• passau

Halva reapriset!!! del 2

Nu kör vi igång del 2!

Nu räknar vi ner och ger tips på när det borde dra ihop sig till att vässa armbågarna och ge sig ut, helst innan alla andra!

Kappahl, Lindex, HM, OBS/COOP, och alla andra märken är välkomna!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-02 08:08
    Har gjort en hemsida med alla tidigare reor...
    Halvareapriset.blogspot.se
  • Svar på tråden Halva reapriset!!! del 2
  • Rosa rugosa
    Koppkaka skrev 2014-01-09 23:26:47 följande:
    Nej men 70 procent är fem procent mindre än halva reapriset. Inte mycket att bråka om...
    5% kan vara väldigt mycket, beror ju på summan. Antar du inte har huslån som resonerar så? Går räntan upp eller ner 5% lär det nog märkas:)
  • passo

Brukar följa denna tråd. Och fattar inte hur det kan bli tjaffs om halva reapriset?! OM det är mer lr mindre än 70% beror ju på hur mycket rea det är. Ex. Ordinarie pris 100kr. Reapris 90 kr. Halva reapriset är då 45kr. Om samma vara hade haft 70% istället hade den kostat 30kr. Ex2. Ordinarie pris 100kr. Reapris 60kr. Halva reapriset är då 30kr. Alltså samma som 70%. Ex3 ordinarie pris 100 kr. Reapris 50kr halva reapriset är då 25kr. 70% är fortfarande 30kr. Sluta jiddra liksom.

• straw2008
    linnroos skrev 2014-01-09 18:35:35 följande:
    hur använder man det där shipito.com ? och använder adressen i tulalain vad menas med det? :)

Det är superlätt. Handlar du utanför EU är du skyldig att betala moms o tullavgift på allt du inför. Har du en adress på shipito går paketet via en postbox o du fyller själv i tullfakturan. Då skriver du ett lågt värde o väljer sen DHL som frakt så kommer paketet säkert fram (o slipper således tull o moms). Du får alltså 3 adresser i usa då du reggar dig, en i cali (har för mig att det är fri skatt på klockor o smyken här?) en i norra usa samt en i tulalain (här är det fritt från skatt att handla kläder tex). Du handlar på RL o sen då du ska ange adress för leverans tar du den adress i USA som passar bäst. Sen kommer paketet till din box i usa o därifrån skickar dom paketet till dig. Väljer du posten är det billigt att skicka Går ju inte att jämföra med stadium, men å andra sidan har ju människor olika stil. Våra barn o vi har oftast RL eller TH kläder o skor. På 75% blir det billigare än HM men en HELT annan kvalite o andrahandsvärde.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    Koppkaka skrev 2014-01-10 10:59:29 följande:
    Men nu pratar vi inte huslån utan rea på kläder. P

Exakt, vi har huslån på 5 milj. klart 5% ränta spelar roll. Då vi komemr till rea är allt över 50% intressant.
    I kinamockaskogen.....
  • Rosa rugosa
    Koppkaka skrev 2014-01-10 10:59:29 följande:
    Men nu pratar vi inte huslån utan rea på kläder. P
    Nej vi pratade om huruvida det var skillnad på 70% eller halva reapriset. Det är inte samma sak, allt beror på vad det ursprungligen kostar och hur mycket man handlar så lägg ner. Jag frågade bara om det brukade vara halva reapriset på pop, eftersom du inte är så bra på att räkna behöver du ju inte se dig manad att svara.

Så jag frågar återigen, brukar det vara halva reapriset på pop? Koppkaka behöver som sagt inte svara eftersom hen inte vet och bara försöker få mig att tycka att upp till 70% är samma sak, vilket det återigen inte är!
  • Koppkaka

Inte är så bra på att räkna? Det ENDA jag sagt är att fem procent mindre än halva reapriset inte är mycket att bråka om. Halva reapriset är automatiskt 75 procent hur du än vänder på det. Men fint med personangrepp, bra där.

Vill du dra ner tråden på sandlådenivå får du göra det själv.

• straw2008
    Koppkaka skrev 2014-01-10 12:39:55 följande:
    Inte är så bra på att räkna? Det ENDA jag sagt är att fem procent mindre än halva reapriset inte är mycket att bråka om. Halva reapriset är automatiskt 75 procent hur du än vänder på det. Men fint med personangrepp, bra där. Vill du dra ner tråden på sandlådenivå får du göra det själv.

halva reapriset är verkligen inte alltid 75% Många börjar med 30% o kör sen halva på DET. Däremot är 75% alltid 75% Vill man veta vad % på varan är så måste man utgå från fullpris o slutgiltigt reapris.
    I kinamockaskogen.....
  • Koppkaka

Men säg då att pop skulle ha sänkt varorna med tio procent, och så halva reapriset på det så är 70 procent fortfarande bättre än det. Halva reapriset är inte alltid det bästa, och duger det inte med "upp till 70 procent" så får man väl helt sonika ge tusan i att handla där.

• Florimell

Jamen jisses, spelar roll. Vi är väl ute efter fynd så billigt som möjligt??

För att fokusera på annat, ni som fyndat på halva rean, kan inte ni berätta om bästa fyndet? Har en liten bebis och behöver motivation att ta mig ut ;)

Svar på tråden Halva reapriset!!! del 2