• passau

Halva reapriset!!! del 2

Nu kör vi igång del 2!

Nu räknar vi ner och ger tips på när det borde dra ihop sig till att vässa armbågarna och ge sig ut, helst innan alla andra!

Kappahl, Lindex, HM, OBS/COOP, och alla andra märken är välkomna!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-02 08:08
    Har gjort en hemsida med alla tidigare reor...
    Halvareapriset.blogspot.se
  • Svar på tråden Halva reapriset!!! del 2
  • Renstjärna

Men för att återgå till det tråden handlar om!

Jag var på Stadium Barkarby, men tyckte halva-rea-rean var sådär. Blev några t-shirts, mössor och baddräkter.

Kapp Ahl har haft bästa rean denna gång. Handlade massor till mig (dock inte mkt till barnen) både när det var 20% på reapriset och nu på halva-rean. Blev kjolar, tunikor, underkläder och lite annat.

• straw2008
    choklaa skrev 2014-01-11 23:40:23 följande:
    Känner mig som en riktig idiot. Jag var inne på denna sidan dagarna innan och kollade på kläder till sonen. Kom till betalning där jag skulle fylla i adress men hade ingen. Så nu säger du att man kan registrera sig på den här sidan shipito. När man har registrerat sig vad gör man då? Hur fungerar de med fraktkostnadena sen till sverige. Kollade på den sidan shipto då står de att ett paket på 2kg med värde 10dollar skulle kosta 70dollar framt till sverige? Är jag bara otroligt okunnig?

Du reggar dig först på shipito (då får du tre olika amerikanska adresser). Sen går du in o handlar på ebay ralph lauren eller vilka amerikanska sidor du vill. Då du kommer till "shipping adress" anger du din amerikanska tulalain adress som du fick via shipito. Du bör dock använda din svenska adres ssom "betalare" då de vill att den ska korra med ditt visakort. Du anger alltså 2 olika adresser, svenska för "betalare" samt din amerikanska för "leveransadress" O jo frakten låter sannorlik, de kommer erbjuda 4-5 olika sätt att skicka på, du väljer det du vill ha utifrån hur snabbt o dyrt du vill betala.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    Renstjärna skrev 2014-01-12 20:38:51 följande:
    Det man gör när man använder shipitto eller liknande fraktlösning är att man kringgår svenska skatte- och tullregler. Det du uppmanas att göra som individ är att redovisa ett falskt värde på ditt pakets innehåll till Tullverket. Detta kan innebära sanktionsavgifter. Generellt känns det ganska fel att uppmuntra till mygel kan jag tycka...

Oj en polis här inne.
    I kinamockaskogen.....
  • Renstjärna

Straw2008: Nja, det vet jag inte ð???! Dock gick det över min moraliska gräns. Tycker du skönmålar lösningen och missar att skriva att det bygger på att man ska "lura" tullen, vilket kanske inte alla vet innebörden av. Men jag är absolut ingen polis - alla gör som de vill!

• watership down
    Renstjärna skrev 2014-01-12 20:38:51 följande:
    Det man gör när man använder shipitto eller liknande fraktlösning är att man kringgår svenska skatte- och tullregler. Det du uppmanas att göra som individ är att redovisa ett falskt värde på ditt pakets innehåll till Tullverket. Detta kan innebära sanktionsavgifter.

Generellt känns det ganska fel att uppmuntra till mygel kan jag tycka...
    om det är ett lagbrott är det oxå ett brott att uppmana folk att göra så. är varken polis eller jurist men har däremot hög moral.
  • Koppkaka
    beccagranen skrev 2014-01-13 21:12:17 följande:

Någon som vet när hm har halva rea?

Dom har typ aldrig det.
  • straw2008

Uppmana o uppmana, man är ansvarig för sin egen tulldeklaration, sen gör man hur man vill.

I kinamockaskogen.....
  • yeenie

Tråkig stämning i tråden! Kan vi inte återgå till att tipsa varandra om halva rean?

Någon som vet när Lindex och Indiska börjar?

Svar på tråden Halva reapriset!!! del 2