
Svar på tråden 20:e tråden för effels egna supermorsor 2006