• passau

Halva reapriset!!! del 2

Nu kör vi igång del 2!

Nu räknar vi ner och ger tips på när det borde dra ihop sig till att vässa armbågarna och ge sig ut, helst innan alla andra!

Kappahl, Lindex, HM, OBS/COOP, och alla andra märken är välkomna!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-02 08:08
    Har gjort en hemsida med alla tidigare reor...
    Halvareapriset.blogspot.se
  • Svar på tråden Halva reapriset!!! del 2
  • NextUp
    beccagranen skrev 2014-01-10 17:55:38 följande:
    Btw. Någon som vet några bra reor (under 50%, helst halva reapriset) online?

Både cellbes.se och halens.se har halva reapriset på massor av varor och kläder.
  • project baby

Kappahl har fri frakt över 400kr, så beställ för ett högre belopp och returnera varorna du inte vill ha i butik, så blir det fri frakt :)

• Nape
    project baby skrev 2014-01-10 23:13:00 följande:
    Kappahl har fri frakt över 400kr, så beställ för ett högre belopp och returnera varorna du inte vill ha i butik, så blir det fri frakt :)
    Smart! Det där ska jag lägga på minnet.
  • li123
    Nape skrev 2014-01-11 13:23:51 följande:
    Smart! Det där ska jag lägga på minnet.

Funkar samma på pop
  • ceakan
    Virriga Vera skrev 2014-01-11 16:41:57 följande:
    Finns massor med reafynd på Dorothy Perkins och man får alltid mer rabatt om man anger de rabattkoder som finns på hemsidan. Man kan ange flera rabattkoder. Jag handlar massor där.

www.dorothyperkins.com/#wrapper_content
    Åh vilka kläder :D
    Hur är dom storleksmässigt?
  • Virriga Vera
    ceakan skrev 2014-01-11 20:41:42 följande:
    Åh vilka kläder :D
    Hur är dom storleksmässigt?
    De stämmer ganska bra tycker jag. Men jag läser alltid vad andra har skrivit om kläderna och där får man tips om de är stora eller små i storlekarna. Jag har aldrig behövt skicka tillbaka något, allt har passat hittills.
  • choklaa
    straw2008 skrev 2014-01-10 10:25:07 följande:

Det är superlätt. Handlar du utanför EU är du skyldig att betala moms o tullavgift på allt du inför. Har du en adress på shipito går paketet via en postbox o du fyller själv i tullfakturan. Då skriver du ett lågt värde o väljer sen DHL som frakt så kommer paketet säkert fram (o slipper således tull o moms). Du får alltså 3 adresser i usa då du reggar dig, en i cali (har för mig att det är fri skatt på klockor o smyken här?) en i norra usa samt en i tulalain (här är det fritt från skatt att handla kläder tex). Du handlar på RL o sen då du ska ange adress för leverans tar du den adress i USA som passar bäst. Sen kommer paketet till din box i usa o därifrån skickar dom paketet till dig. Väljer du posten är det billigt att skicka Går ju inte att jämföra med stadium, men å andra sidan har ju människor olika stil. Våra barn o vi har oftast RL eller TH kläder o skor. På 75% blir det billigare än HM men en HELT annan kvalite o andrahandsvärde.
    Känner mig som en riktig idiot.
    Jag var inne på denna sidan dagarna innan och kollade på kläder till sonen. Kom till betalning där jag skulle fylla i adress men hade ingen.
    Så nu säger du att man kan registrera sig på den här sidan shipito. När man har registrerat sig vad gör man då?

Hur fungerar de med fraktkostnadena sen till sverige. Kollade på den sidan shipto då står de att ett paket på 2kg med värde 10dollar skulle kosta 70dollar framt till sverige?

Är jag bara otroligt okunnig?

• Renstjärna

Det man gör när man använder shipitto eller liknande fraktlösning är att man kringgår svenska skatte- och tullregler. Det du uppmanas att göra som individ är att redovisa ett falskt värde på ditt pakets innehåll till Tullverket. Detta kan innebära sanktionsavgifter.

Generellt känns det ganska fel att uppmuntra till mygel kan jag tycka...

Svar på tråden Halva reapriset!!! del 2